۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۲۹۰۲۲
امام جمعه شهرستان روانسر:

شاهد رها شدن حوزه فرهنگ در کشور هستیم

شاهد رها شدن حوزه فرهنگ در کشور هستیم
کرمانشاه ـ ماموستا محمدی گفت: متاسفانه شاهد رها شدن حوزه فرهنگ در کشور هستیم که این یک خطر بزرگ برای جامعه محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملامحمد محمدی در همایش علما و روحانیون اهل سنت منطقه اورامانات استان کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: باید اذعان کرد که برخی از قوانین دست و پاگیر اداری باعث شده است که مشکلاتی برای مردم به ویژه جوانان و پرداخت تسهیلات ازدواج و اشتغال به وجود آید و همین امر زمینه نارضایتی مردم را فراهم خواهد آورد.

امام جمعه شهرستان روانسر عنوان کرد: از سوی دیگر معضلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم به یکی از دغدغه های اصلی امروز جامعه تبدیل شده است و انتظار داریم ضمن نظارت دقیق تر بر بازار جلوی این گرانی هرچه سریعتر گرفته شود.

این عالم اهل سنت به برخی از مشکلات در شهرستان روانسر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روانسر با وجود اینکه به عنوان شهرستان شناخته می شود فاقد بیمارستان است و بیماران در بحث درمان با مشکلات بسیاری روبرو هستند و برای درمان و معالجه باید به مرکز استان یا شهرستان های اطراف بروند که این خود یک مشکل دیگر است.

ماموستا محمدی یادآور شد: متاسفانه شاهد رها شدن حوزه فرهنگ در کشور هستیم که این یک خطر بزرگ برای جامعه محسوب می شود و می تواند ضربات جبران ناپذیری به مردم وارد کند و زمینه ای برای رویدادها و اتفافات بد در آینده شود.

امام جمعه شهرستان روانسر در ادامه بیان داشت: نماز جمعه یکی از ارکان مهم جامعه اسلامی است، با این حال به عینه دیده می شود که حضور مسئولان و کارکنان دولت در نماز جمعه کمرنگ است و بعضا دیده می شود که فرضیه نماز جماعت در برخی از ادارات اقامه نمی شود که باید در این باره چاره اندیشی شود.

ماموستا محمدی با اشاره به اینکه مردم شهرستان روانسر برای حفظ این نظام ایثارگری های فراوانی داشته اند، عنوان کرد: مردم روانسر در عمل و با تقدیم کردن صدها شهید، جانباز، آزاده و... روحیه وطن پرستی خود را نشان داده اند لذا انتظار داریم که نگاه مسئولان به این شهرستان دلسوزانه تر باشد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر یک تذکر به مسئولان کشوری بود، عنوان داشت: دشمنان داخلی و خارجی بیش از 3 ماه اغتشاشات کشور را رهبری کردند و در طول این اغتشاشات حوادث ناگواری روی داد، امروز باید نگاهمان به جوانان بیشتر از گذشته باشد و مشکلات آنها را به خوبی بشنویم و حل کنیم.

حسین عجمی

ارسال نظرات