۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۲۷۶۷۴

هزینه سفر عتبات دانشگاهیان در سال ۱۴۰۱

هزینه سفر عتبات دانشگاهیان در سال ۱۴۰۱
ثبت‌نام سفر عتبات دانشگاهیان تا ۲۸ دی ماه ادامه دارد و در این دوره متقاضیان به صورت هوایی و زمینی با قیمت‌های متنوع عازم این سفر معنوی می‌شوند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ثبت‌نام بیست‌وسومین دوره عتبات دانشگاهیان آغاز شده و تا ۲۸ دی‌ماه ادامه دارد.

سفر نوروزی عتبات برای دانشگاهیان پیش‌بینی نشده است

در این دوره نیز دانشگاهیان در قالب کاروان‌های دانشجویان دختر مجرد، دانشجویان متأهل، دانشجویان پسر مجرد، اساتید دانشگاه به زیارت عتبات مشرف می‌شوند.

اعزام‌های بیست‌و‌سومین دوره سفر دانشگاهیان به عتبات از هفتم بهمن آغاز می‌شود و تا قبل از سال آینده به اتمام خواهد رسید و به نوعی سفر نوروزی عتبات پیش‌بینی نشده است.

هزینه سفر زمینی و هوایی دانشگاهیان به عتبات

همچنین هزینه این سفرها در حال حاضر پایین‌تر از هزینه اعزام‌های رسمی پیش‌بینی شده است؛ به طوری که سفرهای زمینی عتبات دانشگاهیان چهار میلیون و ۵۰۰ تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که درجه کاروان‌های زمینی ب است.

هزینه سفر هوایی عتبات دانشگاهیان ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که البته برای کودکان زیر ۲ سال ۱۰ درصد و برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال حدود ۹۰ درصد این هزینه اخذ می‌شود. درجه کاروان‌های عتبات دانشگاهیان نیز الف است.

هزینه سفر عتبات دانشگاهیان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

هنوز تسهیلات برای سفر دانشگاهیان به عتبات نهایی نشده است

هزینه‌های درنظر گرفته شده برای سفرهای زمینی و هوایی عتبات قطعی نیست و در صورت افزایش این هزینه از سوی سازمان حج و زیارت، احتمال گران شدن این سفرها متناسب با استان اعزامی زائران دانشگاهی وجود دارد.

در اعزام‌های دانشگاهیان به عتبات تسهیلات کم‌بهره پیش‌بینی می‌شد که این مبلغ حدود ۹۰ درصد هزینه سفر را شامل می‌شد. تاکنون این تسهیلات برای اعزام‌های این دوره قطعی نشده است و در صورت نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد. در ماه‌های گذشته نیز ستاد عتبات دانشگاهیان آماده ثبت‌نام از متقاضیان بود که به دلیل نهایی نشدن ارائه تسهیلات ‌نام‌نویسی از متقاضیان را آغاز نکرده بود.

در سال‌های گذشته هر سال دو بار ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان انجام می‌شد که امسال با توجه به برخی محدودیت‌ها و باز نبودن مرزهای زمینی در بهار سال جاری، ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان به عتبات انجام نشد و این دوره نخستین اعزام دانشگاهیان به عتبات در سال ۱۴۰۱ است.

در زمستان سال گذشته نیز ثبت‌نام سفر زمینی و ‌‌هوایی برای دانشگاهیان انجام شد که به دلیل بسته بودن مرزها اعزام‌های زمینی صورت نگرفت و فقط ۸۰ کاروان هوایی در قالب کاروان بیست‌ودومین دوره عتبات دانشگاهیان به زیارت مشرف شدند.

ارسال نظرات