۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۷۲۷۳۳۵
رئیس ستادکل نیروهای مسلح:

نیروهای پلیس در اغتشاشات اخیر جان فدایی کردند تا امنیت به کشور باز گردد

نیروهای پلیس در اغتشاشات اخیر جان فدایی کردند تا امنیت به کشور باز گردد
سردار باقری گفت: قدردان زحمات تمامی پلیس‌ها و خانواده‌های آن‌ها هستیم که در این اغتشاشات جانفدایی کردند تا امنیت به کشور باز گردد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر محمد باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پلیس با صبر و اسقامت توانست دشمن را در این 3 ماه ناامید کند و البته در این مدت پلیس، دچار کم‌لطفی‌هایی شد که باید جبران شود.

وی تصریح کرد: از 19 دی سال 1356 که سرآغاز قیام انقلاب اسلامی با مردم قم شروع شد و با مراسم تبریز و سایر شهرها ادامه پیدا کرد و دوران ستمشاهی به پایان رسید باید یاد کرد همچنین عملیات کربلای 5 از 19 دی ماه آغاز و تا فروردین ادامه پیدا کرد.

حوادث 3.5 ماه گذشته باعث می‌شود قدر امنیت در کشور را متوجه شویم

رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: قدردان زحمات تمامی پلیس‌ها و خانواده های آنها هستیم که در این اغتشاشات جانفدایی کردند تا امنیت به کشور باز گردد.

باقری ادامه داد: حوادث 3.5 ماه گذشته باعث می‌شود قدر امنیت در کشور را متوجه شویم، اگر امنیت نباشد، هیچ فعالیتی اعم از سیاسی، اقتصادی هم نخواهد بود؛ اگر امنیت نباشد حتی مسجد و نمازی باقی هم نمی‌ماند.

وی ادامه داد: در این 3.5 ماه عزیزان انتظامی در کنار انجام مسئولیت‌های امنیتی، در سرتاسر کشور برای برقراری امنیت به خیابان‌ها آمدند تا امنیت و آرامش به کشور برگردد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سپاه پاسداران و بسیج بیشترین کمک را در این ماه‌ها به پلیس کردند و جایی که لازم بود ارتش هم به میدان آمد.

در فرماندهی انتظامی 20 نوع ماموریت داریم

وی گفت: مسئولیت فرماندهی انتظامی از مرزها آغاز می‌شود و تا جاده‌ها و راه‌ها ادامه پیدا می‌کند و حتی تمامی شئون زندگی مردم را بر فرا می‌گیرد؛ در هر یک از فرماندهی‌های نیروهای مسلح یک یا دو ماموریت مشاهده می‌شود اما در فرماندهی انتظامی 20 نوع ماموریت داریم.

باقری اظهار کرد: اساسی‌ترین سازمانی که آرامش و امنیت را برعهده دارد، فرماندهی انتظامی است؛ سال به سال خدماتی که پلیس به مردم می‌دهد افزایش و روز به روز نحوه ارائه این خدمات بهبود پیدا کرد‌.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی که بسیاری از امورات جوامع را عهده‌دار شده است و پلیس به خوبی توانسته است این فضا را مدیریت کند و جرایم را کاهش دهد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: هوشمند شدن پلیس از ویژگی‌هایی است که باید در پلیس تکمیل شود و بتواند در بحران‌ها صحنه را مدیریت کند.

باقری بیان کرد: سردار اشتری تلاش کرد تا پلیس در تراز انقلاب اسلامی را ایجاد کند البته برای رسیدن به این پلیس، راه طولانی در پیش است که حتماً با حضور سردار رادان طی می‌شود.

وی گفت: در دوره 8 ساله مسئولیتی سردار اشتری، کارهای بزرگی مانند تهیه و تدوین طرح انتظامی کشور از نیرو به فرماندهی، راه‌اندازی دانشگاه تحصیلات تکمیلی در کنار دانشگاه افسری، تشکیل سازمان اطلاعات و ... انجام شد.

سردار رادان؛ سرداری شناخته شده و ارزشمند

سرلشکر باقری ادامه داد: سردار رادان که افتخار کسب اعتماد رهبر معظم انقلاب را دارند،  سرداری شناخته شده و ارزشمند هستند؛ وی در جنگ تحمیلی  از ابتدا در کردستان و سقز بودند و سپس  فرماندهی انتظامی سخت‌ترین استان‌های کشور را داشتند و در سطوح مختلف انتظامی حضور داشتند و در طول این 8 سال نیز در مرکز راهبردی مطالعات فراجا را بر عهده داشتند.

وی متذکر شد: ما با یک جنگ ترکیبی که دشمنان انواع تهدید‌های دفاعی، نظامی، تحریم اقتصادی و سیاسی را به کار بردند، مواجه بودیم که البته دشمنان به نتیجه نرسیدند.

سرلشکر باقری تصریح کرد: بخشی از مطالبات رهبر انقلاب در متن حکم سردار رادان قید شده است؛ مطالبات دیگری شورای امنیت ملی از فرمانده محترم انتظامی انتظار دارند که بعد از تحلیل آن اعلام می‌شود.

ارسال نظرات