۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۷۲۸۲۳۸

هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی برگزار می‌شود

هشتمین جشنواره ملی گرافیک رضوی برگزار می‌شود
قائم‌مقام بنیاد امام رضا(ع) از برگزاری هشتمین دوره جشنواره ملی گرافیک رضوی خبرداد و گفت: جشنواره رضوی بعد از جشنواره انقلاب اسلامی، عمومی‌ترین جشنواره محسوب می‌شود.

به‌ گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدجواد قاسم‌پور قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات کانون هنر شیعی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امسال بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را تجربه می‌کنیم و با قاطعیت می‌توانم بگویم که جشنواره رضوی بعد از جشنواره انقلاب اسلامی؛ عمومی‌ترین جشنواره محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره اتفاق بسیار بابرکتی بوده که برای ترویج فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) در این ۲۰ سال در گوشه‌گوشه کشور برگزار شده است.

قائم‌مقام بنیاد بین‌المللی امام‌ رضا(ع) تصریح کرد: در سنوات گذاشته این بنیاد  با ۲ تجربه متفاوت در برگزاری جشنواره روبه‌رو بوده است؛ برخی از جشنواره‌ها در یک استان پایداری داشته است اما برخی جشنواره‌ها چرخشی بوده و در استان‌های مختلف برگزار شده است.

قاسم‌پور در پایان خاطرنشان کرد: ما در طرح تحولی که امسال برنامه‌ریزی ‌کردیم؛ قرار است جشنواره‌ها طی ۴ سال متوالی در یک استان برگزار شود و جشنواره گرافیک رضوی نیز به مدت ۴ سال در قم برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست مسعود نجابتی دبیرکل جشنواره گرافیک رضوی بیان کرد: شورای سیاست‌گذاری بنیاد امسال شهر قم را برای فعالیت بخش گرافیک انتخاب کردند؛ این نشان‌دهنده این است که ظرفیت تجسمی استان قم بسیار بالا و زبان‌زد است.

وی افزود: سال‌های گذشته برنامه اینطور بوده است که صرفا آثار در قالب پوستر اجازه حضور در این جشنواره را داشتند اما امسال تصمیم گرفتیم خط فعالیت‌ها را تغییر دهیم و فقط به پوستر بسنده نکنیم.

دبیرکل جشنواره در ادامه عنوان کرد: آثار تولید شده شرکت‌کنندگان تبدیل به محصول خواهد شد و در عرصه‌های مختلف مانند اکران شهری استفاده می‌شود.

نجابتی در پایان مطرح کرد: پرچم، کتیبه، تصویرسازی و کارتن یا طنز ترسیمی بخش‌های این جشنواره خواهند بود.

سید مهدی حسینی دبیر اجرایی جشنواره امام‌ رضا(ع) در این نشست گفت: این دوره جشنواره تفاوت بسیاری با دوره‌های قبلی دارد. امسال برای اینکه بهتر بتوانیم از ظرفیت این ۴ رشته استفاده کنیم قرار شد ۴ کارگاه در ۴ منطقه کشور برگزار کنیم.

وی افزود: کارگاه پوستر از ۳ الی ۵ اسفندماه در قم، کارگاه تصویرسازی از ۱۰ الی ۱۲ اسفندماه در تهران به میزبانی هیات هنر، کارگاه پرچم و کتیبه در مشهد مقدس از ۵ الی ۸ اردیبهشت، کارتن و کاریکاتور نیز به میزبانی کرمانشاه در تاریخ ۷ و ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره گرافیک رضوی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه خواهد بود و این آثار از طریق تارنمای مجازی مربوطه دریافت خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: به محض پایان زمان دریافت آثار، داوری‌‌ها شروع خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی قرارشده است که در هر بخش یک اختتامیه در استان مربوطه داشته باشیم و در پایان اختتامیه نهایی در خردادماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

ارسال نظرات