۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۲۷۸۴۱
نماینده ولی فقیه در لرستان تأکید کرد؛

ضرورت تبیین، ترویج، حفظ و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت

ضرورت تبیین، ترویج، حفظ و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت تبیین، ترویج، حفظ و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: این فرهنگ لازمه حرکت در مسیر انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز، در دیدار با معاونین وزرا و مشاوران بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهادت بالاترین مزد در برابر جهاد فی سبیل الله است، افزود: سربلندی، عزت و افتخار امروز ما مرهون ایثار، فداکاری های شهدا و جانبازان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه همه ما مدیون و مرهون خون شهدا هستیم، افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت حفظ و تقویت شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید همیشه زنده نگه داشته شود، عنوان کرد: حفظ و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت لازمه حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: ما وقتی به اهداف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نائل می شویم که اقتدار ملی خود را حفظ کنیم.

وی گفت: این اقتدار با پیشرفت در عرصه های مختلف، ارتقا فرهنگی، پیشرفت اقتصادی و با حفظ سرمایه اجتماعی و حمایت مردم محقق می شود که در صف اول خانواده شهدا و ایثارگران هستند.

امام جمعه خرم آباد حفظ سرمایه اجتماعی و افزایش این سرمایه را از مولفه های اقتدار ملی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه شهیدان و جانبازان در صف اولی بودند که اقتدار ملی ما را حفظ کردند، ادامه داد: امروز خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان ادامه دهنده راه شهدا هستند.

وی در ادامه بر ضرورت خدمت رسانی به جامعه هدف ایثارگر عنوان کرد: شهدا محبوب خداوند هستند و هرکسی که به محبوب خدا خدمت کند، او هم محبوب خدا می شود،خدماتی که به خانواده شهدا ارائه می شود، عبادت است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: باید با اندیشه ورزی خدمات مادی و معنوی را گسترش داد، معرفت افزایی، ارتقای فرهنگی و دینی و آشنایی بیشتر با معارف اسلامی و بصیرت افزایی از برنامه هایی است که مشاوران وزا در دستور کار دارند و باید به روز شود.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خنثی کننده توطئه های دشمنان است، عنوان کرد: صبر و ایثار خانواده شهدا خنثی کننده توطئه های دشمن است.

ححت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید براینکه با برنامه های دینی و فرهنگی باید فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود، گفت: باید نقاط قوت حفظ و تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.

وی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت های استان در راستای رفع مشکل بیکاری جوانان خاطرنشان کرد: 7 هزار نفر از فرزندان شاهد در استان بیکار هستند که 2 هزار و 500 نفر از آمار فرزندان شهدا هستند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: انتظار می رود از ظرفیت فرزندان شاهد، جوانان با استعداد، توانمند، متعهد و متخصص که دلبستگی به راه شهدا را دارند در مدیریت ها استفاده شود./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات