۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۷۲۹۰۸۵

نمایندگان مجلس از موافقت رهبر انقلاب با عفو گسترده متهمان قدردانی کردند

نمایندگان مجلس از موافقت رهبر انقلاب با عفو گسترده متهمان قدردانی کردند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود به عفو رهبری، برجام، کارشکنی اروپایی‌ها و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه 17 بهمن در نطق میان دستور خود به عفو رهبری، برجام، کارشکنی اروپایی‌ها، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و... اشاره کردند. 

ایران امروز ایران مستقل و قوی است

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس در نطق میان دستور خود اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از معدود انقلاب هایی است که از نخستین روزهای تشکیل آن آماج حملات گسترده، حساب شده و هماهنگ از سوی قدرت های مسلط عالم قرار گرفت و این انقلاب و نظام اسلامی مقتدر است زیرا ریشه های مستحکمش که اصولی عمیق گره خورده است در حوادث و تندبادها او را محکم و استوار نگه می دارند؛ مدافعانش مردان و زنان برومند و شریفی هستند که اهل مجاهده، مقاومت و بصیرت هستند و اندیشمندان مجاهدش در دانش و علم پیش تازند و مرز دانش را در بسیاری از رشته ها به تصرف خویش درآورده اند.

وی با بیان اینکه ایران امروز، ایران مستقل و قوی است، افزود: این همان خصوصیت بی بدیلی است که جبهه بدویت مدرن را عصبانی کرده است و این انقلاب و نظام اسلامی، مظلوم است و گواه این مظلومیت این سخن امام راحل است که بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود و این فرمایش پیامبر اکرم که در آخرالزمان شهادت خوبان امتم را گلچین می کند؛ شهادت مدار مظلومیت و مایه قوام نظام اسلامی است و افشاگر جریان فتنه گر بداندیش بدسگالی است که نظام اسلامی را به خشونت سیستماتیک و فساد فراگیر متهم می کند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدهم ادامه داد: جبهه جاهلیت مدرن با ابزار اباحه گری،  خشونت، دروغ پردازی و حیله گری گسترده می کوشد مشکلات و نقاط ضعف حاکمیت را برجسته سازی کرده و نقاط قوت و توانمندی های جهانی آن را کتمان و نفرت و بی اعتقادی عمومی را در جامعه تزریق و چندگانگی را در اجتماع القا کند.

محبی نجم آبادی یادآور شد: اکنون روی سخنم با حاکمان آمریکای جنایت کار که مظهر غارت قانونمند و بلاهت عظیم و رکوردار قتل عام زنان و کودکان در کمترین زمان و بیشترین حجم جنایت است و همچنین با اروپای بدعهد و بداندیش نیست که بیشتر به عروسک دست سازی شباهت دارد که بی اختیار به هر سو که شیطان بزرگ می خواهد طی طریق می کند و در برجام بی فرجام و حوادث اخیر و تلاش برای قرار گرفتن سپاه مقتدرمان در لیست تروریست ها اوج بدعهدی و کینه را به نمایش گذاشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: روی سخنم با رژیم های مرتجعی نیست که سال ها زیر یوغ فراعنه دوران روزگار سیاه و ذلت بار خود را می گذرانند و اکنون تیغ رسانه را به روی نظام اسلامی کشیده اند؛ روی سخن ما با باقیانی است که از سیاست تساهلی نظام اسلامی سوء استفاده می کنند و با قلب واقعیات و خبرسازی های جهت دار و نقد بی رحمانه می کوشند تا شعله های خاموش اغتشاش را با جلوه کمبودها و ناترازی ها در فضای اقتصادی، معیشت و سوداگری های هدایت شده پیوند دهند.

وی تصریح کرد: روی سخنم با کسانی است که ادعای پذیرش قانون  اساسی و خط امام و راه شهیدان را دارند اما در مقابل پربسامدترین توصیه شهیدان یعنی حجاب و عفاف از تقبیح هنجارشکنی ها و دین ستیزی ها اکراه دارند. آیا زمان آن نرسیده است که به قانون اساسی و شعارها و آرمان های اصیل انقلاب برگردیم؛ این آزمون و خطا تا کی؟

محبی نجم آبادی یادآور شد: این سخن رئیس سابق سیاه که قطب قدرتمند اسلام است که با پرچمداری خمینی و خامنه ای ساختار کدگذاری شده جهان را به چالش کشیده است و نباید فراموش کرد که قدرتی که با اراده مردم شکل گیرد هرگز با اراده بیگانه دچار تزلزل نمی شود؛ جمهوری اسلامی یک هندسه منحربفرد و یک فرصت و بر کلمه توحید و توحید کلمه متکی است و هرگز مسائل آن را نمی توان در هندسه ای غیر از آن حل کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی، اعتراض و نقدهای خود را با منطق و رعایت قواعد و قانون ابراز و مطالبه گری منصفانه می کنند و پاسخگویی و پیگیری وظیفه ذاتی حاکمیت است؛ مسئولان باید با احترام و شفافیت، قانونمندی و ضابطه مندی پاسخگوی خواسته های به حق مردم باشند و همه جریان ها و احزاب سیاسی از هر جناح و حزبی که خود را ذیل قانون اساسی جمهوری اسلامی تعریف کرده باید توجه داشته باشند که مردم شریف ایران اسلامی در دفاع از شعارها و آرمان های انقلاب و امامین انقلاب از مردم عهد رسول الله و امیرالمومنین ( ع ) برتر و بهتر و شایسته عالی ترین خدمات هستند؛ بزرگترین گواه آن این است که هیچگاه رهبر و مقتدی و امام حکیم خود را تنها نگذاشتند و خواسته ملت بزرگ ایران از ما مسئولان تسهیل امور، اهتمام در حل مشکلات معیشتی، اصلاح فرآیندهای خدمت، سرعت در حل مساله، پاک دستی و پاکدامنی و شفافیت و تلاش مجاهدانه و عالمانه و تدبیر مسئولانه است.

وی یادآور شد: مجلس و دولت باید در تصویب و اجرای قوانینی که درست کاران را عزت و منحرفان را ذلت می بخشد و مبارزه با فقر مطلق و فرهنگی را در سرلوحه خویش قرار داده است اهتمام داشته باشند. از رهبر معظم انقلاب برای عفو گسترده عمومی و عنایت پدرانه به کسانی که دچار غفلت شدند کمال تشکر را داشته و از رئیس جمهور درخواست دارم به دو آرزوی دیرینه دیار سربداران یعنی ایجاد استان سربداران و اتمام پروژه ریلی توجه ویژه داشته باشد.

قاتلان حاج قاسم منتظر انتقام سخت باشند

منصورعلی زارعی کیاپی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی ها و اروپایی ها به دقت گوش کنید؛ تا بحال هر اقدامی که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی انجام داده اید، سرتان به سنگ خورد و جهان اسلام و فرزندان انقلابی حضرت روح الله (ره) در سراسر جهان در فلسطین و یمن و لبنان، آرامش شما را گرفتند. ما با ملت بزرگ ایران با احترام برخورد کنید.رفتار خود را با ملت ایران تغییر دهید. هرکدام از سیاستمداران شما که توسط ملت ایران تحریم شوند حتما مانند سلمان رشدی  زندگی نباتی خواهند داشت.هر مقامی از شما که زندگی مخفی انتخاب کند در امان نخواهد بود. همچنان منتظر انتقام سخت  ملت بزرگ ایران از ترامپ، قاتل سردار سلیمانی باشید.

 وی ادامه داد: مهمترین وظیفه دولت انقلابی سیاست گذاری  درست در تمام امورات کشور است. کارآمدی، ارتقای سطح عدالت، ساماندهی کارکنان دولت، تغییر وضعیت معیشت، تبدیل سرمایه غیر مولد به مولد، نظارت بر تمام اجزای دولت جز سیاست های راهبردی دولت سیزدهم بوده است. چرا دولت در اجرای این راه به کندی پیش می رود؟ مردم به دولت سیزدهم اعتماد و به آینده امید دارند. چرا دولت احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان را بر اساس 90 درصد حقوق کارکنان اجرا نمی کند؟ بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی خدمات ارزنده ای را در تثیبت انقلاب اسلامی داشته اند و در پیروزی انقلاب نقش بی بدیل داشتند البته مجلس شورای اسلامی باید به وظیفه نظارتی خود عمل کند.

ضرورت تخصیص اعتبار کافی برای مقاوم‌سازی منازل خوی

عادل نجف‌زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس  در نطق میان دستور، گفت: مردم عزیز ایران اسلامی و همکاران عزیزم از سال 98 تاکنون زمین لرزه‌های قطور، دیزج دیز، موسی قلی کندی و وار و زمین‌لرزه 5.9 ریشتری گسل مرکزی خوی از امیربنگ تا بدلان و از فیرورق، ینگجه و تپه باشی به حاشیه شهر خوی، تاب و توان مردم عزیز شهرستان خوی را ربوده است.

وی افزود: فرزندان این سرزمین ماه‌ها است از ترس زلزله‌ی مهیب‌تر و سنگین‌تر خواب راحت ندارند، بارها و مکررا در همین مجلس از شرایط ناپایدار محیط زیست کشور در بحران آب، دریاچه ارومیه، فعالیت گسل‌ها و زمین لرزه‌ها و سیل‌های وحشتناک صحبت کرده‌ام و شرط حکمرانی خردمندانه و حکمت‌ورز را حفظ شرایط پایدار زیست محیطی اعلام کرده‌ام اما دریغ از توجه به اینکه فرونشست زمین در این سرزمین طغیان می‌کند، دریغ از توجه به اینکه اگر قطره‌ای آب را هدر بدهیم و منابع آب را مدیریت نکنیم، دشت های این سرزمین به تدریج خشک خواهد شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس اضافه کرد: دریغ از اینکه فلات ایران در مسیر گسل های عمیق و فعال قرار دارد و باید ساختمان های مردم را براساس تکنولوژی‌های نوین و به‌روز و مقاوم و خارج از شعاع فعالیت گسل ها ساخت، دریغ از توجه به اینکه سازوکارهای مدیریت بحران در این کشور فرسوده شده است، ما هنوز نتوانستیم پدافند غیرعامل را به عنوان محور اصلی توسعه موردتوجه قرار دهیم، استان های زلزه خیز را شناسایی کنیم و در آن استان‌ها پایگاه های منطقه ای برای مدیریت بحران بسازیم، نتوانستیم با یک تقسیم وظایف درست، از آشوب مدیریتی در شرایط بحران بکاهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس برای یکبار و آخرین بار قوانین مرتبط با بحران را بازبینی کند، پیشنهاد کرد: با توجه به شرایط ناپایدار گسل‌ها و  وقوع سیل در ایران برای هر خانواده ایرانی یک پکیج ویژه شرایط بحران شامل چادر، موادغدایی و وسائل گرمایشی تهیه و آموزش‌های لازم را تدارک ببینیم تا در شرایط سخت اولیه بحران ها، مردم منتظر حضور مدیران بحران نمانند و خود شرایط اولیه را مدیریت کند.

نجف‌زاده افزود: جناب آقای قالیباف، ضمن دعوت برای حضور هرچه سریعتر در خوی به استحضار می رسانم، تکرار پس لرزه های بالای 4 ریشتر پس از زلزله 5.9 و آن هم در سرمای آذربایجان تا منفی 5 درجه زیر صفر موجب شده است، مردم از ترس پس لرزه ها توان حضور در خانه های نیمه ویران خود را نیز نداشته باشند و به همین جهت علیرغم توزیع بیش از 40 هزار چادر و 73 مرکز اسکان از طرف هلال احمر نیاز به چادر و حتی کانکس در برخی نقاط محدود در کانون زمین لرزه به ویژه در بخش فیرورق، ینگجه و تپه باشی و لوازم گرمایشی به شدت احساس می‌شود و باید تامین گردد.

وی تصریح کرد: جناب آقای رئیس جمهور از حضور حضرتعالی در خوی سپاسگزارم زیرا موجبات دلگرمی مردم را فراهم کردید و با حضور خود نشان دادید که مردم ایران و شهر خوی برایتان عزیز هستند اما ازآنجاکه به دلیل گستردگی تخریب امکان حضورتان در نقطه کانونی زمین لرزه بخش فیرورق، ینگجه و تپه باشی برایتان مقدور نشده است، به طور اختصاصی از شما می خواهم با توجه به شدت تخریب در این نقاط که اسکان زیست در داخل چادر به هیچ نحو وجود ندارد، دستور فرمائید تعدادی کانکس مجهز در این مناطق در اختیار مردم بی خانمان قرار گیرد؛ دو نفر از شهروندان حوزه انتخابیه اینجانب در شب گذشته در این منطقه به دلیل استفاده از ذغال در داخل چادر، جان خود را از دست داده اند.

نجف زاده ادامه داد: افزایش میزان تسهیلات بلاعوض، افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات، ارزیابی درست و منصفانه منازل آسیب دیده، استفاده از تکنولوژی های نوین در ساخت و ساز منازل به ویژه استفاده از مصالح سبک، تخصیص اعتبار کافی برای مقاوم سازی، تامین لوزام گرمایشی استاندارد در چادر، اختصاص سهمیه خاص به مناطق زلزله‌زده برای داوطلبان کنکور 1401 برای دانش آموزان شهر خوی، ایجاد ایستگاه مستقل زلزله در شهرستان خوی، افزایش سهمیه نفت سفید برای حاشیه نشینان شهر خوی و بخش های فیرورق، صفائیه قطور و الند و تخصیص اعتبار لازم برای حمایت از مستاجران آسیب دیده در زلزله خوی موردانتظار اینجانب است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در انتها مجدد از حضور ارزشمند حضرتعالی، سپاه توانمند کشور، حضور سردار سلامی و سردار خاکپور عزیز، فرماندهان محترم ارتش، پرسنل خدوم ارتش، بسیجیان عزیز، وزیر کشور، وزیر بهداشت، وزیر آموزش و پرورش و حضور مکرر و موثر مدیرعامل هلال احمر کشور جناب آقای کولیوند، جناب آقای نامی، بنیاد مسکن، اورژانس کشور، سازمان زمین شناسی، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و حضور استاندارد محترم تشکر می‌کنم.

ارسال نظرات