۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۲۸۶۸۹
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم کرمانشاه:

هویت‌زدایی و هویت‌زایی، ۲ تاکتیک دشمن در اغتشاشات اخیر بود

هویت‌زدایی و هویت‌زایی، ۲ تاکتیک دشمن در اغتشاشات اخیر بود
کرمانشاه ـ سردار ریحانی گفت: یکی از راهبردهای دشمنان در اغتشاشات اخیر دو تاکتیک هویت‌زدایی و هویت‌زایی بود که عقبه زیبای انقلاب را از مردم سلب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سردار بهمن ریحانی امروز در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی و نیز برخی از مسئولان استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعهد، وفا و اعتقاد خود به ولی امر مسلمین و دفاع از نظام جمهوری اسلامی در همه بسترها و مرزها همچون گذشته آماده هستند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه افزود: دهه فجر تاریخ تولد انقلاب و جشن تولد اسلام جدید یعنی اسلام علوی بجای اسلام اموی است؛ اسلامی که در زمان ستمشاهی بر له مستکبران و ظالمان و بر علیه مظلومان بود.

این مسئول با اشاره به اینکه هر چه در طول انقلاب اسلامی از خوبی‌ها، عزت، سربلندی و اقتدار که دشمنان از آن بر نمی‌تابند، بدست آمده است از امام راحل و خلف صالحشان مقام معظم رهبری داریم، عنوان کرد: فراموش نکنیم آن‌ها ما را به اوج و قله عزت رساندند و امروز اگر دشمنان با توجه به هزاران سناریو و راهبرد علیه ما هیچ دستاوردی نداشتند، بر اساس مسیری بود که توسط امام راحل و مقام معظم رهبری تعیین شد.

سردار ریحانی ادامه داد: امام خمینی(ره) نگاه جدیدی از دین و اسلام به ملت داد و دین را بازشناسی، بازخوانی و بازفهمی کرد و براساس این فهم و اسلام جدید در مقابل ظالمان ایستادیم و امروز برای بسیاری از کشورها محور هستیم و این مسیر را ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از ظالمان و بزرگان پایگاه‌های شیاطین هرساله گفتند که جمهوری اسلامی ۲۲ بهمن سال دیگر را نخواهد دید اما آن‌ها زیر خاک رفتند و ملت ما با عزت به راه خود ادامه می‌دهد اگر چه برخی از چالش‌ها، مشکلات و فتنه‌ها بر سر راه انقلاب اسلامی قرار گرفته که از تاکتیک‌ها و راهبردهای دشمن است اما از آن‌ها عبور خواهیم کرد چرا که ملت ایران پشتیبان دین، انقلاب، رهبری و راه شهدا است و تا زمانی که بر این اصول بوده، هستیم و خواهیم بود راه ما با عزت و سربلندی ادامه خواهد یافت.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه عنوان کرد: امروز مقام معظم رهبری مسئولیت‌های سنگین‌تری از زمان دفاع مقدس را بر دوش همه ملت و خاصه نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی جدای از وظایف دفاع، حفاظت و حراست از تمامیت ارضی، انقلاب و دستاوردها آن نهاده اند، که جهاد امیدآفرینی و تبیین است و اگر بتوانیم این جهاد را به درستی مدیریت کنیم امنیت پایدار را به دنبال خواهد داشت.

سردار ریحانی گفت: از نسل جوان انتظار درک انقلاب را داریم در حالی که از گذشته، عقبه سیاه، دوران ستمشاهی و اینکه چه کشور ذلیل و حقیری بوده ایم، صحبتی نشده است و در این صورت نمی‌توان فهم درستی از انقلاب به آن‌ها داد و در این زمینه باید از مهدهای کودک تا دانشگاه‌ها مسیر جدید از آموزش و پرورش تعریف شود چرا که متاسفانه طی سال‌های گذشته در برخی جاهل پرورش فراموش شده و به آموزش نیز رسیدگی درستی نشده است کما اینکه این دو مکمل یکدیگر هستند.

این مسئول در ادامه به معرفی کشور قبل از انقلاب برای نسل جوان تاکید کرد و افزود: در آن زمان بیش از ۵۰ هزار مستشار نظامی در کشور وجود داشت که امیران کشور از آن‌ها حساب می‌بردند اما امروز می‌بینیم در چه جایگاهی از قدرت ایستاده‌ایم و به لحاظ اعتقادی، قدرت، تجهیزاتی، تجربه در جنگ و… کشور به قدرتی رسیده است که خود ملت بدون تکیه بر نیروهای خارجی آن را به دست آورده اند.

سردار ریحانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۴ خرداد ماه تصریح کرد: یکی از راهبردهای دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه در اغتشاشات اخیر دو تاکتیک هویت‌زدایی و هویت‌زایی بود که عقبه زیبای انقلاب را از مردم سلب کنند، آن‌ها را نسبت به داشته‌ها بی‌تفاوت کنند و سپس نسبت به آن نفرت ایجاد کنند و نباید بگذاریم ارتجاع اتفاق بیافتد کما اینکه برای بسیاری از حکومت‌های توحیدی و دینی این قضیه روی داد و از هویت اسلامی و دینی خود عقب نشینی کرده و حتی پشیمان شدند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: نباید از اصول خود عقب نشینی کرد که متاسفانه در برخی جاها می‌بینیم این مهم به سواد و مدرک و… ارتباطی ندارد کما اینکه خیلی از بزرگان مرعوب می‌شوند و لکنت زبان میگیرند اما پشتوانه اصلی نظام که مردم هستند قوی ایستاده‌اند و نباید فراموش کرد بستر اصلی اقتدار نظام مردم هستند./1400/

ارسال نظرات