۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۲۹۲۵۱
کارشناس و منتقد سینما از محل جشنواره:

آثار فیلم اولی‌ها نوید بخش آینده بهتری برای سینمای ما است

آثار فیلم اولی‌ها نوید بخش آینده بهتری برای سینمای ما است
بنی احمدی گفت: فیلم‌های جشنواره کف استاندارد را رعایت کرده بودند و بعضی از فیلم‌ها استاندارد بالاتری داشتند.

به‌ گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آقای محمد حسین بنی احمدی، کارشناس و منتقد سینما از محل برگزاری جشنواره فیلم فجر طی گفت‌وگویی به بررسی وضعیت این جشنواره و فیلم های نمایش داده شده در آن پرداخت و گفت: جشنواره امسال به مراتب از جشنواره پارسال بهتر است و از نظرکیفیت و کمیت فیلم های خوبی را شاهد هستیم.

بنی احمدی در ادامه اظهار داشت: کارگردانان و نویسندگان نامداری در این جشنواره شرکت نکرده‌اند و خودشان را کنار کشیدند، البته ما شاهد بودیم در چند سال گذشته فیلم های خوبی نساختند و فیلم های آنها از نظر تکنیکی مشکل داشت.

کارشناس و منتقد سینما ابراز کرد: امسال ۱۰ الی ۱۲ کارگردان فیلم اولی در جشنواره حضور داشت و فیلم های آنها که دارای نگاه مثبتی بود، نوید بخش آینده بهتری برای سینمای ما است.

آثار فیلم اولی‌ها نوید بخش آینده بهتری برای سینمای ما است

وی در ادامه افزود: از نظر فرم، فیلم ها کف استاندارد را رعایت کرده بودند و بعضی از فیلم ها استاندارد بالاتری داشتند که نشان می‌دهد فیلمسازان در آینده انشاالله فیلم های بهتری را می توانند بسازنند.

بنی احمدی در رابطه با مخاطب سینما گفت: مخاطب سینما همیشه صادق است و با صداقت تمام، نسبت به اثر هنری‌ که مشاهده می کند بازخورد نشان می دهد.

وی در ادامه افزود: در جشنواره امسال مخاطب برای یک سری از فیلم هایی که ادعای روشنفکری داشت اصلا مورد توجه مخاطبین قرار نگرفت و آن را دوست نداشتند و وقتی ما از تماشاگرانی که بعد از دیدن این فیلم ها از سالن نمایش بیرون می آمدن مصاحبه می گرفتیم می گفتند که فیلم خوب نبوده است.

کارشناس رسانه تصریح کرد: فیلم هایی که نویدبخش آینده‌ای بهتر برای مخاطب بودند را مخاطب دوست داشت و لحظه به لحظه با فیلم ارتباط برقرار می کرد و در جایی که لازم بود می‌خندید و در جای دیگر با شخصیت داستان گریه می کرد و در آخر هم جانانه بعضی از فیلم ها را تشویق می‌کردند.

وی در ادامه ابراز داشت: فیلم کت چرمی و فیلم یادگار جنوب را مردم دوست داشتند، فیلم بچه زرنگ از نظر مخاطبین عالی بود و فیلم کاپیتان هم از نظر مخاطبین فیلم خیلی خوبی بود و نمایش این فیلم ها که زندگی را به معنای واقعی کلمه به مخاطب نشان می دهد نوید بخش آینده بهتری برای سینمای ایران است.

کارشناس رسانه و منتقد سینما تصریح کرد: ممکن است گفته شود جناح بندی های سیاسی در رابطه با حضور تماشاگران در جشنواره اذیت کننده است اما واقعیت این است که جناح بندی ها در برگزاری و شرکت یا عدم شرکت فیلم ها در جشنواره اثر گذار است ولی تماشاگران و مخاطبین، خیلی کاری به این جناح بندی و دسته بندی ها ندارند و به دنبال فیلم خوب هستند.

بنی احمدی در ادامه اظهار داشت: مخاطب برای فیلم هایی که دوست دارد به سالن نمایش می آید و برای او مهم نیست که چه جناحی این فیلم را ساخته است.

کارشناس و منتقد سینما گفت: مخاطبین جشنواره امسال حضور پر شوری داشتند و حتی برای دیدن بعضی فیلم ها با وجود اینکه جایی برای نشستن نبود باز هم منتظر می ایستادند تا فیلم را تماشا کند.

بنی احمدی در ادامه گفت: مسئولین جشنواره امسال، برای انتخاب فیلم‌ها، سیاست‌هایی را به کار برده بودند که خروجی آن، این بود که فیلم های تاریک و سیاه نما در جشنواره حضور پیدا نکند.

آثار فیلم اولی‌ها نوید بخش آینده بهتری برای سینمای ما است

وی در ادامه اظهار داشت: در روزهای اول جشنواره که فیلم های آنچنان خوبی اکران نمی شد، مخاطبین کمتری، فیلم ها را تماشا می کردند ولی از روز دوم و سوم به بعد با نمایش فیلم های خوب، مردم هم استقبال خیلی خوبی داشتند و به تماشای فیلم ها می نشستند.

کارشناس و منتقد سینما گفت: امسال کمیت و کیفیت فیلم ها نسبت به پارسال خیلی بهتر شده و پارسال می توانستیم بگوییم جایزه به چه فیلم هایی می رسد، اما الان با توجه به فیلم های خوبی که به نمایش درآمده انتخاب فیلمی که جایزه می برد بسیار دشوار است.

بنی احمدی در ادامه گفت: تا الان که جشنواره برگزار شده است، شانس جایزه نقش اول مرد جشنواره فجر برای آقای علی نصیریان به خاطر بازی در فیلم هفت بهار نارنج است هرچند که خود فیلم خوب نیست ولی بازی علی نصیریان درخشان است.

وی در ادامه گفت: شانس جایزه نقش اول زن برای پانته‌آ پناهی‌ها برای دو نقش، یکی فیلم بعد از رفتن و فیلم فوق العاده کاپیتان است.

کارشناس ومنتقد سینما در ادامه اظهار داشت: شانس جایزه فیلمنامه جشنواره فجر امسال هم برای فیلم های کاپیتان، فیلم یادگار جنوب و فیلم کت چرمی وجود دارد.

بنی احمدی در پایان اظهار داشت: کارگردانان فیلم کاپیتان، فیلم یادگار جنوب و انیمیشن بچه زرنگ شانس بیشتری برای دریافت جایزه جشنواره فجر دارند.

ارسال نظرات