۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۲۷۳۹۶

امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز خدمات حوزه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه

امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز خدمات حوزه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه
تفاهم‌نامه همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با حضور حجج‌اسلام وافی و علائیان امضا شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در راستای اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص توانمندسازی تبلیغی همسر و فرزندان طلاب به‌منظور هم‌افزایی و تعامل در جهت ارتقای بهره‌وری و بهره‌مندی مستمر و نهادینه از خرد جمعی، تجربیات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

حجت‌الاسلام‌ وافی، در جلسه تفاهم‌نامه همکاری با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، فضای تعامل مرکز وزین خدمات حوزه‌های علمیه با صحیفه سجادیه را فرصتی ارزشمند و مغتم توصیف کرد و ابراز داشت: در راستای ارتقای ساختارها و خدمات و شبکه گسترده مخاطبانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، خانواده‌های طلاب ظرفیتی ارزشمند در ارائه آموزش‌ها و همکاری‌های تبلیغی و ترویجی و ارائه آثار تولیدی در متن جامعه هستند.

رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در ادامه ضمن اشاره به اهمیت عرصه‌های ارتباطات فضای مجازی و رسانه‌ای و برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی، ابراز داشت: ترویج فرهنگ و معارف والای صحیفه سجادیه که دربردارنده عصاره معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام و کتاب زندگی، بسیار مهم است.

وی صحیفه سجادیه، دعا و نیایش را زبان فطری تمام جهانیان برشمرد و با تأکید بر این که به دلیل انبوه موضوعات و کثرت نظام مسائل مردم و خانواده‌ها این متن پویا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اقدام هماهنگ برای اجرا، و گسترش فرهنگ و نهضت صحیفه سجادیه خوانی برای گروه هدف دو مجموعه در مناطق مختلف کشور، به‌منظور توانمندسازی تبلیغی گروه هدف از جمله رویکردهای این تفاهم‌نامه است.

حجت‌الاسلام‌ وافی در ادامه گزارشی از استخراج بیش از ۳ هزار مسئله از صحیفه سجادیه و قالب‌ها و روش‌های آن در راستای برطرف‌سازی ابتلائات و خلأهای هویتی انسان معاصر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دعا، سلاح مؤمن است و در این مسیر می‌توان از ظرفیت‌های صحیفه سجادیه بهره‌مند شد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت مطالعات حدیثی بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه و خانه خورشید، یادآور شد: این تفاهم‌نامه قطعاً تجربه‌ای موفق در تعامل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با مجموعه‌های خدمت‌رسان در حوزه معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وافی رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تعابیر و تأکیدات معظم‌له را چراغ راهی پیش روی فعالیت مراکز فرهنگ دینی کشور عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به‌ویژه معاونت محترم امور معیشت طلاب، بتوانیم قدم‌های مستحکمی در مسیر رشد و تعالی فرهنگ صحیفه سجادیه برداریم.

حجت‌الاسلام‌ علائیان نیز در بخش دیگری از این جلسه، ضمن اشاره به اهمیت این تفاهم‌نامه همکاری، این مهم را حرکتی ارزشمند به‌منظور ارتقای فرهنگی دینی خانواده طلاب و در ادامه کل جامعه برشمرد و خاطرنشان ساخت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در راستای توانمندسازی خانواده‌ها در کنار حضور تبلیغی طلاب و روحانیون، کارویژه‌های مختلفی را ترسیم و شریک الامام و شریک المبغ، مهم‌ترین نقش رسالتی این عزیزان است؛ لذا دسترسی به منابع دست‌اول برای این عزیزان، بسیار حائز اهمیت است.

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گسترش صحیفه سجادیه را از نیازهای جدی جامعه امروزی و برنامه‌ای کامل و جامع توصیف کرد و ابراز داشت: امیدواریم در حوزه توانمندسازی خانواده طلاب، بتوانیم قدم‌های بزرگی را در مسیر تقویت رویکرد فرهنگی و تبلیغی این عزیزان برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به برخی از رویکردهای تفاهم‌نامه همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه، برگزاری مسابقات و پویش‌های مجازی، ایجاد شبکه جدی در حوزه خانواده طلاب و ایجاد شبکه دانش‌آموزی از دانش‌آموزان نخبه و ممتاز تحصیلی را بخشی از محورهای این تفاهم‌نامه برشمرد.

حجت‌الاسلام‌ علائیان، تولید محتوا با رویکرد صحیفه سجادیه در موضوعات مختلف برای رده‌های سنی مختلف را از فرازهای مهم این تفاهم‌نامه همکاری عنوان کرد و ابراز داشت: تربیت مربیان و تالیان و قاریان صحیفه سجادیه و توانمندسازی تبلیغی همسر و فرزندان طلاب و روحانیون و ایجاد شبکه کشوری از جمله رویکردهای این تفاهم‌نامه است.

ارسال نظرات