وی از وجود یک اهتمام ملی برای کاهش مصرف گاز یاد کرد و افزود: آستان مقدس در این عرصه همانند دیگر عرصه‌های مهم کشور تلاش می‌کند تا پیش‌قدم باشد همانطور که در حوزه مصارف برق و دیگر مصارف نیز تصمیم‌هایی در گذشته اتخاذ شد که منجر به کاهش مصرف شده است.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: فنی مهندسی آستان مقدس چهار برنامه مختلف را برای کنترل و کاهش مصرف گاز در دستور کار قرار داده است که در مجموع اقدامات پیش‌بینی شده ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش مصرف گاز را برای بازه زمانی که کشور در شرایط ویژه به سر می‌برد، رقم خواهیم زد.

وی با بیان اینکه سه مورد از برنامه‌های پیش‌بینی شده موقت و یک مورد هم به صورت مستمر ادامه دار خواهد بود، گفت: این برنامه‌ها از شب گذشته در حرم مطهر به مرحله اجرا گذاشته شده است.

محمودنژاد با تاکید بر اینکه تلاش برای کنترل و کاهش مصرف انرژی همیشه در دستور کار آستان مقدس قم بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه فضاهای زیارتی و امکان حرم مطهر و با نگاهی که میزان مصرف انرژی در حرم مطهر داریم می‌توانیم بگوییم که شاهد کاهش و صرفه‌جویی مطلوب در این مکان مقدس هستیم.

وی هوشمندسازی مصرف در حرم مطهر را عامل کاهش مصرف دانست و گفت: در حوزه فنی و پژوهشی کارهای علمی مختلف انجام می‌شود تا خروجی‌ها افزایش یابد