۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۲۷۸۲۳
معاون آموزش حوزه‌های علمیه عنوان کرد؛

تدوین ۴۰ رشته جدید حوزوی پیرامون آموزش و پرورش

تدوین ۴۰ رشته جدید حوزوی پیرامون آموزش و پرورش
حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد گفت: تا ۴۰ رشته به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با آموزش و پرورش تدوین کردیم که دبیری و تربیت مدیر نمونه‌ای از آن رشته ها است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه اظهار داشت: امروز برای هر چه توانمندتر شدن طلاب در عرصه تعلیم و تربیت و مباحث مربوط به آموزش و پرورش و آمادگی حضور در آزمون‌های استخدامی مرتبط، علاوه بر دوره‌ها و آموزش‌های تخصصی، مرکز تربیت مبلغِ معلم معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه در درختواره دانشی حوزه‌های علمیه بیش از چهارصد رشته علمی تعریف کرده‌ایم که در همین دوره کرونا، تدوین آن تمام شد.

وی ادامه داد: در این میان بین ۳۰ تا ۴۰ رشته به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مرتبط با آموزش و پرورش است که دبیری و تربیت مدیر نمونه‌ای از آن است و ما برای آمادگی هرچه بیشتر حضور طلاب علاقه‌مند در آموزش و پرورش و موفقیت در آزمون‌های مرتبط درصدد سرفصل نویسی رشته‌های تعریف شده هستیم که برخی در حال انجام و برخی برای اجرا رفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد به فعالیت ستاد همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این ستاد در فعالیت‌های دوره جدید مدیریت حوزه‌های علمیه، اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه کرده است و شش سال از این اتفاق می‌گذرد و هم‌اکنون موارد مورد تفاهم در برنامه‌ای ۵ ساله تدوین شده که پیش از این سابقه نداشته است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه به برش‌های یکساله همکاری این دو نهاد اشاره کرد و گفت: در ذیل این برنامه ۵ ساله، شاهد برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و یکساله هستیم که فعالیت‌های یکساله مشترک ترسیم شده است.

استاد حوزه‌ علمیه بیان کرد: اینکه برنامه و نقشه راهی وجود دارد که بگوید سال بعد چکار کنیم و تا چه مرحله‌ای پیش برویم، این اتفاقی بود که در همین دوره اتفاق افتاد و نشان دهنده آن است که ما حرکت‌مان به سمت ارتقا و تکامل است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به حضور طلاب مستعد و آموزش دیده در آموزش و پرورش گفت: این موضوع که از اهمیت بالایی برخوردار است طی یکی دو سال اخیر رونق خوبی گرفته و تقریبا بی‌سابقه بوده است و این یک نمونه از موضوعات همکاری بین این دو نهاد علمی و دانشی است که اتفاق افتاده و نشان می‌دهد که مسیر، مسیر موفقیت است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه تصریح کرد: ایام کرونا و عدم ارتباط میان دانش‌آموزان، مدرسه و معلم، همچنین برگزاری جلسات مجازی و انتقال بستر آموزش از حقیقی به مجازی آسیب‎ها و اسباب خودش را دارد و حال که در ایام پساکرونا به‌سر می‌بریم باید بیش از پیش به همدلی، تعامل و هم‌افزایی اهتمام داشته باشیم. اغتشاشات درس بزرگی به ما داد و آن توجه بیش از پیش به نسل جدید است.

ارسال نظرات