۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۲۶۶۳۹
آیت الله جوادی آملی:

قلم و بیان ما باید امن و امنیت ساز باشد

قلم و بیان ما باید امن و امنیت ساز باشد
حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: اگر روابط بین الملل ما قوی نباشد و از دیگر مذاهب اسلامی فاصله بگیریم، نمی‌توانیم حرف خودمان را به جهان منتقل کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، صبح امروز با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: اسلام در سه بخش ملی، منطقه ای و بین المللی پیام دارد، حج از عبادت های بین المللی است؛ لذا زائری که به حج می رود پیامی جهانی باید ببرد و بیاورد.

وی  اظهار کرد: اگر روابط بین الملل ما قوی نباشد و با دیگر مذاهب و فِرَق اسلامی از مسیر هماهنگی فاصله بگیریم، نمی توانیم حرف خودمان را به جهان منتقل کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی افزود: اینکه ائمه اطهار(ع) می فرمایند «إِنَّ حَدِيثَنَا صَعْبٌ مُسْتَصْعَبٌ»، احادیث ما صعب مستصعب است، همه آنها به خاطر براهین علمی نیست، بلکه  بخشی به عمل کردن و تحمل ماست. ما باید بتوانیم با توجه به این احادیث ائمه اطهار، ظرفیت خود را بالا برده و با روحیه ای بلند با دیگران ارتباط برقرار کنیم .

استاد برجسته درس خارج  حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: به وجود مبارک حضرت امیر عرض کردند این اسبی که شما برای میدان جنگ دارید، این اسب مسافرکشی و بارکشی است که انسان بخواهد از جایی به جایی برود از این اسب ‎ها استفاده می ‎شود، اینکه اسب رزم نیست! یک اسب تندروی رزمی تهیه کنید، حضرت فرمود: «أَنَا لَا أَفِرُّ مِمَّنْ كَرَّ عَلَی وَ لَا أَكِرُّ عَلَی مَنْ فَرَّ مِنِّی»؛ فرمود من اسب تندرو نیاز ندارم! من که در میدان جنگ فرار نمی ‎کنم، کسی را هم که فرار کرد من او را تعقیب نمی ‎کنم، این فکر دومی ندارد! مکتب تشیع با وجود منابع غنی مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، این قدرت را دارد تا به گونه ای زندگی کند که هیچ بیگانه ای بر او مسلط نشود!

وی اظهار کرد: قرآن می فرماید که شما شناسنامه دارید، شما فرزندان ابراهیم خلیل هستید، لذا راه پدر را بروید، ابراهیم خلیل گفت لازم است تا مسجدی بنا شود و مردم دور آن جمع شوند، اما صرف داشتن مسجد و کعبه را کافی ندانست و گفت که این کعبه یک شهر آباد نیز می خواهد و سپس گفت با شهر آباد نیز مشکل حل نخواهد شد مگر امنیت آن تأمین شود «وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَٰذَا بَلَدًا آمِنًا». ما اگر قرآنی فکر کنیم، باید به فکر امنیت هم باشیم؛ لذا هم «قلم» ما و هم «بیان» ما، هم باید امن باشد و هم امنیت ساز! لذا همواره باید مواظب نوع گفتارمان باشیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان بیان کرد: دعا می کنیم تا این کشور به حرمت خونهای پاک شهداء محفوظ بماند و ما مدیون و خجل این شهداء نشویم که اینها سرمایه اصلی ما هستند و ـ ان شاء الله ـ این پرچم به دست صاحب اصلی اش برسد.

ارسال نظرات