۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۷۲۷۹۲۷
کتاب‌نما؛

کتاب خون دلی که لعل شد به زبان یونانی ترجمه شد

کتاب خون دلی که لعل شد به زبان یونانی ترجمه شد
کتاب «خون دلی که لعل شد» در یونان ترجمه و منتشر شد. این کتاب هم اکنون علاوه بر سایت های فروش کتاب، در کتابفروشی های مطرح یونان در دسترس علاقه­ مندان قرار گرفته است.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، کتاب «خون دلی که لعل شد» در یونان ترجمه و منتشر شد. این کتاب روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به صورت رسمی در شبکه توزیع و نشر یونان قرار گرفت و هم اکنون علاوه بر سایت های فروش کتاب در کتابفروشی های مطرح یونان از جمله پاتاکیس، ایانوس، پولیتیا، پابلیک، بوکس پلاس، اناتیناس، کیوتوس تخنیس و پاریمین در دسترس علاقه­ مندان قرار گرفته است.

کتاب «خون دلی که لعل شد» حاوی خاطرات خودگفته رهبر معظم انقلاب از تولد ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی است. بخش اعظمی از این اثر، خاطرات حضرت آیت الله خامنه‌ای در دوره مبارزات علیه رژیم پهلوی است. این کتاب که در پانزده فصل گردآوری شده است خاطراتی بدیع و ناگفته از مبارزات رهبر معظم انقلاب با سلطنت پهلوی‌ها را در بر دارد. این کتاب در ایران توسط دکتر محمدعلی آذرنشیب گردآوری شده و به کوشش دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای به چاپ رسیده و در یونان کتاب مذکور در پانزده فصل و 404 صفحه توسط سید علی کرجی ترجمه و به همت انتشارات تاکسیدفتیس منتشر شده است.

در بخشی از بیانیه مطبوعاتی که به واسطه انتشار این کتاب توسط آقای کستاس پاپادوپولوس تنظیم و در رسانه­ های یونان منتشر شده، آمده است: "این کتاب خاطرات خودنوشت رهبر عالی‌­رتبه جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سید علی حسینی خامنه ای است. این کتاب شامل همه وقایع زندگی ایشان ازجمله بازداشت ها، زندان ها و تبعید ها در تمامی سال های مبارزه ملت ایران – به رهبری آیت الله خمینی – در دوران رژیم دیکتاتوری شاه است. به­ رغم دیدگاه مختلفی که در این خصوص وجود دارد، همه اندیشمندان بر این باورند که انقلاب اسلامی ایران نقطه­ عطفی در تاریخ است و رهبران آن یعنی آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای نقش بی بدیلی در منطقه خاورمیانه ایفا کرده اند. راوی خاطرات مندرج در این کتاب کسی نیست جز سیدعلی حسینی خامنه ای رهبر عالی رتبه ایران. آیت الله خامنه‌ای که از حامیان و یاران وفادار آیت الله خمینی بود، فعالانه در فعالیت‌های ضد نظام شاهنشاهی شرکت داشت و چندین بار به زندان افتاد. خاطرات ایشان، روایتی شفاف و دست اول از مرحله‌ای مهم در تاریخ ایران است که آثار بلندمدت آن تا به امروز جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

همچنین آقای پاپادوپولوس مدیر انتشارات تاکسیدفتیس در بخشی از سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت سومین سالگرد سردار پرافتخار شهید سلیمانی در یونان، در خصوص انتشار این کتاب گفت: "من در این سه سالی که با رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن همکاری داشته ام، سه اثر ارزشمند که کمبود آنها در جامعه ما احساس می­شد را منتشر و در دسترس علاقه­مندان قرار دادم. اکنون سومین کار مشترک ما با مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و به زودی در کتاب فروشی ها، توزیع می­شود، اسم این اثر «خون دلی که لعل شد است» برگرفته از خاطرات رهبر معظم ایران از وقایع قبل از انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ است. همکاری در این پروژه افتخار بزرگی برای من بود. این کتاب به نظرم یکی از آثار فاخر انتشاراتی ما است که موضوعی سیاسی وتاریخی دارد. آرزوی من این است که خود آیت الله خامنه­ای این کتاب را در دست بگیرند و ببینند و اگر خواستند، در حد چند جمله ای خطاب به ملت یونان پیامی را به مناسبت چاپ این کتاب بفرستند. این برای من و همکارانم در انتشارات تاکسیدفتیس ارزشمند ترین هدیه است."

 

کتاب «خون دلی که لعل شد» در یونان منتشر شد

 

 

منبع: khamenei.ir
ارسال نظرات