۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۷۲۸۲۳۶

نذرعباس؛ روایت زندگی خلافکاری که مدافع حرم شد

نذرعباس؛ روایت زندگی خلافکاری که مدافع حرم شد
نمایش نذر عباس روایت زندگی جوان خلافکاری به نام عباس است که برای دیدن حاج قاسم مسیر زندگی اش تغییر می‌کند و مدافع حرم می‌شود.

تئاتر «نذر عباس» به نویسندگی و کارگردانی محمد یزدی از هفتم تا ۱۶ دی ماه روی صحنه تالار سایه در مجموعه تئاتر شهر رفت و اکنون این اثر یکی از تئاترهای برگزیده چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

بر اساس جدول اجرایی تئاتر صحنه‌ای چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر، نمایش نذر عباس قرار است روز سه‌شنبه، چهارم بهمن ماه ساعت ۱۷ در تالار سایه تئاتر شهر روی صحنه اجرا برود.

محمد یزدی نویسنده و کارگردان تئاتر صحنه‌ای «نذر عباس» در خصوص این نمایش گفت:  نذر عباس در جشنواره‌های ملی یزد، سردار دل‌ها حضور داشت و در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر هم حضور دارد.

یزدی درباره میزان استقبال و حضور علاقه‌مندان تئاتر گفت: در زمان اجرا استقبال بد نبود و کمی راضی کننده به حساب می‌آمد. برای مثال در یک سالن ۷۰ نفره حدود نصف و کمی بیشتر سالن‌پر می‌شد. درحال حاضر کمی وضعیت تئاتر خوب نیست و تماشاچی‌ها از کارهای مناسب کمتر استقبال می‌کنند ولی سالن‌های ما در زمان اجرا پر بود و از گنجایش و حضور تماشاچی در سالن‌ها راضی بودیم.

این کارگردان در خصوص نمایش نذرعباس گفت: این‌کار با حمایت انجمن هنرهای نمایشی و حوزه هنری روی صحنه رفته است و در جشنواره تئاتر استان دو بازیگر و کارگردانی و نویسندگی و طراحی صحنه این تئاتر جایزه گرفته‌اند.

وی در خصوص داستان این اثر گفت؛ داستان نذر عباس، مستندی از جوان خلافکاری به نام عباس است که روی بدنش جای بخیه و چاقو و از این دست موارد دارد؛ وی سر قضایایی متحول می‌شود و در مسیری قدم‌ می‌گذارد که می‌داند بازگشتی در کار نیست. این آدم یک ساعت قبل از دیدن حاج قاسم شهید می‌شود و کلیت داستان ما از زمان مرگ او به بعد است که چه چیزی باعث شد تا این انسان خلافکار متحول و مدافع حرم شود.

این نویسنده می‌گوید: نذر عباس داستان مدافع حرمی به نام عباس بربری است و اگر این اسم را در اینترنت جستجو کنید متوجه او و داستان زندگی‌اش می‌شوید.

یزدی در خصوص بازیگران و عوامل این نمایش گفت؛ اجرا چهار بازیگر دارد که خودم بازیگر نقش عباس هستم، امیر قربانی، هومن حسینی، ابوالفضل شیری و دستیار کارگردان و طراح صحنه و نور نرگس ایزدی هست که با همین تعداد کار را پیش بردیم.

وی در خصوص تمرین کار و اجرا بر روی صحنه گفت: زمانی که من این متن را نوشتم نزدیک به دو الی سه ماه طول کشید تا برای اجرای کار روی صحنه برویم و آماده اجرا شویم.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات