۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۲۶۵۴۸
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

حضور قدرتمند و با شکوه مردم موجب تداوم و استمرار نظام شد

حضور قدرتمند و با شکوه مردم موجب تداوم و استمرار نظام شد
حجت الاسلام والمسلمین موسی پور گفت: حضور قدرتمند و با شکوه مردم موجب استمرار نظام و عبور از گردنه‌ها و توطئه‌های خطرناکی همچون فتنه سنگین سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در آستانه مراسم یوم الله 9 دی اعضای کمیسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و معاونین این نهاد دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی‌پور در ابتدای این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) با قدردانی از مقام شامخ شهدای انقلاب‌، دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهیدان عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی، جبهه مقاومت به ویژه سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی با اشاره به تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، افزود: در شرایط حساس اوایل انقلاب که هنوز برخی از ساختارها شکل نگرفته و کشور درگیر بحران‌ها، توطئه‌ها و دسایس داخلی و بیرونی بود ؛ یکی از اولین نهادهایی که به دستور حضرت امام تشکیل شد، شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی بود. امام به قدرت مردم باورداشت و برای انسجام، هماهنگی، بکارگیری و بروز این قدرت و مقابله‌ی با توطئه‌ها شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت.

وی افزود:  ولی امر مسلمین حضرت آیت الله ا خامنه‌ای نیز همواره  بر حفظ و تقویت نهاد شورای هماهنگی تأکید نموده؛ «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یک نهاد قانونی و اثرگذار در طول چند دهه و یکی از کهن‌ترین و پرسابقه‌ترین نهادها دانسته که بر اساس یک نیاز واقعی شکل گرفت».

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: این شورا به جایگاه اعلام مواضع رسمی ملت بزرگ ایران تبدیل شده و توانسته است، در برهه‌های حساس با تکیه بر قدرت مردمی، باورها و ارزش‌های انقلابی آنان، نقش مهم و بسزایی را ایفا نماید و حضور قدرتمند و با شکوه مردم موجب تداوم و استمرار نظام و عبور از گردنه‌ها و توطئه های خطرناکی همچون فتنه‌ سنگین سال‌های 78 ، 88، 96، 98 گردید و ترویج عدالت طلبی، ظلم‌ستیزی، دفاع از مظلوم و جبهه مقاومت و ارزشهای انقلابی و اسلامی از دیگر دستاوردهای نمایش باشکوه اجتماعات و تظاهرات مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور افزود: در اغتشاشات اخیر که کشور با یک جنگ ترکیبی مواجه بود؛ با برنامه‌ریزی مناسب و دعوت شورای هماهنگی و با حضور هوشمندانه و به موقع مردم بصیر ایران اسلامی در سراسر کشور، دشمن در رسیدن به اهداف خویش ناکام ماند که اوج این حضور باشکوه و پرمعنا، مراسم یوم الله 13 آبان در سراسر کشور بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از برنامه‌ریزی‌های وسیع برای بزرگداشت یوم الله 9 دی، هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی فعالیت خود را آغاز کرده و هزاران ستاد مردمی در محلات، مساجد، تشکل های مردمی و نیز دستگاه های اجرایی کشوردر حال تشکیل است؛ تلاش مجموعه شورا بر این است که از ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید و مردمی در مراسم و مناسبت‌ها  استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در طول سال ، دهها  برنامه کشوری و سراسری با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها برگزار می‌کند. این برنامه‌ها در بیش از 1431 شهر و 37 هزار روستا برگزار می‌شود که افزون بر آن مسئولیت برگزاری مراسم و اجتماعات متناسب با رخدادها و حوادث برعهده ی این نهاد است از جمله فراخوان سراسری در محکومیت حمله عربستان به یمن  ونیز  محکومیت حمله ی رژیم صهیونیستی به غزه که انعکاس منطقه ای و بین المللی داشت .

وی تاکید کرد: طراوت‌بخشی  و مردمی کردن مراسم و استفاده ازایده ها و خلاقیت ها نیز از جمله موضوعات مورد توجه رهبر معظم انقلاب است که در این راستا اقداماتی را انجام داده‌ایم و در مراسم‌های برگزار شده اخیر و در آینده به طور جدی مورد توجه ابن نهاد قرار خواهد گرفت.

 نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توجه به نقش فرهنگ و ارزش های دینی افزود:  راه‌حل اساسی و ریشه‌ای موضوعاتی مانند: افزایش بهره‌وری، توسعه فرهنگ کار و تلاش، مصرف بهینه و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی توجه بیشتر به نقش  فرهنگ است.

وی افزود: طرح تحول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تدوین شده است که امیدواریم با کمک مجلس شورای اسلامی بتوانیم به اهداف مورد نظر رهبری و منویات ایشان نزدیک شویم.

در این دیدار حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور برای تشکیل این جلسه، گفت: در نظر داریم در برنامه‌های راهبردی هماهنگی‌هایی بین سازمان‌ها، نهادها و کمیسیون‌های مجلس ایجاد شود و در واقع بتوانیم ارتباط نزدیک فیمابین مجلس و برخی از دستگاه‌ها را در راستای هم‌افزایی، فراهم آوریم. 

وی با اشاره به اهمیت، نقش و جایگاه نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم و مناسب‌ها، گفت: جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دستگاه‌های فرهنگی جایگاه ویژه‌ای است و همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره شده، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تأثیرگذارترین نهادی است که اقدامات تبلیغاتی، مراسمی و ایام الله انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی تصریح کرد: برنامه‌های مورد نظر برای برگزاری مناسبت‌های انقلابی باید در برگیرنده چند گروه باشد. اول تمامی حامیان و هواداران انقلاب اسلامی که در این 40 سال به صحنه‎آمده‌اند. دوم  نسل جوان مخصوصاً آنهایی که بعد از انقلاب به دنیا آمدند و باید همواره مورد توجه باشند. سوم افراد خنثی و خاکستری‌ هستند که نباید فراموش شوند. کسانی که مشغول کارهای عادی و زندگی خودشان هستند. برای اینها نیز  باید برنامه ویژه و خاصی داشته باشیم که آنها نیز از حالت بی‌تفاوتی خارج شوند. چهارم برنامه‌ریزی برای افرادی که شبهه افکن نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند و آن را زیر سؤال میبرند و نسبت به آرمانهای انقلاب شبهه دارند.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گروه چهارم نیازمند جهاد تبیین هستند که مقام معظم رهبری فرمودند رسالت ما تبیین جهادی است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، افزود: هیچ انقلابی در 40 سالگی خود سالروز پیروزی‌اش را جشن نمی‌‌گیرد اما انقلاب اسلامی با یاری خداوند متعال و حمایت مردم، حتی در زمان ویروس منحوس کرونا، شاهد راهپیمایی باشکوه و عطیمی بود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با اشاره به اینکه هر راهپیمایی، انتخابات و مناسبتهای انقلابی یک رفراندوم برای انقلاب اسلامی است، گفت: یوم الله 9 دی نیز یکی از مناسبت‎های مهم انقلاب اسلامی است و معتقد هستیم که نهم دی ماه امسال باید باشکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام آزادی خواه نماینده ملایر، دکتر وحیدی نماینده بجنورد، آقای رحمانی نماینده تاکستان، آقای بهروزی فر نماینده فومن، آقای بشیری نماینده پاکدشت، حجت الاسلام و المسلمین دکترفلاحی نماینده همدان، سردار عزیزی نماینده شیراز، دکتر پاک‌مهر نماینده بجنورد، آقای حسن‌پور بیگلری نماینده سیرجان، دکترمنتظری نماینده گلستان، آقای فیروزی پوربادی نماینده نظنز و قمصر، دکترزاهدی نماینده کرمان، آقای حمزه شلمزاری نماینده چهارمحال و بختیاری و دکترعزیزی معاون نماینده کرمانشاه، ضمن بیان نظرات و پیشنهادات،  آمادگی خود را برای حمایت از برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کردند.

ارسال نظرات