۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۲۶۹۲۸
سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نمازجمعه یکی از منبرهای اصلی و تبیین‌گر در زمان فتنه است

نمازجمعه یکی از منبرهای اصلی و تبیین‌گر در زمان فتنه است
حجت الاسلام نوری با بیان اینکه نماز جمعه یکی از منبر‌های اصلی و تبیین‌گر در زمان فتنه است گفت: ۱۰ هزار خطبه درباره اتفاقاتی که علیه مردم و نظام اسلامی بود، خوانده شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نوری، سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پنجمین جلسه گزارش مردمی با موضوع عملکرد نهاد نمازجمعه که امروز به صورت مجازی برگزار شد، با یادی از مرحوم آیت‌الله مصباح که حقیقتاً جامعه دینی و انقلاب اسلامی ما مدیون بیانات و آثار ارزشمند این علامه است، گفت:  امروز هم‌زمان با سالروز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی است. یاد او را که عزت‌بخش جامعه مسلمین بود، گرامی می‌داریم و امیدواریم از پیروان و رهروان مکتب حاج قاسم باشیم.

وی همچنین به شهدای امنیت اشاره کرد و گفت: در این مدت اتفاقاتی در کشور رخ داد و عزیزانی از بسیج، ناجا، سپاه و مردم شریف ایران در این فتنه برای امنیت و حفظ اقتدار ایران اسلامی به شهادت رسیدند. دشمن با جنگ ترکیبی در حوزه ادراکی وارد شد و جریان‌های غربی و استکباری با حمایت آل سعود وارد جنگ رسانه‌ای شده و فتنه‌ای با آسیب‌هایی برای کشور رقم زدند. اما مردم ایران با بصیرت و شهامت در پرتوی هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از این فتنه عبور کردند.

حجت‌الاسلام نوری تلاش ستودنی و ویژه شبکه امامت جمعه را در این برهه گرامی داشت و افزود: از تمامی عزیزانی که در این دوره به جهاد تببین پرداختند، تقدیر می‌کنیم. نمازجمعه یکی از منبرهای اصلی و تبیین‌گر در زمان فتنه است. زمانی که بسیاری سکوت کردند و ابهام را در فضای اجتماعی بالا بردند، سخنان روشنگر و خطبه بصیرت بخش و اجتماعات وحدت‌بخش و دشمن‌شکن نماز جمعه همچون خاری در چشم دشمنان انقلاب اسلامی بود و به اذعان بزرگان و اهل رسانه و تحلیل، نقش ائمه جمعه در روشنگری‌ها بسیار بالا بود.

وی با بیان اینکه قریب به 10 هزار خطبه تبیینی درباره مسائل روز و اتفاقاتی که علیه مردم و نظام ایران اسلامی بود، خوانده شد، تصریح کرد: ائمه جمعه در خط مقدم مقاومت بودند و هستند. حتی در برخی اوقات ائمه جمعه هم مورد حملات رسانه‌ای قرار می‌گرفتند و در فضای اجتماعی مورد نقد و هجمه رسانه‌ها بودند، اما همه ما پای عهدی که با نظام و حاج قاسم بستیم، ایستادیم و تا ظهور دولت کریمه این مقاومت ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه  با اشاره به اینکه در این ایام هم در مهرماه و آبان‌ماه فرصت و مناسبت‌های ویژه‌ای فراهم شد که جا دارد از ائمه جمعه کشور و مسئولان مربوطه که نمازهای جمعه باشکوهی در کشور برگزار کردند، تقدیر کنیم، ادامه داد: در 13 آبان‌ماه هم‌زمان با روز دانش‌آموز در پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه نوجوانان و دانش آموزان حضور داشتند و در سخنرانی‌هایی به نقش آفرینی دانش آموزان اشاره کردند. 16 آذر روز دانشجو را داشتیم که حضور دانشجویان پیش از خطبه و بیان ائمه جمعه در تببین جایگاه دانشجو و دانشگاه جای تقدیر دارد.

وی افزود: در این ایام تشییع شهدای امنیت را به فراخور هر منطقه و شهری مشاهده کردیم. برای شهدایی که توسط منافقان و داعشی‌ها در ایران اسلامی به شهادت رسیدند با پیشگامی ائمه جمعه و حضور مردم ایران اسلامی تشییع خوبی برگزار شد. اخیرا هم تشییع شهدای گمنام را داشتیم و ایام فاطمیه هم در راستای جهاد تببین و جهاد فاطمی در منابر و تریبون نمازجمعه بصیرت‌افزایی را رقم زدیم که از این فهرست بلند زحمات و اقدامات ائمه جمعه تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام نوری در بخش دیگری از سخنان خود به انتصابات جدید ائمه جمعه در 57 پایگاه اشاره کرد و گفت: در فصل پاییز انتصابات جدید ائمه جمعه در 57 پایگاه انجام شد. در استان خراسان رضوی در شهرستان تربت جام با رحلت امام جمعه سابق، حجت‌الاسلام اسلامی با تجربه امامت و دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در این شهرستان حاضر شدند. در استان فارس در شهرستان‌های اقلید و لامر تغییراتی داشتیم. امام جمعه سابق اقلید بازنشسته و حجت‌الاسلام گشول به عنوان امام جمعه جدید اقلید منصوب شد. در لامر هم حجت‌الاسلام حسین‌زاده در قم مستقر و حجت‌الاسلام محمدجواد آزاد، چهره جوان و پژوهشگر به عنوان امام جمعه جدید لامر معرفی شد که امیدواریم با روحیه جوان شاهد ارتقای بیش از پیش آنجا منطقه باشیم.

وی افزود: در استان تهران بعد از 43 سال از خدمات خالصانه و مجاهدانه حجت‌الاسلام نوروزی در اسلامشهر که با حکم امام خمینی(ره) منصوب شده بودند، تقدیر شد. ایشان هدایت عقیدتی و دینی و سیاسی شهرستان را نیز برعهده داشتند که در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان تودیع و حجت‌الاسلام برقراری با 16 سال سابقه امامت، در اسلامشهر مس تقر شد که امیدواریم منشا خیر و برکت باشد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به سایر انتصابات جدید در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در استان همدان  در شهرستان تویسرکان و اسدآباد جا به جایی خوبی صورت گرفت. حجت‌الاسلام حسینی مجد بعد از سالها از اسدآباد به تویسرکان و حجت‌الاسلام موحدی از تویسرکان به اسدآباد منتقل شدند. امیدواریم تغییرات در نهاد ائمه جمعه با رویکرد جوانگرایی و ارتقای علمی و حضور انقلابی، باعث اعتلای ایمانی و انقلابی شهرها شود.

وی با بیان اینکه در بخش سوم اخباری از بیانات و مطالبه‌گری‌های ائمه جمعه به همراه سرفصل‌ها تقدیم می‌کنم، تصریح کرد: فهرست بیانات خوب ائمه جمعه در حوزه بصیرت افزایی جای قدردانی دارد، اما مطالبه‌گری‌هایی در مجموع از ائمه جمعه رقم خورد. استان هرمزگان شهرستان بندرخمیر شهر ساحلی است. حجت‌الاسلام صالحی، امام جمعه این شهرستان درباره ساماندهی چادرنشینان در حاشیه این بندر تاکید و مطالبه‌ای درباره این عزیزان داشت. این افراد 30 سال در حاشیه بندرخمیر حضور دارند و از حداقل امکانات رفاهی هم بی‌بهره هستند. امام جمعه داد این مظلومان را به گوش مسؤولان رساند و فرماندار هم در حل مساله حاشیه نشین‌ها قول پیگیری داد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: در بحث زیرساخت و راه‌های مواصلاتی ائمه جمعه همیشه توجه خاصی داشتند. آمار تلفات و تصادف‌ها در جاده‌ها بسیار بالاست و ائمه جمعه که در شهر و شهرستان‌های مختلف کشور حضور دارند، این مشکلات را در تردد جاده‌ای مشاهده و اصلاح آن را از مسئولان طلب می‌کنند. از حجت‌الاسلام حبیبی، امام جمعه خمام که به اصلاح راه مواصلاتی خشکبیجار و حجت‌الاسلام صلواتی، امام جمعه بهمئی استان کهکیلویه و بویراحمد که به تعریض و علامت‌گذاری برای ایمن سازی جاده‌های منتهی به آن منطقه اشاره کردند، تقدیر می‌کنم. امام جمعه اصلاندوز در استان اردبیل نیز در خطبه‌ها توجه مسئولان را درباره اصلاح راه‌ها مطالبه کرد که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد. حجت‌الاسلام بامری در کرمان هم در بحث اقتصادی  قطب کشاورزی بودن عنبرآباد و نبود بازار فروش در منطقه را مدنظر قرار داد و به جلوگیری از خام‌فروشی برای ایجاد اشتغال اشاره کرد.

وی تصریح کرد: مردم پلدختر در سیل آسیب زیادی دیدند و با وجود اعطای وام مسکن باز مشکلاتی را شاهد هستند، حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه این شهرستان از مسئولان خواست تا به مردم سیل‌زده و محروم پلدختر کمک کرده و مهلت بازپرداخت وام‌ها را افزایش دهند. حجت‌الاسلام وحدانی‌فر امام جمعه دهدشت نیز در بحث اجرایی‌سازی پروژه پتروشیمی موضوعاتی را مطرح کرد. اشتغال و بیکاری جوانان دغدغه اصلی ائمه جمعه است و در سراسر کشور توسط ائمه جماعت پیگیری می‌شود و امیدواریم شاهد رونق اشتغال در کشور باشیم. 

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به مسأله مهم محیط‌زیست نیز اشاره کرد و گفت: از حجت‌الاسلام افشار امام جمعه چرام هم که راه برون رفت از بیکاری را در کهکیلویه مطرح کرد، قدردانی می‌کنیم. این استان آب فراوانی دارد که باید به آبخیزداری آن توجه کرد. امام جمعه عسلویه نیز در بحث محیط‌زیست و توجه به آن مطالبی بیان کرد. این موضوع همیشه دغدغه ائمه جمعه بوده است که این پیگیری‌ها ذیل سیاست اعلامی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست است که از سوی ائمه جمعه در تربیون نماز جمعه مورد اشاره قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات