۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۷۲۷۴۱۶
امام جمعه فردوس:

روحانیت بین مردم محبوب است/ مردمی‌بودن خود را تقویت کنیم

روحانیت بین مردم محبوب است/ مردمی‌بودن خود را تقویت کنیم
حجت الاسلام شاکری گفت: امروز با مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور مواجه هستیم؛ اما مردم همچنان وفاداری خود را به نظام، انقلاب و روحانیت اعلام کرده اند

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاکری در جلسه طلاب و فضلای فردوسی مقیم قم که در جامعه الزهرا (س) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: در ایام 19 دی قرار داریم و مردم قم با حضور در بیت ایشان، وفاداری خود را اعلام کرده و رهبر معظم انقلاب نیز بیانات قابل توجهی را ایراد نمودند.

وی با اشاره به قدرت تأثیرگذاری و نفوذ روحانیت در بین مردم ابراز داشت: حضور در مدارس، حضور در جمع نوجوانان و جوانان، حضور در دانشگاه ها و تأثیری که سخن روحانیت دارد، از مباحثی است که باید به آن توجه داشت.

امام جمعه فردوس خاطرنشان ساخت: امروز با مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور مواجه هستیم؛ اما مردم همچنان وفاداری خود را به نظام، انقلاب و روحانیت اعلام کرده اند و روحانیت همچنان در میان مردم تأثیرگذار است و محبوبیت خود را در میان مردم دارد.

سخنران این جلسه بیان داشت: اغتشاشات اخیر این درس را به ما داد که هرکجا مردم و جوانان خلأ روحانیت را پیدا کردند، دیگرانی وارد میدان شده و در ذهن مردم و جوانان اثر گذاشتند که باید مایه عبرت ما باشد.

حجت الاسلام شاکری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر مسئله مردمی بودن تأکید دارند و برخلاف نظر برخی افراد که قائلند امام جمعه باید دائما مسئولین را بکوبد، حضرت آقا نظر بر مردمی بودن ائمه جمعه دارند.

وی ابراز داشت: هرچه به سمت جلو حرکت می کنیم و از پیشرفت ها و تکنولوژی ها برخوردار می شویم، نیاز به مردم به محبت، همدلی و ... نیز همچنان وجود دارد و پررنگ تر می شود.

امام جمعه فردوس خاطرنشان ساخت: برخی از طلاب و فضلای فردوسی مقیم قم، حضور مناسبی در منطقه دارند و از فیض حضور آنان بهره مندیم و باید از آنان تقدیر و تشکر کرد و از سایر بزرگواران نیز درخواست داریم که در منطقه حضور پیدا کرده و فعالیت های تبلیغی خود را داشته باشند.

سخنران این جلسه بیان داشت: جوانان ما امروز یتیم اند و روحانیت می تواند برای آنان پدری کند.

حجت الاسلام شاکری اظهار داشت: در روایات آمده است: سخت تر از یتیمی که از پدر و مادر یتیم شده، یتیمی است که از امام خود یتیم شده است و در روایات دیگر داریم: کسی که بیاید دست کسی که از اهل بیت جدا افتاده است و علوم و فرهنگ معصومین را بلد نیست، بگیرد و با ائمه هدی آشنا کند، در درجات بالا با آنان خواهد بود.

وی ابراز داشت: امروز روحانیت مأمن و پناهگاه مردم است و شواهد بسیاری برای این مسئله وجود دارد که نمونه آن را در دفتر امامت جمعه فردوس شاهد هستیم.

امام جمعه فردوس خاطرنشان ساخت: شکر نعمت طلبگی، حضور در میان مردم است و با این حضورها می توان حرف ها را شنید و به رسالت طلبگی عمل کرد.

سخنران این جلسه بیان داشت: بنده بارها با دانشجویان جلسات متعدد داشته ام و حتی کسانی که شاید از نظر ظاهر، حجاب مناسبی ندارد؛ اما دل های پاکی دارند و باید برای آنان وقت گذاشت.

حجت الاسلام شاکری اظهار داشت: امروز شرایط به نحوی است که حضور مبلغان در منطقه بسیار ضروری است و این حضورها حتما اثرگذار است.

همچنین حجت الاسلام رضوانی نسب، نماینده طلاب و فضلای فردوس نیز در پایان این جلسه، ضمن تشکر از حضور طلاب و فضلا در این جلسات، از حضور امام جمعه فردوس نیز تشکر کرد و توضیحاتی را پیرامون ساختمان طلاب و فضلای فردوس در قم بیان نمود.

ارسال نظرات