۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۷۲۸۳۸۵
اسماعیلی:

حرکت دولت بر این مبنا بوده که مسیر حرکت فرهنگی کشور را به ریل انقلاب برگردانیم

حرکت دولت بر این مبنا بوده که مسیر حرکت فرهنگی کشور را به ریل انقلاب برگردانیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حرکت فرهنگی دولت در یک سال و نیم اخیر بر این مبنا بوده که مسیر حرکت فرهنگی کشور را به ریل انقلاب برگردانیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: حرکت فرهنگی دولت در یک سال و نیم اخیر بر این مبنا بوده که مسیر حرکت فرهنگی کشور را به ریل انقلاب برگردانیم.

وی با بیان اینکه مشکلات کشور در حوزه های مختلف نشان داد که مشکل اصلی ما انحراف فرهنگ از ریل انقلاب است، گفت: وقتی یک جنگ شناختی در کشور اتفاق می افتد بخش مهمی از حرف های ما به مخاطبان نمی رسد بنابراین در حوزه فرهنگ کار سخت تری نسبت به حوزه اقتصاد پیش رو داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در یک سال و نیم اخیر دولت تلاش زیادی داشته و عمده فعالیت‌های دینی را در حوزه فرهنگ تقویت کرده و هیأت‌ها و فعالیت‌های قرآنی را نیز گسترش داده و بخش مهمی از حمایت‌های دولت در فعالیت‌های مربوط به این حوزه‌ها است.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های هنری هم بنای ما بر این است که کارهای ایجابی را تقویت کنیم، گفت: در چندماه اخیر هجمه شدیدی شد که فعالیت های هنری کشور تعطیل شود و برخی از مزدوران دشمن در داخل و خارج از کشور مانند شبکه های فارسی زبان که تروریست هستند، تلاش کردند این موضوع را تشدید کنند ولی دستاوردهای جشنواره فیلم فجر نشان می‌دهد که مشکلی ایجاد نشده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در بخش تولید فیلم مجموعه‌های انقلابی کار را در دست گرفته‌اند، گفت: در جشنواره فیلم فجر که پیش رو است امسال ۱۱ فیلم با همکاری وزارت ارشاد با بنیاد فارابی تولید شده و به بخش داوری رسید که ۶ مورد آنها از مضامین مستقیم مربوط به انقلاب، دفاع مقدس، شهدا و شخصیت‌های بزرگ و با قید امید آفرینی است.

وی با بیان اینکه در گذشته سینمایی که باید محل امیدآفرینی باشد به محلی سیاه‌نمایی تبدیل شده بود، گفت: ما به دنبال این هستیم که جریان جدیدی را در سینما ایجاد کنیم و بخش مهمی از چهره های جدید که وارد سینما می شوند حاصل تمرکز نیروهای انقلابی روی این حوزه است و امیدواریم در همین ۴ سال اول بخش مهمی از عقب افتادگی را جبران کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما باید چند برابر قبلی‌ها کار مثبت انجام دهیم تا بتوانیم کار جدیدی را رقم بزنیم، گفت: از فعالیت های قرانی خوبی که در حرم حضرت معصومه(س) اتفاق افتاده تشکر می کنیم و ما آماده هستیم که در هر عرصه ای که لازم باشد با بخش فرهنگی حرم مطهر همکاری کنیم.

ارسال نظرات