۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۷۲۶۷۸۴

دومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی برگزار شد

دومین کنگره بین المللی بزرگداشت علامه مصباح یزدی برگزار شد
دومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی با عنوان «استاد فکر» در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی با عنوان «استاد فکر» صبح امروز در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم آیت الله محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعةالمصطفی و آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به سخنرانی پرداختند.

آیت الله محمدی عراقی در این مراسم بیان داشت: آیت‌الله مصباح یزدی در بین همه ستاره های درخشان انقلاب اسلامی رنگ و بو و جاذبه خاصی داشت و در دانش علمی در هر حوزه‌ای از علوم انسانی و اسلامی ممتاز دوران بود و در بسیاری از جهات کم نظیر و در برخی از جهات نیز بی نظیر بود.

دومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی برگزار شد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم اظهار داشت: آیت الله مصباح یزدی در علوم قرآنی صاحب مکتب بود؛ مکتبی که امروزه به وضوح کمبود چنین مکتب هایی در حوزه های علمیه احساس شده و واقعا کم می باشد؛ مکتبی که بتواند گره گشا، راهگشا و با ثمر باشد.

وی در ادامه افزود: آیت الله مصباح یزدی در تربیت نفوس مستعده روانشناس ماهری بوده و تبحر خاصی در این زمینه ها داشت و متناسب با گرفتاری های روحی افراد، نسخه های شفابخش تجویز می کرد؛ چراکه آیت الله مصباح یزدی سرآمد اخلاق و معرفت شناسی، خداشناسی، صاحب نظر و سرآمد بود.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به اهتمام آیت الله مصباح یزدی به ترویج علوم انسانی ابراز کرد: آیت الله مصباح یزدی با توجه به اهمیتی که به علوم انسانی می داد بیشترین فرصت خود را در این راه گذاشت و جفای بزرگی که جریان های انحرافی در حق آیت الله مصباح یزدی مرتکب شدند این بود که نگذاشتند شخصیت و منزلت او به جامعه دانشجویی و برخی از افراد جامعه شناسانده شود.

در ادامه این مراسم رئیس جامعةالمصطفی آیت الله مصباح یزدی را از شاخص های حوزه علمیه پس از انقلاب اسلامی برشمرد و بیان داشت: حوزه علمیه قم پس از انقلاب اسلامی از ویژگی‌هایی همچون بهره‌مندی از نگاه بین المللی، حضور در عرصه‌های اجتماعی و نقش‌آفرینی در ساحت‌های دانش به ویژه عرصه مهم علوم انسانی برخوردار است که آن را از سایر حوزه‌ها و دوره‌ها متمایز می‌سازد که شخصیت عظیم علامه مصباح یزدی حق کم‌نظیری بر حوزه علمیه و نقش ممتازی در تحقق این ویژگی‌ها دارد.

دومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه افزود: هم شخصیت علمی آیت الله مصباح یزدی و هم جریان‌سازی و تربیت نیروها و انسان‌هایی که امروزه در عرصه علوم انسانی در حوزه علمیه قم نقش‌آفرین هستند، منشأ آثار و ثمرات فراوانی هستند که به جرأت می‌توان گفت او مصداق یک مجاهد فی سبیل الله بود و هرگز از پای ننشست.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به حضور مجاهدانه و وظیفه مدار بودن آیت الله مصباح یزدی پیش از انقلاب اسلامی در برابر طوفان های اعتقادی چپ و مارکسیستی تا نقش‌آفرینی به عنوان یکی از نظریه‌پردازان گفتمان انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی با تمام وجود به انقلاب اسلامی که نقطه عطفی در تاریخ بشریت است، عشق می‌ورزید.

گفتنی است در این مراسم آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و برخی از علما و طلاب حضور داشتند.

ارسال نظرات