۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۷۲۷۱۱۴

مراسم تکریم خادمان اربعین در حرم حضرت معصومه برگزار شد

مراسم تکریم خادمان اربعین در حرم حضرت معصومه برگزار شد
مراسم تکريم خادمان اربعين حسيني با عنوان مواکب «باب نجاة الامة» در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور آيت الله سعيدي برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امروز در مراسم تکريم خادمان اربعين حسيني با عنوان «مواکب باب‌ نجاة‌الامه» با تقدیر از فعالیت مخلصانه دست اندرکاران خادمان اربعین و مواکب حسینی ابراز داشت: مصداق کامل خیر کثیر و کوثر، حضرت زهرا(س) است و این مواکب نیز از مصادیق خیر کثیر به شمار می رود چرا که ریشه در فرهنگ و باورهای فاطمی دارد. در واقع شما ذیل مکتب حضرت زهرا(س) و کوثر قرار گرفته اید و حقیقتاً باید قدردان این نعمت بزرگ باشید.

آیت الله سعیدی همچنین با اشاره به پربرکت و هدفدار بودن خدمات مادی و فرهنگی مواکب حسینی گفت: خدمات مخلصانه مردم عراق در ایام اربعین به زوار حقیقتاً قابل توصیف نیست و این نشان دهنده عمق باور و عشق آنان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی افزود: به لطف الهی، در کنار فعالیت های مرسوم ،کارهای فرهنگی و خدمات اجتماعی نیز در مواکب انجام می شود و این مساله ریشه در سیره پیامبر و اهل بیت (ع) دارد که حتی در غذا دادن نیز توجه به کار فرهنگی و تربیتی صورت می گیرد و این در حالی است که در دنیای امروز و به خصوص متأثر از سبک زندگی جدید کمتر به این مباحث توجه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین خداداده، نیز در این مراسم گفت: خیزش عظیم اجتماع مؤمنین و بهره مندی از این ظرفیت بزرگ را در ایام اربعین حسینی شاهد بوده ایم و نکته مهم هم این است که با توجه به حضور زایرانی از کشورهای مختلف همچون هند و پاکستان و افغانستان و عبور آن ها از ایران اسلامی، مواکب ما از همان مرزها با بهره گیری از ظرفیت عظیم مردم و اجتماع مؤمنین مشغول به خدمت رسانی بوده اند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ضمن تقدیر از فعالیت مخلصانه بچه های مسجدی در این زمینه گفت: یکی از آسیب ها این است که کارها بیشتر شکل رسمی و دولتی و اداری پیدا کند و لذا تأکید ما همواره بر حفظ وجه مردمی بوده است. مشارکت مردم و انسجام تشکیلات مردمی نه تنها در این برنامه بلکه در برنامه هایی چون دهه فجر و 22 بهمن و ...، جزو دغدغه های جدی ما بوده است.

حجت الاسلام خداداده بیان داشت: از سوی دیگر پیش از آغاز برنامه های مرتبط با اربعین، جلسات منظمی در سراسر کشور برگزار شد و این مهم برکاتی در راستای شناسایی ظرفیت ها و بهره گیری از آن ها در جهت خدمت مطلوب به زوار امام حسین(ع) به همراه داشته است.

وی با اشاره به این که به دنبال تقویت رویکرد مردمی در بحث خادمان اربعین حسینی هستیم، به تشریح برخی برنامه ها در ایام اربعین امسال پرداخت و گفت: اجرای حدود 210 سرود میدانی در کشور عراق که با استقبال گسترده ای نیز همراه شد، اجرای 23 برنامه نمایش عروسکی در مسیر پیاده روی و نیز 15 برنامه نمایش آیینی ، برپایی 24 ایستگاه نمایش فیلم در مواکب مربوط به کانون های مساجد، انجام فعالیت های هنری و فرهنگی دیگر همچون راه اندازی مواکب هنری و برگزاری جشنواره های مختلف در سطح کشور از جمله مهم ترین فعالیت ها بوده است.

لازم به ذکر است غبار روبی ضریح حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، رونمایی از بیرق قرارگاه مرکزی مواکب «باب‌ نجاة‌الامه» ویژه اربعین حسینی ۱۴۰۲، و تقدیر از ۳۰ خادم مواکب اربعین از سراسر کشور از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات