۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۷۲۶۵۸۵

نقش مهم اصحاب رسانه در مراقبت از سیمرغ فجر

نقش مهم اصحاب رسانه در مراقبت از سیمرغ فجر
همزمان با آماده شدن سیمرغ جشنواره فیلم فجر چهل و یکم برای پرواز با شکوه دیگری در آسمان هنر هفتم، عده‌ای قصد زمین‌گیر کردن آن را دارند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به زودی از راه می‌رسد و فیلم‌های ملی و خارجی این جشنواره برای علاقه‌مندان سینمای ایران و جهان اکران خواهد شد. امسال خط تولید سینمای ایران مانند سال‌های قبل در مسیر تولید و پیشروی قرار دارد اما برخی نیز در تلاش‌اند تا جشنواره را از فضای پررونق و گرم همیشگی خود دور کنند.

در این شرایط برخی گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی از حضور فیلم‌هایی برای جشنواره فیلم فجر خبر می‌دهند که البته هنوز مسئولین و مدیران سینمایی شرکت آنها را در جشنواره فیلم فجر تأیید نکرده‌اند و یا تهیه‌کنندگان فیلم‌ها نیز حضور فیلم‌ها را در جشنواره قطعی ندانسته‌اند. حتی برخی از آنان مانند «دومین روز پاییز»، «نهر خین» و «مؤمن» اصلاً تولید نشده‌اند که بتوانند در جشنواره فیلم فجر شرکت کنند، اما به عنوان فیلم‌های در مسیر فجر معرفی شده‌اند. برخی فیلم‌ها نیز مانند «زاپاتا» سال گذشته برای جشنواره فیلم فجر معرفی شدند و نتوانستند به جشنواره راه پیدا کنند و طبیعتاً بار دیگر نمی‌توانند در جشنواره فیلم فجر شرکت کنند.

برخی تهیه‌کنندگان از حضورشان در جشنواره فیلم فجر خبر داده‌اند در حالی که کارگردان فیلم از طریق دیگری به عدم امکان حضور فیلمش در جشنواره به دلیل عدم اتمام مراحل تولید خبر داده‌ است.

بنابراین طبق اطلاعاتی که از ماه‌های گذشته منتشر شده است، طبیعی است که فیلم‌های زیادی خصوصاً تولیدات نهادهایی مانند فارابی و اوج که عموماً فیلم‌های دفاع مقدس هستند، در تلاش‌اند تا به جشنواره فیلم فجر برسند، اما باید اجازه بدهیم که فارغ از بازی‌های رسانه‌ای و جریان‌سازی‌های گوناگون در حوزه سینما، جشنواره فیلم فجر در مسیر خودش حرکت کند و در زمان مقرر خودش فیلم‌های حاضر در جشنواره از سوی منابع رسمی اعلام شود.

به نظر می‌رسد که امروز آرامش فیلمسازان و تهیه‌کنندگان برای تولید خوب از هرچیزی مهم‌تر است. تعداد فیلم‌های جشنواره مهم است اما مهم‌تر از آن فیلم‌هایی با کیفیت است که لازمه آن آرامش و تمرکز کارگردانان برای تولید فیلم‌ها است.

ارسال نظرات