۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۷۲۸۵۹۷
در گفت‌وگوی اختصاصی با رسا تشریح شد؛

آخرین وضعیت شهرستان زلزله زده خوی و اقدامات گروه های جهادی حوزوی

آخرین وضعیت شهرستان زلزله زده خوی و اقدامات گروه های جهادی حوزوی
حجت الاسلام محمدی گفت: به اندازه کافی طلاب جهادی در محل حضور دارند و هر مقدار نیاز به طلاب جهادی وجود داشته باشد از طریق مدرسه علمیه خوی قابل تامین است.

حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پیرامون اخرین وضعیت زلزله خوی و اقدامات گروه های جهادی حوزوی در این شهرستان با اشاره به دستور آیت الله اعرافی مبنی بر حضور گروه جهادی اظهار داشت: بر اساس این دستور جلسات ستاد بحران هم در ارومیه و هم در شهر خوی تشکیل شد که علاوه بر آن جلسه ای نیز با نماینده ولی فقیه و وزیر کشور در فرمانداری خوی و دیگر مسئولین شهری شکل گرفته است.

وی در ادامه افزود: در این جلسات تصمیماتی گرفته شد و اعزام طلاب ساماندهی پیدا کرد که تا الان نیز همه امور با موفقیت کامل به پیش رفته و اقدامات لازم در زمینه های مختلف انجام گرفته است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی بیان داشت: گروه های جهادی از شهرستان خوی که حدود ۲۰ نفر می باشند، درحال خدمت هستند و بقیه گروه های جهادی نیز به مرور با حضور مسئولین جهادی ساماندهی شده و همراه گروه های امدادی و هلال احمر اعزام می شوند.

وی در ادامه افزود: حوزه علمیه خوی مسئول پشتیبانی زلزله زدگان نیست و تنها در این حوزه کمپ هایی در نظر گرفته شده است و از طریق آشپزخانه حوزه علمیه، غذاهای مورد نیاز طبخ شده و برای آسیب دیدگان ارسال می شود.

حجت الاسلام محمدی ابراز کرد: طلاب جهادی برای اعزام به مناطق زلزله زده با همکاری و همراهی امام جمعه شهر و مدیران مدارس از طریق مدرسه علمیه خوی ساماندهی می‌شوند و اقدامات لازم در این راستا انجام می گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: به اندازه کافی طلاب جهادی در محل حضور دارند و هر مقدار نیاز به طلاب جهادی وجود داشته باشد از طریق مدرسه علمیه خوی قابل تامین است و در صورت نیاز از ظرفیت های مدارس سایر استان های کشور نیز استفاده خواهد شد که در این راستا حوزه های علمیه تبریز، اردبیل و استان زنجان اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان با اشاره به وضعیت منطقه زلزله زده شهر خوی اظهار داشت: وضعیت ساختاری شهر در برخی از موارد تخریب شده است و امکان زندگی در درون آن خانه ها وجود ندارد که هلال احمر و ستاد بحران اقدامات لازم را در این راستا انجام داده‌اند و الحمدالله تا این مرحله مدیریت خوبی انجام گرفته و کارها به تندی در حال پیشرفت است.

ارسال نظرات