۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۲۸۵۴۸
کنعانی:

دولت کانادا باید پاسخگوی روزگار تاریک گذشته خود باشد

دولت کانادا باید پاسخگوی روزگار تاریک گذشته خود باشد
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره کشف گورهای دسته جمعی در کانادا گفت: این جنایت‌ها علیه بشریت، هیچ‌گاه از دید عدالت طلبان راستین پنهان نخواهد ماند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه انتشار گزارش‌های جدید از کشف تعدادی دیگری از گورهای دسته جمعی مربوط به کودکان معصوم بومیان کانادا را نمونه‌ای از یک «تراژدی بزرگ انسانی» دانست که توصیفی به جز «نسل‌کشی» برای آن نمی‌توان یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اطلاع رسانی قطره چکانی از کشف این گورهای دسته جمعی را نشان از عمق فاجعه بشری و یادآور جنایت‌هایی ارزیابی کرد که در زمان حاکمیت ظالمانه و نژادپرستانه سفید پوستان تحت سیطره انگلیسی‌ها بر این کشور رخ داده است.

کنعانی تاکید کرد: این جنایات بزرگ و دهشتناک در کشوری به وقوع پیوسته است که دولت آن همواره با نمایش‌های فریبکارانه و ریاکارانه سعی می‌کند تصویر خود را جزو مدعیان دفاع از حقوق بشر به نمایش بگذارد و نسبت به اتفاقات سایر کشورها از جایگاه یک کشور مدعی و مداخله جو، طلبکارانه اظهار نظر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه شعارها و ادعاهای دولت کانادا را با انگیزه فرافکنی و ایجاد انحراف در مشارکت و معاونت در این تراژدی انسانی و مبین این حقیقت دانست که این دولت و سایر دولت‌های هم پیمان آن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تحمیل دیدگاه‌های مغرضانه سیاسی خود علیه دیگران سوء استفاده می‌کنند.

کنعانی ضمن ابراز تأسف و نگرانی عمیق از وسعت این جنایات و نسل کشی تاریخی و نیز ابراز همدردی با جامعه بومیان کانادا تاکید کرد: این جنایتها علیه بشریت، هیچگاه از دید عدالت طلبان راستین پنهان نخواهد ماند و دولت کانادا باید پاسخگوی روزگار تاریک گذشته خود باشد.

ارسال نظرات