۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲
کد خبر: ۷۲۶۵۹۷

گزارشی از دوره آموزشی آشنایی با عرفان های نوظهور، فِرَق و ادیان ویژه مبلغان

گزارشی از دوره آموزشی آشنایی با عرفان های نوظهور، فِرَق و ادیان ویژه مبلغان
دوره آموزشی آشنایی با فرق و ادیان و عرفان های نوظهور با حضور مبلغان و مبلغات دوره ابتدایی مدارس طرح امین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دوره آموزشی آشنایی با فرق و ادیان و عرفان های نوظهور، چهارشنبه با حضور مبلغان و مبلغات دوره ابتدایی مدارس طرح امین با تدریس حجت الاسلام عرب در اردوگاه پانزده خرداد شهر قم برگزار شد.

حجت الاسلام عرب در این دوره با اشاره به گستره فرقه های نوظهور در ایران اظهار داشت: فرقه های عرفان حلقه و انرژی درمانی با حربه درمانی، یوگا با حربه سلامتی و ورزش، انجمن های دوازده قدمی با شیوه ترک اعتیاد و تفکر نوین با استفاده از شیوه کسب موفقیت و ثروت در بین برخی از ایرانیان خصوصاً نسل جوان نفوذ کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعلیم و تعلم «کهانت» حرام شرعی است، ابراز کرد: مبلغان باید با تبیین و البته آشنایی با عرفان های نوظهور به دانش آموزان و جامعه هدف بیاموزند که تعلیم و تعلم این عرفان ها حرام است و 99 درصد تعلیم دهندگان نیز کاهن می باشند.

حجت الاسلام عرب بیان داشت: فرقه تعریف مشخص و حد و مرز مشخص شده ای دارند و معنویت های نوظهور فرقه به حساب نمی آیند؛ چراکه نه رهبر مشخص و نه حد و مرز مشخص شده ای برای آنان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 300 نوع از عرفان های نوظهور در ایران وجود دارد، تصریح کرد: یکی از محل های ترویج عرفان های نوظهور برنامه تجربیات نزدیک به مرگ است؛ لذا شما مبلغان باید آگاهی های صحیحی نسبت به قبر و قیامت را به دانش آموزان بیاموزانید و به شبهات آنها پاسخ های مستدل و قانع کننده دهید.

گفتنی است این دوره آموزشی چهارشنبه ازساعت 8 تا 17 ادامه داشته و ادامه آن در روز پنجشنبه ساعت 8 الی 17 برگزار خواهد شد.

دوره آموزشی آشنایی با عرفان نوظهور و فرق و ادیان برگزار شد

ارسال نظرات