۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۲۶۶۶۲
آیت الله اعرافی عنوان کرد؛

دهه بصیرت، درس آموز لغزش های بزرگ/ وظیفه خطیر مسئولان در حل معضلات فرهنگی و اقتصادی

دهه بصیرت، درس آموز لغزش های بزرگ/ وظیفه خطیر مسئولان در حل معضلات فرهنگی و اقتصادی
امام جمعه قم بر لزوم حل مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: دهه بصیرت درس آموز لغزش های بزرگی است که موجب خسارت های فراوان شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در مصلای قدس برگزار شد، بعد از توصیه مردم به تقوای الهی اظهار داشت: امیدواریم که خداوند به ما توفیق کسب تقوا در تمام مراحل زندگی عنایت کند.

وی در ادامه افزود: یکی از اصول بنیادی در اسلام تربیت است و تربیت از اصولی است که در تعلیم و تربیت و پرورش نسل نو و نوجوان و جوان بسیار اهمیت دارد و اقدام سریع و به موقع و به هنگام، یک قانون و سنّت الهی و یک اصل اخلاقی است.

امام جمعه قم بیان داشت: در آیات بسیاری از قرآن کریم سفارش به شتاب و مسابقه در کار نیک شده است؛ چراکه انجام دادن کار نیک سبب نجات و رستگاری افراد و تعلق اجر و ثواب مضاعف الهی بر آنان می شود که یکی از برکات پیشی گرفتن و پیشاهنگ شدن در کارهای خیر و نیک است.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای تعلل افراد در کربلا افزود: با وجود اینکه بسیاری از افراد موقعیت خود را دانسته بوده و عمل خوب را از اعمال زشت و ناپسند تشخیص داده بودند؛ اما دیر هنگام عمل کرده و سرعت عمل و شتاب در حمایت از فرزند رسول الله(ص) را از دست دادند و همین امر سبب شد تا از حق دفاع نکرده و عاقبت بخیر نشوند.

آیت الله اعرافی با اشاره به تفاوت نسل های کنونی با نسل های پیشین ابراز کرد: نسل امروز ما با نسل های پیشین، تفاوت های بسیاری دارد و به لحاظ در خطر بودن، نسل امروز در معرض هزاران تهدید و آسیبی قرار گرفته است که شتاب گرفتن در تربیت درست و صحیح، اقدامی مضاعف می طلبد و لازم است در این زمینه اقدامات صحیح و جامعی صورت گیرد.

امام جمعه قم با تشکر از ملت ایران به جهت گرامیداشت ایام فاطمیه بیان داشت: باید از مردم عزیر و همه کسانی که در این ایام در مسیر حضرت زهرا(س) گام برداشته و ایام فاطمیه را گرامی داشتند صمیمانه تشکر کنم؛ چراکه زنده نگهداشتن فاطمیه برگ درخشان و پرشگوه ملت ایران است.

آیت الله اعرافی با اشاره به سالروز تاسیس صدور فرمان امام خمینی(ره) ابراز کرد: در طول دوره انقلاب اسلامی ضریب سوادی که زیر 50 درصد بود با همت این عزیزان به بالای ۹۰ درصد و در سنینی به حدود ۹۸ درصد در سطح کشور رسیده است.

وی در ادامه تاکید کرد: به نظر ما همان عدد باقی‌مانده بی سوادی که در همه سنین در کل کشور، مقداری بیشتر از یک میلیون نفر است، عدد قابل قبولی نیست و باید دولت و مسئولان محترم نهضت سواد آموزی را حمایت کنند و راه ها را برای اقدامات سریع و پرشتاب برای محو بی سوادی در کشور باز شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به لزوم تقویت نهادهای انقلابی در کشور ابراز کرد: در گذشته اثر تعطیلی یا ادغام و حذف چندین نهاد مهم انقلابی همچون جهاد سازندگی، کمیته انقلاب را مشاهده کردیم و باید به نهادهای انقلابی فعال، حفظ شده و رشد پیدا کنند.

امام جمعه قم در ادامه خطبه ها ضمن اشاره به مواجهه انقلاب اسلامی با جنگ ترکیبی دشمنان اظهار داشت: ایران اسلامی مورد هجمه جنگ ترکیبی همه جانبه دشمنان قرار گرفته است و معنای جنگ ترکیبی دشمنان، تجمیع همه قوای آنان برای ضربه زدن به آرمان های بزرگ و تمدن اسلامی است و اگر کسانی فکر می کنند که چنین جنگی وجود ندارد، تحلیل‌های آنان تحلیل‌های نادرستی است.

وی در ادامه افزود: در این جنگ کارزارهای پیچیده ای بر علیه انقلاب اسلامی وجود دارد و طیف متنوعی از ابزارهای دشمنان و کشورهای مختلف برای مقابله با انقلاب اسلامی وارد صحنه شده‌اند و همه مخاطبان جامعه ما را مورد هدف قرار دادند.

آیت الله اعرافی بیان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی همه ابزارهای خود را به کار گرفته و به شکل های گوناگون با سوژه سازی های متنوع و با استفاده از گسل های موجود کشور بر علیه انقلاب اسلامی وارد میدان شدند تا امنیت و آسایش مردم و نظام اسلامی را از بین ببرند.

وی در ادامه افزود: مسئله حجاب یکی از ابزارها و بهانه های دشمنان در جنگ ترکیبی بر علیه انقلاب اسلامی بود؛ درحالی که مردم ما می دانند که مسئله حجاب، افزون بر آن که فریضه الهی و نماد ذاتی دین است، نماد و شعار انقلاب اسلامی و مایه افتخار ملت ایران در جوامع بشری نیز می باشد و خواهران و برادرانی که با حساسیت این موضوع را دنبال می‌کنند، کاملاً درست می‌گویند و باید مواجهه درست با این مسئله داشته و با امر به معروف درست وارد این میدان شوند.

امام جمعه قم اظهار داشت: مواجهه با جنگ ترکیبی دشمنان نیاز به مقابله ترکیبی با آنان دارد و باید همه جوانب در همه عرصه‌ها لحاظ شده و همه هماهنگ و یک صدا در صحنه‌ها حضور داشته باشند.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: دهه بصیرت درس آموز لغزش های بزرگی است که موجب خسارات های فراوانی شد و کسانی که فتنه های پیوسته ای در کشور به وجود آورده یا می آورند، برای این است که بنیان این نظام را تهدید کنند و بصیرت و آگاهی، شجاعت، صراحت لازم، متنانت و حکمت و حضور در صحنه ضرورتی مهم دارد.

وی در ادامه افزود: باید مسئولان به دغدغه‌های مردم و مراجع عظام تقلید توجه ویژه کنند و حتما باید به دغدغه های مردم توجه شود؛ امروزه نظام معیشت با سختی هایی مواجه است که لازم است اقدامات لازم در این زمینه انجام پذیرد.

امام جمعه قم با اشاره به لزوم پیگیری پرونده ها برای به نتیجه رسیدن و اطلاع رسانی درست قوه قضائیه از پرونده ها بیان داشت: دستگاه قضایی باید پرونده های فساد را دنبال کرده و به درستی اطلاع‌رسانی کند و مردم از قوه قضاییه انتظار دارند، شفاف سازی ها و اطلاع رسانی های لازم در زمینه های مختلف صورت بگیرد.

آیت الله اعرافی در پایان اظهار داشت: مردم انقلاب اسلامی به جنگ ترکیبی دشمنان واقفند و چندین دهه است که مجاهدانه پای اسلام و انقلاب اسلامی مانده و ایستادگی کرده است و امروزه نیز پای آرمان های این نظام ایستادگی کرده و خواهند ایستاد و مسئولان نیز باید در مسائل اقتصادی و فرهنگی اهتمام روز افزون داشته باشند.

ارسال نظرات