۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۷۲۸۷۲۲
مدیر جامعه الزهرا تأکید کرد؛

لزوم فعالیت شبکه ای خانواده های شاهد و ایثارگر در عرصه جهاد تبیین

لزوم فعالیت شبکه ای خانواده های شاهد و ایثارگر در عرصه جهاد تبیین
خانم برقعی با بیان اینکه خانواده شاهد و ایثارگر باید در عرصه جهاد تبیین بدرخشند، بر لزوم فعالیت خانواده شاهد و ایثارگر در عرصه جهاد تبیین به صورت شبکه ای تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم سیده زهره برقعی در نشست هم اندیشی خانواده شاهد و ایثارگر که با موضوع «جهاد تبیین» در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: در آستانه دهه مبارکه فجر و ولادت امام جواد علیه‌السلام و امام علی علیه‌السلام هستیم که تبریک عرض می‌کنم.

وظیفه ما پاسداشت خون شهدای والامقام است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: شهدای والامقام هر چه داشتند، در راه انقلاب دادند و بالاترین سرمایه وجودی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز ما وارث این شهیدان هستیم که آزادی، امنیت، زندگی، تقوا، تدین و غیره را برای ما به ارمغان آوردند.

برقعی با بیان اینکه به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، تلاش برای  پاسداری از خون شهدا کمتر از شهید شدن نیست، تصریح کرد: امروز وظیفه ماست که از این خون‌ها پاسداری کنیم و نگذاریم که این خون‌ها پایمال شود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در سخنانی فرمودند: «دشمنان می‌خواهند یاد شهدا احیا نشود برای اینکه جاده شهادت کور بشود. تجربه کرده‌اند که وقتی نام شهدا با عظمت برده می‌شود، جوان امروز که نه دوره جنگ را دیده و نه دوره امام را وقتی می‌فهمد که یکجایی در آنطرف منطقه دارند با دشمنان میجنگند، پا می‌شود می‌رود حلب، بوکمال، زینبیه، بنا می‌کند جنگیدن و به شهادت هم می‌رسد».

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: شما خانواده شاهد و ایثارگر بعد از شهدای بزرگوار، مسئولیتی سنگین تر از قبل به عهده دارید و آن، پاسداری از خون شهدای والامقام است.

طلاب خانواده شاهد و ایثارگر وظیفه تبیین و روشنگری دارند

برقعی بیان داشت: اگر یاد و احترام به شهدا در جامعه زنده باشد، جوان ما وقتی ارزش شهادت را بداند، هر جا احساس تکلیف کند، ورود پیدا می‌کند و اینگونه خط شهادت زنده می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: شما به عنوان طلبه و در عین حال، خانواده معظم شاهد و ایثارگر، وظیفه تبیین و روشنگری جامعه را دارید، بنابراین تکریم و بزرگداشت شهدا و ایثارگران باید بیشتر توسط خانواده شاهد باشد تا دیگران از آنها الگو بگیرند.

لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن تجلیل از فعالیت‌ها و اقدامات خانواده شاهد و ایثارگر در عرصه جهاد تبیین و گرامیداشت یاد شهدا، یادآور شد: راه اندازی کانون شاهد و ایثارگر و برگزاری این نشست از چند ماه گذشته، مورد پیگیری بود، اما آغاز فعالیت این کانون و برگزاری این نشست در آستانه دهه فجر و ولادت باسعادت امام جواد علیه‌السلام را به فال نیک می‌گیریم.

برقعی عنوان کرد: ما تصمیم داریم که با عضویت خانواده و ایثارگر طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این کانون، شبکه ای ایجاد کنیم که در عرصه جهاد تبیین به فعالیت بپردازند و در ابتدا می‌توانند این تکلیف را در بین خانواده خود انجام دهند.

وی با تصریح بر اینکه ما برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئولیت داریم، گفت: خانواده شهدا و ایثارگر تأثیرگذارتر از دیگر اقشار جامعه هستند، بنابراین مسئولیت سنگینی به عهده شما بزرگواران است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به دوران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: همه اقشار مردم از کودکان گرفته تا سالمندان و از زن و مرد در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، اگر امروز هم به دنبال پیروزی هستیم، همین است.

قدر انقلاب اسلامی را بدانیم/ لزوم فعالیت در عرصه جهاد تبیین به صورت شبکه ای

برقعی با تأکید بر اینکه قدر انقلاب اسلامی را بدانیم، افزود: امروز آزادانه در جامعه حضور داریم، جوانان در عرصه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، نظامی و غیره دستاوردهایی داشته ایم، اما پیش از انقلاب اسلامی، مستشاران آمریکایی در ایران و حتی در شهر مقدس قم برای کار بسیار ساده مخابراتی ورود پیدا می‌کردند و از ایرانیان حق توحش می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما جهاد تبیین است، ادامه داد: خانواده شاهد و ایثارگر در این کانون به صورت شبکه ای و در عرصه جهاد تبیین فعالیت می‌کنند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر لزوم مطالعه وصیتنامه شهدا به صورت مکرر تأکید کرد و افزود: خانواده معظم شهدا، ارزش خود را بدانند، چراکه یک شهید می‌تواند هفتاد نسل خود و حتی همسایه‌ها را شفاعت کند.

خانواده شاهد و ایثارگر باید در عرصه جهاد تبیین بدرخشند

برقعی با اشاره به فعالیت‌های کانون خانواده شاهد و ایثارگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: اعضای این کانون در کارگروه‌های مختلف عضو می‌شوند که در هریک از این کارگروه‌ها موضوعات مختلف مانند آثار و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقایسه ایران با دیگر کشورها، بحث زن و خانواده و غیره مورد بررسی و تبیین قرار می‌گیرد.

وی با تصریح بر اینکه خانواده شاهد و ایثارگر باید در عرصه جهاد تبیین بدرخشند، افزود: وظیفه ما جهاد است، یعنی حداکثر تلاش و کوشش خود را برای یک هدف به کار بگیریم، شما باید کار را به دست بگیرید و پیش ببرید، وظیفه ما هم حمایت و پشتیبانی است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: امروز ما باید در عرصه جهاد تبیین به صورت شبکه ای عمل کنیم، اگر فعالیت‌های ما به صورت شبکه ای باشد، می‌توانیم در عرصه‌های مختلف موفق باشیم.

ارسال نظرات