۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۲۶۱۱۳
حجت الاسلام چراغی عنوان کرد؛

لزوم استفاده صحیح از ظرفیت های مذهبی و فرهنگی در کشور

لزوم استفاده صحیح از ظرفیت های مذهبی و فرهنگی در کشور
کرمانشاه ـ حجت الاسلام چراغی گفت: باید از ظرفیت های مذهبی و فرهنگی در کشور به درستی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محرمعلی چراغی در نشستی با جمعی از فعالان مذهبی و گروه های جهادی استان کرمانشاه، اظهار داشت: ایران یکی از کشورهای متنوع در بحث دینی و فرهنگی است که این را باید یک فرصت مغتنم دانست نه یک تهدید.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: بنابراین باید از ظرفیت های مذهبی و فرهنگی در کشور به درستی استفاده شود، همین تنوع مذهبی و فرهنگی خود عامل مهمی برای از بین بردن بسیاری از ناهنجاری ها در حوزه عقاید و باورهای مردم است.

وی با اشاره به اینکه تلاش های بسیاری برای ایجاد انشقاق دینی و مذهبی در کشور توسط استکبار و استعمار در حال انجام است، افزود: سالیان متمادی است که دشمنان اسلام بویژه انقلاب اسلامی به دنبال راهی هستند که ادیان و مذاهب را در کشور در مقابل یکدیگر قرار دهند، ولی هوشیاری و بینش ملت ایران تاکنون به دشمنان این فرصت را نداده است.

حجت الاسلام چراغی خاطرنشان کرد: با این وجود عقل سلیم حکم می کند که همیشه آماده تهاجم فرهنگی و اعتقادی دشمنان باشیم زیرا آنان در ماه های اخیر نشان داده اند که تلاش های بسیاری برای ساقط کردن این نظام داشته و دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از 4 دهه از این انقلاب می گذرد و در این مدت توطئه های بسیاری برای ایجاد ناامنی و جنگ مذهبی و دینی در کشور توسط دشمنان طراحی و اجرا شده است ولی تاکنون هرآنچه انجام داده اند به شکست انجامیده است، با این وجود نباید دشمن را دست کم بگیریم.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: کرمانشاه از معدود استانهای کشور است که در بحث دینی، مذهبی و فرهنگی تنوع بسیار بالایی دارد، ادیان و مذاهب بسیاری در این مملکت به صورت کاملا مسالمت آمیزی با هم زندگی می کنند که این نقش دهنده شعور دینی و فرهنگی مردمان این دیار است.

حجت الاسلام چراغی یادآور شد: یکی از مواردی که همواره توسط مسئولان و دلسوزان نظام و انقلاب مطرح می شود، مدیریت بر فضای مجازی است، نباید ابتکار عمل در این حوزه را از دست بدهیم و فضای مجازی که یک فرصت ناب برای اشاعه و معرفی دین مبین اسلام است به اسلحه ای برای تخریب دین رسول اکرم (ص) تبدیل شود./1400/

ارسال نظرات