۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۲۹۲۴۶
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است

انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است
حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم گفت: انقلاب اسلامی در ایران موجب آن شد که تحول فرهنگی در کشورهای دیگر هم به وجود آید، ملت‌‌های زیادی خواهان الگوی پذیری از انقلاب اسلامی هستند گرچه ممکن است اکنون قدرت کافی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم درباره جایگاه فرهنگی و تمدنی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی از اساس یک انقلاب فرهنگی بوده است، قبل از آن‌‌که آن را یک انقلاب سیاسی و یا انقلابی در ابعاد دیگر بدانیم. از دلایل شکل‌گیری انقلاب اسلامی می‌‌توان  این باشد که فرهنگ ملت ایران توسط بیگانگان دستخوش تغییر شد و این منجر به آن شد که انقلاب اسلامی پدید آید.

وی با اشاره به نقش بی بدیل حضرت امام خمینی (ره) افزود: ملت ایران با نفس‌‌های قدسی امام خمینی(ره) و اعلامیه‌‌های ایشان هوشیار،  بیدار و برانگیخته شد و متوجه شد که کشور تحت تأثیر بیگانگان فرهنگش دستخوش تغییر شده است و در چه شرایطی قرار دارد. لذا با هشدارهای امام (ره) هوشیار و بیدار شد و انقلاب اسلامی ایران را پدید آورد؛ بنابراین انقلاب اسلامی خود معلول یک تحول و بیداری فرهنگی است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری استکبار جهانی و صهیونیسم را زاییده فرهنگ بر آمده از رنسانس دانست و اظهار داشت: در مورد ایران هم با روی کار آوردن رضاخان که دست نشانده‌‌ی انگلیس بود و سپس پسرش که دست نشانده‌‌ی انگلیس سپس آمریکا بود او را عامل تحول در ایران   قرار دادند. بنابراین انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی در مقابل فرهنگ مسلط استکباری جهانی است و جریان استکبار به دنبال این است که انقلاب اسلامی را به شکست وادارد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ایران موجب آن شد که تحول فرهنگی در کشورهای دیگر هم به وجود آید، ملت‌‌های زیادی خواهان الگوی پذیری از انقلاب اسلامی هستند گرچه ممکن است اکنون قدرت کافی نداشته باشند، البته برخی از ملت‌‌ها هم در منطقه هماهنگ و همراه انقلاب اسلامی شدند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم بر ایجاد مانع نوسط دشمنان انقلاب از جمله اقدامات براندازانه به صورت جنگ تحمیلی، اقدامات تحریمی و تحریم‌‌های همه جانبه تاکید کرد و گفت: زمانی که نتوانستند در هیچ کدام موفق شوند، از راه تأثیرگذاری فرهنگی اقدام کردند؛ فضای مجازی و ماهواره‌‌ها ابزار این تغییر و تحول اند. بالای ۹۰ درصد ماهواره‌‌ها و فضای مجازی که در اختیار قدرت‌های مسلط جهانی ست، به نسل جوان ما  تزریق فرهنگی می‌‌کنند که در این صورت در معرض تهدید جنگ نرم هستیم، رهبر معظم انقلاب اسم این رخداد را  تهاجم و شبیخون فرهنگی گذاشتند.

وی افزود: مهم‌‌ترین مشکل ما در عرصه فرهنگی تأثیرگذاری بیگانگان است، نسل جدید ما و ملت عزیز ما در جریان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید هوشیاری خودشان را نشان دهند و مقاومت کنند و الگوی مقاومت را  دنبال کنند تا این که این برهه را هم پشت سر گذارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اغتشاشات اخیر خاطر نشان کرد: اخیرا که این مسأله در کشور پدید آمد نقشه‌‌ی جامع و همه جانبه‌‌ای از سمت اروپا، آمریکا، اسرائیل، عربستان و برخی از کشورهای دیگر منطقه به همراهی منافقین و دموکرات‌‌های کردستان و آن‌‌هایی که به گونه‌ای در این ۴۴ سال بعد از حکومت اسلامی  ضربه خوردند به کار گرفته شد که با شکست مفتضحانه‌ای روبه‌رو شدند؛ چرا که رهبر معظم انقلاب آگاه و عالم نسبت به ترفندهای دشمنان بودند و به خوبی توانستند صحنه را مدیریت و رهبری کنند و مانع از سلطه آن‌‌ها شوند.

ارسال نظرات