۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۲۶۶۷۹
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی مطرح کرد؛

باور‌ها هدف دشمن در جنگ شناختی/انقلاب، الگوی حکمرانی جهان را تغییر داد

باور‌ها هدف دشمن در جنگ شناختی/انقلاب، الگوی حکمرانی جهان را تغییر داد
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی گفت: مهمترین جنگ حال حاضر دشمن برعلیه اسلام و ملت ما جنگ شناختی است، دشمن در این جنگ باور‌های جامعه را هدف گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، سردار علی‌محمد نائینی در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در مسجد امام خمینی(ره) سمنان با بیان اینکه امروز جهاد تبیین مهم‌ترین جهاد در کشور به حساب می‌آید و باید جمعیت‌هایی که در مناسبت‌های مختلف آماج جنگ شناختی دشمن قرارگرفته‌اند و در آن‌ها واگرایی ایجادشده است را همراه کرد، اظهار داشت: در جهاد تبیین باید با دروغ‌ها و شبهاتی که امروز دشمن در ذهن جوانان ایجاد کرده است، مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه ما موظفیم تا در جنگ شناختی دشمن گره‌های ذهنی ایجادشده در جوانان را باز و با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم، افزود: این ارتباط نباید در مناسبت‌ها و سخنرانی‌ها خلاصه شود، باید از همه ابزار‌های ارتباطی و هنری برای رفع شبهه خلاقانه استفاده کنیم.

سردار نائینی بخش مهم جنگ حال حاضر توسط دشمن را جنگ شناختی دانست و ابراز داشت: در جنگ شناختی باور‌های جامعه هدف است، باید متناسب با آن شناخت پیدا کرد، آرایش گرفت و به میدان آمد، راه مقابله با این جنگ همان چیزی است که مقام معظم رهبری از آن با عنوان جهاد تبیین که فوری و لازم است یاد کردند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه میدان‌های نبرد، روش‌های جنگ، شکل فتنه‌ها، الگو‌های مقابله دائماً در حال تغییر است، اظهار داشت: اغتشاش در داخل ایران، جنگ رسانه‌ای و فرهنگی، بی‌ثبات کردن کشور‌های منطقه، ایجاد اجماع بین‌المللی علیه ایران، طرح مسائل حقوق بشری و تهدید نظامی بخش‌های مهمی از جنگ ترکیبی و شناختی است.

سردار نائینی با اشاره به اینکه اقدام دشمن در فتنه ۸۸ و مقابله مردم با آن در حماسه ۹ دی تجربه یک انقلاب رنگی بود، عنوان داشت: حدود ۲۸ کشور غربی تجربه براندازی نرم با استفاده از تجربه انقلاب‌های رنگی دارد و در ۱۸ کشور تجربه کودتا‌های نرم و رنگی به نتیجه رسیده است و دشمن در سال ۸۸ دستورالعمل‌های انقلاب رنگی را در قالب سی‌دی‌های مختلف در تیراژ‌های ۱۰ میلیونی در ستاد‌های کاندیدا‌ها در سراسر کشور توزیع کردند، آموزش دادند و این تجربه را بومی کردند تا اینکه تئوری کودتای رنگین توسط مردم ایران در ۹ دی رنگ باخت.

وی خاطرنشان کرد: حماسه ۹ دی در سال ۸۸ یک نمونه برجسته از تجلی اراده الهی و یک پرچم به اهتزاز درآمده در تاریخ انقلاب اسلامی است که در زمان خودش بی‌بدیل، منحصربه‌فرد و بی‌مانند بود و به اعتراف رسانه‌های دنیا ۹ دی‌ماه با هیچ تظاهرات ماقبل خودش قابل‌مقایسه نبوده است.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی کشور با بیان اینکه هدف اصلی جریان براندازی نرم، جداسازی مردم از رهبری بود و حماسه ۹ دی پاسخ همه‌جانبه به این جریان فتنه بود، گفت: مردم ایران در سراسر کشور، خودجوش، حماسی، عاشورایی و به لحظه بساط فتنه را در هم پیچیدند و یک حمایت مطلق و همه‌جانبه از رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی شکل گرفت.

سردار نائینی اقدام حضرت امام خمینی(ره) را در انقلاب اسلامی یک حرکت بزرگ از جنس کار پیامبران الهی دانست و افزود: انقلاب اسلامی الگوی حکم رانی موجود را تغییر داد و در شرایطی به پیروزی رسید که امکان هیچ تغییر سیاسی در نظام بین‌الملل نبود چراکه یک پدیده جدید بود که مبانی جدیدی داشت، بنابراین انتظار است که در برابر چنین حرکتی شیاطین عالم فعال باشند و برای متوقف کردن آن طراحی و توطئه کنند.


وی ابراز داشت: نفوذ، بی‌ثبات‌سازی، کودتا و ترور اولین تجربه‌های مقابله با این انقلاب اسلامی در ۲ سال اول بود، وقتی شکست خوردند جنگ ۸ ساله را تحمیل کردند، خواستند با تحمیل اراده و قدرت نظامی فریاد حق‌طلبی ملت را خاموش کنند، اما در همه این حوادث مردم ایران به صحنه آمدند و پیروز این حوادث همین ملت بودند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه در جنگ نظامی صدام را آن‌چنان کمک کردند که استعداد ارتش عراق در پایان جنگ سه برابر تهاجم روز‌های اول بود، گفت: ارتش عراق در طول جنگ معادل استعدادی که اول جنگ وارد عمل کرد در طول جنگ از دست داد

وی اضافه کرد: دشمن این پیام را از دفاع مقدس گرفت که امکان براندازی جمهوری اسلامی با اقدام نظامی نیست و حضرت امام(ره) در همان دوران دفاع مقدس در آن بیانیه خاصی که به دستاورد‌های دفاع مقدس می‌پردازند، فرمودند جنگ ما فلسطین، آزادی و فتح آن را در پی خواهد داشت، آن زمان این حرف باورپذیر نبود، اما شهید سلیمانی بخش زیادی از این مسیر را محقق، طی و باورپذیر کرد.

سردار نائینی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی با درس‌هایی که از دفاع مقدس گرفت یک منطقه بزرگ را به حرکت درآورد، عنوان داشت: شهید سلیمانی با استفاده از تجربه بسیج در دفاع مقدس، انصارالله یمن، حشد الشعبی عراق، فاطمیون افغانستان، حزب‌الله لبنان و با سازمان‌دهی نیرو‌های مردمی این سازمان‌دهی را به بخشی از هویت ملی این کشور‌ها در جبهه مقاومت تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن به سراغ پروژه‌های نفوذ رفت تا با کمک غرب‌زده‌ها مسیری که انقلاب طی کرده است را متوقف کند، اظهار داشت: جریان غرب‌زده و جریان نفوذ به‌عنوان پیاده‌نظام‌های دشمن، پروژه براندازی نرم به راه انداختند و هم‌زمان مقابله نرم در شکل تهاجم فرهنگی آغاز شد تا با فرهنگ دفاع مقدس مقابله شود و نگذارند این فرهنگ تبدیل به یک گفتمان مسلط در جامعه در عرصه‌های مختلف شود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی کشور گفت: دشمن در دوره جدید و در دهه پنجم انقلاب اسلامی از همه تجربه‌های خود در جنگ اقتصادی، سیاسی، نظامی، رسانه‌ای و امنیتی علیه ایران بهره گرفت و یک جنگ جدیدی را که مقام معظم رهبری آن را به‌عنوان جنگ ترکیبی نام‌گذاری کردند به راه انداختند، اما توجه نداشتند آن کسی که داعش را در منطقه شکست داد و از فروپاشی سوریه و بی‌ثبات‌سازی آن در منطقه جلوگیری کرد، جمهوری اسلامی ایران بود.

سردار نائینی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سندی که ۳ ماه گذشته به‌عنوان استراتژی امنیت ملی آمریکا در دولت بایدن منتشر شد بر افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران اذان دارند، افزود: آمریکایی‌ها در این سند سریعاً اعلام می‌کنند که ایران روندش روند افزایش قدرت است چراکه هم انسجام حاکمیتی، قدرت‌یابی منطقه‌ای و تأثیرگذاری بین‌المللی پیداکرده است.

وی از سند امنیت ملی دولت بایدن که چند ماه پیش منتشرشده خبر داد و ابراز داشت: این سند سال ۲۰۳۰ را آخرین فرصت برای تداوم هژمونی آمریکا در جهان معرفی می‌کند و سریعاً می‌گوید ۸ سال فرصت داریم و اگر کاری نکنیم سرنوشت ما سرنوشت شوروی خواهد بود چراکه از منظر آمریکایی‌ها ایران تضعیف‌کننده اصلی دموکراسی غربی و ارائه‌دهنده الگوی حکمرانی جدید در جهان است.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به اینکه در طرح خاورمیانه جدید آمریکایی‌ها ۴۰ کشور جدید تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از خواب‌های آن‌ها تعبیر نشد و نخواهد شد چراکه به همه این معادلات قدرت را جریان مقاومت و چهره این جریان یعنی شهید سلیمانی تغییر داد، همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمود شهید سلیمانی قدرتمندتر از سردار سلیمانی است. /۹۷۷/

ارسال نظرات