۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۷۲۷۱۱۸

روایتی شنیدنی از تمجید آیت الله سیستانی نسبت به شخصیت و آثار آیت الله مصباح

روایتی شنیدنی از تمجید آیت الله سیستانی نسبت به شخصیت و آثار آیت الله مصباح
آیت‌الله سیستانی علامه مصباح یزدی را از شخصیت‌های کم‌نظیر دوران معاصر توصیف و تاکید کردند: اگر مؤسسه امام خمینی (ره) نبود، آثار فلسفه غرب حتی در حوزه نفوذ می‌کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله کعبی در جمع طلاب و فضلای دزفولی مقیم قم، ضمن اشاره به مناسبت‌های دی‌ماه، یوم‌الله 9 دی، دومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی و سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، این مناسبت ها را از جمله رویدادهای دی‌ماه سال جاری توصیف کرد و ابراز داشت: آیت‌الله مصباح یزدی شخصیتی توحیدی بود که رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال ایشان بحث مهمی را مطرح کردند؛ انگیزه، تلاش، فضل و آثار ماندگار علامه مصباح یزدی را در میان شاگردان امام بسیار والا نمود؛ نیاز است شخصیت، فکر و اندیشه علامه مصباح یزدی را در جامعه مطرح و گسترش نماییم.

وی با بیان این که آیت الله مصباح یزدی همچنان که دل‌های مشتاقان توحید و معرفت الله را به خود جذب می‌کردند، به‌خاطر مواضع شفافشان خشم دشمنان کینه‌توز اسلام و انقلاب را نیز برمی‌انگیختند، اظهار داشت: علامه مصباح یزدی سرآمد مباحث علوم‌انسانی اسلامی بود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه ضمن ارائه خاطراتی از علامه مصباح یزدی به تمجیدهای آیت‌الله‌العظمی سیستانی از ایشان اشاره کرد و ابراز داشت: آیت‌الله‌العظمی سیستانی آثار اخلاقی علامه مصباح یزدی را بسیار فوق‌العاده توصیف کرده و بیان داشتند: اگر مؤسسه امام خمینی (ره) نبود، شاید می‌توان گفت آثار فلسفه غرب در میان مسلمانان حتی حوزویان نفوذ می‌کرد. آیت‌الله‌العظمی سیستانی علامه مصباح یزدی را از شخصیت‌های کم‌نظیر دوران معاصر توصیف کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه افزود: اگر در مباحث تفسیر، کلام، اخلاق، فلسفه اسلامی و مسائل بصیرتی و شناخت ریشه‌های انقلاب اسلامی در جستجوی یک تکیه‌گاه مطمئن فکری هستیم، می‌توانیم از اندیشه‌های زلال علامه مصباح یزدی بهره‌مند شویم.

سخنران این نشست اخلاص و وظیفه‌شناسی، عزم و اراده قوی، تلاش مستمر، طراحی و برنامه‌ریزی دقیق، شناخت نیازها و حرکت بر پایه رفع خلأهای حوزه، پاسخ به نیازهای زمانه و اهتمام جدی به کادرسازی و تربیت نیرو را از جمله ویژگی‌های بارز شخصیتی علامه مصباح یزدی دانست و ابراز داشت: طرح ولایت یکی از طرح‌های فاخر و افتخارآمیز علامه مصباح یزدی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به شخصیت والای شهید حاج قاسم سلیمانی، مکتب سلیمانی را مکتب امام و ولایت و شجاعت و درایت توصیف کرد و ابراز داشت: حاج قاسم سلیمانی با بهره‌مندی از مکتب اسلام و انقلاب توانست از روستای دورافتاده کرمان به‌مثابه قهرمان ملی و امت اسلامی تأثیرات بسزایی را در حوزه‌های مختلف ایجاد نماید.

آیت‌الله کعبی به ویژگی‌های دفاعی، امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مکتب سلیمانی اشاره کرد و ابراز داشت: حاج قاسم شخصیت خودساخته برای مؤمن واقعی شدن بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه به ویژگی‌های مؤمن واقعی اشاره کرد و با بیان این که مؤمن واقعی همواره ارتباط خود را با خداوند متعال حفظ و تقویت می‌کند، اظهار داشت: مؤمن واقعی اهل نماز و عبادت و رازونیاز با معبود و رعایت حلال و حرام الهی است.

عضو خبرگان رهبری ولایت‌مداری را دومین ویژگی مؤمن واقعی دانست و با بیان این که حاج قاسم سلیمانی به‌تمام‌معنا ولایت‌مدار بودند، اظهار داشت: اعتقاد حاج قاسم به ولایت، اعتقاد ایمانی بوده و این مهم را در ایمان سیاسی خود تجلی داده بود؛ کسی که در عرصه سیاسی خود را در خط ولایت تنظیم نکند، از ایمان ولایی فاصله گرفته است.

این استاد حوزه بنیه ایمان اجتماعی حاج قاسم سلیمانی را نیز موردتوجه قرار داد و افزود: حاج قاسم فراتر از وطن و مرزهای قومی، ملی در خانواده‌های مؤمنین جهان اسلام نفوذ کرده، تجلی واقعی رزمنده بدون مرز اسلامی بود. حاج قاسم دل تمام آزادگان و مؤمنان واقعی را تسخیر کرده همه شیفته شخصیت ولایی و ایمانی حاج قاسم سلیمانی بودند.

آیت‌الله کعبی مقاومت و ایستادگی را مهم‌ترین ویژگی شخصیتی حاج قاسم سلیمانی برشمرد و با بیان این که ایشان یک‌لحظه تسلیم سختی‌ها و مشکلات نمی‌شدند، خاطرنشان ساخت: ایمان حاج قاسم، مقاوم در برابر تمام پس‌لرزه‌ها، سختی‌ها و دشواری‌ها بود؛ شهادت بهترین مزد ولایت‌مداری، ایمان، جهاد و برادری بدون مرز حاج قاسم سلیمانی است.

سخنران این نشست در بخش دیگری از سخنان ضمن اشاره به توهین‌های وقیحانه نشریه فرانسوی هتاک به مقدسات اسلامی، با بیان این کشوری که در مقابل توهین به مقدسات اسلامی آزادی بیان را مطرح می‌سازد، هیچگاه نقد صهیونیست‌ها را برنمی‌تابد، اظهار داشت: تداوم توهین‌ها به مقدسات اسلامی و حمایت سردمداران این کشورها، قطعاً نوعی اعلان‌جنگ با مسلمانان است.

وی با تأکید بر این که نباید نسبت به اهانتی که به رهبر امت اسلامی صورت‌گرفته، بی‌تفاوت باشیم، خاطرنشان ساخت: حوزویان و دانشجویان و اقشار مختلف نه‌تنها ایران و سرزمین‌های اسلامی، بلکه مسلمانان و آزادگان کشورهای اروپایی باید در مقابل این هتک حرمت‌ها که در امتداد اسلام‌ستیزی، قرآن ستیزی و هتک مقدسات اسلامی است برخیزند و آن را باقوت و قدرت محکوم نمایند.

آیت‌الله کعبی در بخش پایانی سخنان خود، به انتخابات پیش روی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اشاره و بر اهمیت حضور فعال طلاب در این انتخابات تأکید کرد.

 وی ضمن اشاره به روایتی با بیان این که اگر کسی بخواهد فقط با دعا موفق شود و هیچ تلاشی نکند و صرفاً از خداوند تبارک‌وتعالی طلب و دعا کند، قطعاً خودش را مسخره نموده است، اظهار داشت: نخستین عامل موفقیت برخورداری از نیت الهی است؛ برای خدا درس‌خواندن، خودسازی برای خدا و تبلیغ برای خدا و تلاش برای پیشرفت دین الهی مهم‌ترین پایه تداوم موفقیت در زندگی است؛ «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم».

عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر با زبان، قلب  و قلم و حرکت و قدممان دین الهی را یاری کنیم، خداوند متعال ما در تمام عرصه‌های زندگی یاری خواهد کرد. هر انداز اخلاص ما قوی‌تر، زمینه کسب موفقیت الهی بیشتر خواهد بود.

آیت‌الله کعبی ضمن تأکید بر اهمیت توجه به اهداف متعالی و تدوین برنامه و طرح جامع، نظم و تداوم تلاش در مسیر موفقیت را مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: دزفول برآمد فقه و نخبگان و نماد مقاومت و پایداری است؛ تک‌تک بزرگانی که دزفول تربیت نموده، می‌توانند الگویی برجسته برای طب مسیر موفقیت طلاب ارجمند باشند.

عضو خبرگان رهبری امید و اعتماد به ذات اقدس الهی را از دیگر مؤلفه‌های موفقیت توصیف کرد و اذعان داشت: کسانی که تنبلی می‌کنند و در ادامه مسیر خود دل‌زده، فرسوده و بی‌حال می‌شوند و انگیزه‌های خود را از دست می‌دهند هیچ‌گاه موفق نخواهند شد، باید نسبت به موفقیت امید داشت و به وعده‌های الهی اعتماد نمود.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌های علمیه به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها را از دیگر عوامل موفقیت برشمرد و اذعان داشت: برای استفاده و فعال‌سازی ظرفیت‌ها باید نسبت به نقاط ضعف و قوت واقف باشیم. حساب کشی و حسابرسی از مهم‌ترین پایه‌های تداوم موفقیت است.

آیت‌الله کعبی ضمن اشاره به روایتی، استغفار و طلب توبه را پانسمان روح و تجدید قوا برای حرکت در مسیر الی الله دانست و یادآور شد: صبر، استعانت موفقیت از ذات اقدس الهی و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام مهم‌ترین عامل کسب موفقیت در زندگی است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی مهر، نماینده طلاب دزفول در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن اشاره به فتنه اخیر و اغتشاشاتی که در کشور شکل گرفت، اظهار داشت: دشمنان اسلام و انقلاب در این فتنه جنگ ترکیبی و شناختی تمام عیاری را بر کشور تحمیل کردند.

وی ضمن ارائه ارزیابی نسبت به جنگ شناختی شکل‌گرفته در کشور، این فتنه را بزرگ‌ترین جنگ ترکیبی و شناختی جهان در گستره تاریخ برشمرد و ابراز داشت: هم‌نوایی و حمایت هم‌زمان کشورهای غربی و اظهار پشتیبانی ممالک اسلامی و حضور همه‌جانبه تمام گروه‌های اپوزسیون جمهوری اسلامی و ورود 5 هزار نیروی آموزش‌دیده از خارج کشور برای ساماندهی اولیه 71 هزار نیرو آماده داخلی و ایجاد فراخوان عمومی نشان‌دهنده، عمق استراتژی دشمن در این فتنه است.

نماینده طلاب دزفول با اشاره به کشف سلاح‌های گرم و تسلیحات نظامی و وجود برخی درگیری‌ها در مناطق مرزی کشور، با بیان این که این فتنه بزرگ که می‌رفت کشور را به نابودی سرزمینی برساند در سایه‌سار عنایات الهی خاموش شد، تصریح کرد: وقتی هدف دین، نظام اسلامی و مبلغ مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است، جای سکوت و نشستن نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی با تأکید بر این که اگر خواص جامعه و تریبون‌داران و قلم به دستان مسلمان سکوت کنند و در وادی روشنگری ورود نکنند، کشور گرفتار جنگ‌های داخلی خواهد شد، اظهار داشت: هرکس هر توانایی که دارد در مسیر تبیین پویایی، اقتدار و رشد و شکوفایی نظام اسلامی به کار نگیرد، قطعاً در نزد بارگاه خداوند متعال مسئول خواهد بود.

ارسال نظرات