۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۷۲۶۹۲۷
استاد احمد عابدی مطرح کرد؛

ناگفته هایی از مکتب شهید سلیمانی

ناگفته هایی از مکتب شهید سلیمانی
استاد احمد عابدی گفت: اینکه مقام معظم رهبری شهید سلیمانی و شهید المهندس را به عنوان یک مکتب معرفی می کنند، به جهت ویژگی های این مکتب است.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، استاد احمد عابدی با بیان جایگاه ویژه شهید سلیمانی و نقش ایشان در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی گفت: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مکتب سلیمانی، و شهید سلیمانی و شهید المهندس را به عنوان یک مکتب معرفی می کنند، به جهت ویژگی های این مکتب است.

وی افزود: یکی از ویژگی های شهید سلیمانی این بود که در سپاه قدس شورایی تشکیل داده بود که تمام اقداماتی که می‌خواست صورت بگیرد در آن شورا مطرح و بررسی می‌شد و ایشان چند نفر از علماء را هم در این شورا قرار داده بود و در تک تک کارها با ایشان مشورت می‌کرد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر نقش پنهان شهید سلیمانی در حوزه نجف بیان داشت: کمتر جائی از این ویژگی های شهید سلیمانی سخنی به میان می‌آید؛ ایشان بدون اینکه نام ایشان مطرح شود و یا کمتر کسی مطلع شود، کارهای زیادی در حوزه علمیه نجف انجام داده است.

وی در ادامه گفت: حوزه نجف از قدیم محلی بوده است که جاسوس های انگلیسی و امروزه آمریکایی و صهیونیستی قصد جمع آوری اخبار، نفوذ و یا تاثیر گذاری در آن را داشته اند و افرادی مثل حاج قاسم در شرایط بعد از سقوط صدام همواره تلاش کردند که حوزه نجف را از این جهت حفظ کنند. شاید آنقدر که از مبارزه ایشان با داعش و گروه های تکفیری شنیده اید خیلی بیشتر از اینها حاج قاسم برای حوزه های خارج کشور وقت گذاشته است.

استاد حوزه و دانشگاه در در پایان با بیان اینکه بخشی از فعالیت های شهید سلیمانی در کنار اقدامات نظامی فعالیت های فرهنگی بود عنوان کرد: یک زمانی ایشان به من فرمود که ۲۲ شبکه تلویزیونی را اداره می‌کنم. خیلی از اینها را نوع ما نشنیده ایم که چه کسی در پشت صحنه اینها را مدیریت می‌کند؛ همه این فعالیت های حاج قاسم از جهت احساس ضرورتی بود که داشت تا در این عرصه وارد بشود و کار کند بدون این که نام ایشان مطرح باشد. از این دست کارها حاج قاسم فراوان دارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۲
این سخنان را کی و کجا بیان کردند؟
0
4