۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۲۶۴۵۸

جهانی غرق در خون بمب‌های غربی؛ کیان ایران حالا برایتان مهم شده؟

جهانی غرق در خون بمب‌های غربی؛ کیان ایران حالا برایتان مهم شده؟
طی سالیان گذشته میلیون‌ها کودک در ایران، عراق، سوریه، افغانستان و یمن به وسیله بمب‌ها و تحریم‌های غرب کشته شدند، اما چه شده که حالا آن‌ها برای کیان ایران ما ناراحتند؟

حمله خشونت آمیز روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ایذه یکی از حوادث تکان دهنده در تاریخ این شهر بود که تمام شهروندان را داغدار و مردم را از شعار «برای آزادی» ترساند.

مردم بختیاری ایذه که مدت‌ها بود در پایه رشته کوه‌های زاگرس با آرامش خاطر زندگی می‌کردند آن روز ناگهان شهرشان را در شرف رخداد‌های ناگوار تروریستی دیدند که نه تنها در آیین و فرهنگ آن‌ها جایی ندارد بلکه در کل ایران زمین نیز هیچ جایگاهی ندارد.

اقدامات تروریستی و کور که همواره از سوی گروه‌های افراطی در خارج از مرز‌های فرهنگی ایران و با حمایت مالی، علمی و تجهیزاتی گسترده غرب و برخی کشور‌های عربی رخ می‌داد اینبار به شکل شگفت انگیزی در مناطق بختیاری نشین روی داده و همه را متعجب کرد!

بر اساس اطلاعات دادگستری خوزستان تاکنون ده‌ها نفر در این رابطه دستگیر شده اند، ولی داعش نیز مسئولیت آن را بر عهده گرفت اگرچه این گروه هر اقدامی را برای نشان دادن عمق نفوذ خود بر عهده می‌گیرد، اما مقامات کشوری تاکنون این مسئله را تایید نکردند.

ایذه در شمال غرب خوزستان منطقه‌ا‌ی حساس و راهبردی و مسیر ارتباط استان خوزستان با استان‌های مرکزی کشور است و عمده بار و محصولات راهبردی کشور از همین شهرستان به استان‌های مرکزی منتقل می‌شوند که از همین رو برای بدخواهان سرزمین ایران این نقطه مورد توجه است.

منبع بی بی سی برای روایت شهادت کیان پیرفلک چه کسی بود؟

یکی از صفحات اینستاگرامی فعال که احتمالا وابسته به گروهی خارج از کشور و مورد حمایت خارجی است، طی چند وقت اخیر معترضان ایذه‌ای را تحریک به استفاده از اسلحه‌های گرم در خیابان می‌کرد، پیش از انجام این عملیات گویی که از آن آگاهی داشته مردم را ساعت ۵ و نیم بعد از ظهر تحریک به حضور در خیابان‌های شهر و آن‌ها را تشویق به آماده شدن برای «جنگ» کرد.

این پیج همچنین راهکار‌های جنگ شهری و استفاده از مواد منفجره دست ساز را آموزش می‌داد، اما دُم خروس زمانی بیرون زد که پس از وقوع حادثه برای افرادی که دست به چنین عملیاتی زدند کف زد و سوت کشید.

با این حال پس از مدتی خط شبکه بی بی سی فارسی وابسته به وزارت خارجه انگلیس را در پیش گرفته و اینبار خون خواه کیان ۹ ساله شد در حالی که این مسئله را بدون ذکر نام منبع آن روایت کرد!

پسر بچه‌ای که به گفته عمویش در ۱۰۰ متری خانه شان و در جریان حمله تروریستی ایذه زمانی که از خانه مادر بزرگ خود باز می‌گشت گلوله خورد و جانباخت.

این صفحه اینستاگرامی پیج قبلی خود را هم از دسترس خارج و با راه اندازی صفحه‌ای جدید و پوشش حمله تروریستی ایذه با لحنی غم انگیز، خون خواه جانباختگان شد.

تروریست‌های رسانه‌ای که با اقدامات تحریک کننده خود مردم را می‌کشند بعدا خون خواه آن‌ها می‌شوند و این بی نظیر‌ترین هجمه و راهبرد رسانه‌ای و جنگ تاکتیکی برای حمله به یک کشور است.

چگونه می‌توان یک اقدام را تروریستی دانست؟

انتقادات وسیعی در خصوص تروریستی دانستن حمله مسلحانه ایذه ایراد شد، اما بر اساس قانون هرگونه استفاده از اسلحه سرد یا گرم که باعث ایجاد رعب و حشت شود، عملی تروریستی و شخص محارب است.

طی چند وقت اخیر شبکه‌های فارسی زبان به صورت گسترده شهروندان و حتی کودکان زیر ۱۸ سال و نوجوانان در سن بلوغ که ممکن است با شتاب بیشتری دچار هیجان شوند را تشویق به حمل اسلحه و استفاده از سلاح‌های دست ساز می‌کرد.

سرانجام عاملان حادثه تروریستی ایذه چه شد؟

روز ۲۹ آبان ماه بود که دادگستری خوزستان خبر داد در عملیاتی مشترک از سوی ۳ نهاد وزارت اطلاعات، فراجا و سپاه پاسداران ۲ عامل حمله تروریستی ایذه دستگیر و ۲ نفر دیگر کشته شدند.

برای دستیابی به اطلاعاتی در مورد آنچه روز ۲۹ آذر ماه در روستای پرسوراخ ایذه گذشت؛ برقراری ارتباط و دریافت داده‌ها بسیار سخت و دشوار است.

نهاد‌های نظامی و اطلاعاتی عمدتا در این حوزه پاسخگو نیستند و برخی اهالی ایذه نیز با توجه به فضایی که در آن شهر ایجاد شده تمایلی برای اظهار نظر در این مورد را نداشتند.

اما سرانجام یکی از افراد و اهالی ایذه حاضر شد با ما در این مورد صحبت کند و مسائلی را بر زبان جاری کرد که با آنچه ما در فضای مجازی در این مورد خوانده بودیم بسیار متفاوت بود.

این شخص که نخواست نامی از او برده شود به ما گفت: «عباس کورکور» که همه در ایذه او را با نام مستعار «مجاهد کورکور» می‌شناسند یکی از مطرح‌ترین خلافکاران ایذه بود و همچنان نیز نقش مهمی در جابجایی اسلحه و موادمخدر دارد.

او افزود: برخی از این افراد حتی متهم به قتل بوده و به دلیل نقش خود در حمل اسلحه و موادمخدر فراری بودند، اما اینکه عده‌ای آن‌ها را قهرمان می‌خوانند به دلیل فضای احساسی و هیجانی است که در بسیاری از مردم حاکم شده است که نمی‌توان آن‌ها را مقصر دانست بلکه باید این فضا تغییر کند.

این فرد ساکن ایذه ادامه داد: اگرچه برخی مردم آن‌ها را یک قهرمان می‌دانند، اما به دلیل تبلیغ آن‌ها از سوی شبکه اینترنشنال است و در همین حال برخی نیز خوشحال هستند که «قاچاقچیان اسلحه و مواد مخدر» گرفتار قانون شدند و این مسئله شاید موجب امن‌تر شدن شهرستان شود.

سناریوی تکراری کشته سازی و سپس قهرمان کردن قاتلان مردم!

اشاره این فرد به گزارش ۷ دقیقه‌ای و سراسر ابهام شبکه اینترنشنال مورد حمایت عربستان است؛ یک کارمند این شبکه در گزارشی ادعا کرده ۲ فرد کشته شده در حادثه، افرادی با اسامی حسین سعیدی و محمود احمدی بودند و یک چوپان و عباس کورکور معروف به «مجاهد» دستگیر شدند.

این شبکه برای این افراد از الفاظی همچون «مبارزان راه آزادی» و «قهرمانان بختیاری» یاد کرده در حالی که این افراد حتی در میان اهالی ایذه نیز با مواد مخدر و قاچاق اسلحه مشهور بودند.

این مسئله به اعتقاد برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای یادآور رخداد‌های جنگ‌هایی است که در نزدیکی کشور ایران رخ داده و آن زمان که تروریست‌ها مردم بیگناه را می‌کشتند ابتدا به گردن بشار اسد می‌انداختند و سپس از همان قاتلان مردم در رسانه‌های مورد حمایت عربستان قهرمان می‌ساختند.

رخدادی آشنا و تکراری که انتظار می‌رود برای رفع این مسئله تمامی متولیان فرهنگی دست به کار شده و اقدامی همه جانبه را برای تغییر دیدگاه‌ها نسبت به رخداد‌های اخیر پیش از آنکه دیر شود، انجام دهند.

طی سالیان گذشته میلیون‌ها کودک در نقاط مختلف خاورمیانه؛ در عراق در یمن، سوریه، لیبی، افغانستان، فلسطین، ارمنستان و آذربایجان و حتی در جنگ ۸ ساله ایران و عراق کشته شدند و یا دچار نقص‌هایی در بدن  شدند که تا آخر عمر گرفتار بودند، اما هیچ کدام از آن‌ها دل مدعیان حقوق بشر را بدرد نیاورد!

اما حالا شبکه‌های مورد حمایت همان کشور‌ها برای یک کودک ایرانی اینچنین نگرانند و آدمی را به شک می‌اندازد که باید «قسم حضرت عباس را باور کند یا دُم خروس را»، ولی پاسخ این تردید نیز نزد عقلای غرب است که در روش‌های سیاست خود «حقوق بشر» و سازمان‌های بین المللی را وسیله‌ای برای منافع غرب می‌دانند.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات