۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۲۹۳۲۳
حجت الاسلام والمسلمین موسی پور خبر داد؛

برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستا/ سخنرانی رئیسی در تهران

برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستا/ سخنرانی رئیسی در تهران
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به جزئیاتی از برنامه‌های مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن در تهران، گفت: قرار است رئیس‌جمهور در این مراسم سخنرانی کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری با اشاره به جزئیاتی از برنامه‌های راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، ضمن تسلیت به مردم و ملت کشورهای سوریه و ترکیه به دلیل جان باختن شمار زیادی از شهروندان این دو کشور، گفت: این دو کشور نیاز به همدردی و کمک دارند و سازمان‌های ‌امدادی و دولت ایران اعلام همکاری کردند و انشاالله مردم ما هم وظیفه خود را در این کمک به خوبی عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور تصریح کرد: آنچه که در جریان زلزله این دو کشور مایه تأسف است، این است که عملکرد مدافعان حقوق بشر است. ما چهره واقعی این کشورها را در مسئله حقوق بشر دیدیم. شمار زیادی از مردم این دو کشور زلزله‌زده زیر آوارها مدفون هستند و عده زیادی از بازماندگان با مشکلات این حادثه دست به گریبانند ما دیدیم که کشورهای متمدن چگونه برخورد می‌کنند، حتی کمک به زلزله‌زدگان را محروم کردند. این‌ها چهره واقعی آمریکا و اروپا را نشان داد.

وی ادامه داد: آمریکا و اروپا داعیه حقوق بشر دارند، اما دیدیم در این حادثه تلخ هم حاضر نیستند تحریم‌ها را بردارند تا از درد مردم کمتر شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک رویداد بی‌نظیر در تاریخ معاصر است، خاطرنشان کرد: آنچه که در ۲۲ بهمن ۵۷ در ایران رخ داد با هیچ رخداد و رویداد مشابهی در انقلاب‌های بزرگ دنیا قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از نوع قیام‌های الهی و نهضت انبیاء است که ادامه‌دهنده غدیر و تکمیل‌کننده بعثت انقلاب اسلامی است. ما در طول این 44 سال شاهد دستاوردهای عظیم این انقلاب و وقوع این انقلاب هم به هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نبود و تحلیلگران عالم را با شگفتی مواجه کرد؛ ما می‌بینیم که بزرگان فلاسفه غرب در تحلیل انقلاب اسلامی می‌گویند در دورانی که شاهد بودیم جهان با شتاب به سمت نفی دین و خداگرایی و معنویت پیش می‌رفت و بشرسالاری جای خدامحوری را گرفته بود، این انقلاب قابل وقوع نبود.

وی عنوان کرد: در این شرایط زمانی در دنیایی که هرگونه معنویت، اخلاق و خداگرایی را نفی می‌کرد انقلابی با نام دین و با اتکا به آموزه‌های اسلامی و قرآنی به رهبری پیشوای مذهبی به پیروزی رسید و یکی از شگفت‌آورترین حوادث تاریخ معاصر را رقم زد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی آثار و دستاوردهای بزرگی را هم در داخل و هم در منطقه و هم در عرصه بین‌اللمل داشت، ادامه داد: انقلاب اسلامی ارکان فکری و اعتقادی غرب و شرق را متزلزل کرد و یک راه نو و شیوه حکمرانی نوین را که برآمده از آموزه‌های اسلامی و قرآنی با شاخصه‌های استقلال‌طلبی، ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی را با تکیه بر مردم به جهان عرضه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور گفت: متفکر معاصر آمریکایی یک جمله عمیقی در مورد انقلاب اسلامی دارد که می‌گوید انقلاب اسلامی ایران اولین عبور از خط قرمز آمریکا بود. یعنی قبل از آن هیچ قدرتی جرئت عبور از خط قرمز آمریکا را نداشت. اولین بار ایران بود که از خط قرمز آمریکا عبور کرد. او در ادامه گفت ایران در سال 57 از خط قرمزها عبور کرد و مستقل شد؛ برای نظام‌های استکباری استقلال‌خواهی جرم بزرگ و قابل تحمل نیست.

وی ادامه داد: نظام‌های استکباری از همان سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه‌ها و نقشه‌های مختلف با هدف به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران به مصاف این نظام آمدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به توطئه دشمنان علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نظام‌های استکباری از همان ابتدای انقلاب با بهره‌گیری از برخی چهره‌های متمایل به غرب داخلی در صدد این بودند که انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کنند. دشمنان از جنگ و محاصره اقتصادی و کودتای نظامی و اقدام برای تجزیه ایران تا جنگ تحمیلی و فتنه‌های 78 و 88 و هجمه ترکیبی در سال 1401، همه این‌ها برای به زانو در آوردن جمهوری اسلامی طراحی کردند تا اندیشه و فکر و آزادی‌خواهی انقلاب اسلامی گسترش پیدا نکند که اگر تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی ترویج شود، نظام استکباری را به چالش می‌کشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور خاطرنشان کرد: کسانی که می‌گویند ما با نظام بین‌الملل و دشمن با زبان نرم‌تری سخن بگوییم؛ ما در طول این ۴۰ سال دولت‌های مختلفی را داشتیم که همین رویکرد را داشتند و به دلیل کاستن از دشمنی‌ها، نرمش‌هایی را در سخن و عمل نشان دادند، اما دیدیم که توطئه‌های دشمن علیه ملت، نظام و مردم بیشتر شد.

وی در ادامه گفت: دشمنان دست از توطئه علیه مردم ایران بر نخواهند داشت؛ تا زمانی که ما به دنبال استقلال عزت باشیم توطئه دشمنان تمامی نخواهد داشت؛ در واقع آن‌ها با استقلال ملت‌ها مخالفند. امروز مستقل‌ترین حاکمیت سیاسی در عالم متعلق به ایران است. ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است. حتی کشورهای اروپایی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی نمی‌توانند بدون اجازه و همکاری و هماهنگی آمریکا قدمی بردارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد: امروز این استقلال و آزادگی مایه فخر و عزت است و هیچ کشوری این استقلال را در عالم ندارد و این رهآورد انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا است. نظام اسلامی در طول این چهل و چهار سال گذشته در مقابل توطئه‌ها استوار و محکم ایستاده است و دشمن به اهدف خودش نرسیده است و نتوانسته نظام را به زانو در آورد.

وی اضافه کرد: رمز موفقیت انقلاب اسلامی در برابر این توطئه‌ها که اگر هر کشور دیگری با هر قدرتی و با هر امکاناتی متوجه آن می شد و آن را دچار فروپاشی می‌کرد، حضور مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی دارد و یک قدرت تأثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی است، گفت: رمز استواری انقلاب اسلامی که توانسته است از این گردنه‌های سخت عبور کند، حضور مردم آگاه و مردم‌شناسی است که می‌دانند در پشت توطئه‌های دشمن چیست.

وی به حضور مردم در اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت: مردم در حوادث اخیر حضور خود را به نمایش گذاشتند و میلیون‌ها نفر در محکومیت اغتشاشات در تشییع پیکر شهدای امنیت و شهدای شاهچراغ به میدان آمدند و در ۱۳ آبان نیز حضور پرشور مردم را در مقابل فتنه اخیر را شدهد بودیم و این نقش قدرت مردمی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور در این نشست خبری تصریح کرد: سخنران مراسم راهپیمایی 22 بهمن در تهران آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور خواهد بود.

وی ادامه داد: در هر کجا که مردم حضور داشتند موفق بودیم و دشمن همه توانش را می‌گذارد تا مردم را تضعیف کند. پس از فروکش کردن حوادث اخیر و اغتشاشات مسیح علینژاد این موجود حقیر با اینترنشنال مصاحبه کرد و گفته بود آمریکا و فرانسه و مقامات کاخ سفید و مقامات اروپایی به من گفتند انقلاب شما (فتنه اخیر) که تمام شد و کسی در خیابان‌ها نیست و ما باید به میز مذاکره برگردیم و این مسئله دلم را خالی کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: مسیح علینژاد این احمق در واقع طراحی دشمنان را برملا کرد. طراحی دشمنان ایجاد فشار و تحریم و توطئه است تا مردم را وادار به عقب‌نشینی کنند؛ اگر مردم ایستادند و مقاومت کردند دشمن معادلات خود را تغییر می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور افزود: حضورهای مردم در راهپیمایی‌های 22 بهمن دشمنان را متوقف کرده و آن‌ها را مجبور به تغییر معادلات کردند. در ابتدای اغتشاشات آمریکا مذاکرات را رها کرد و اروپا هم به بهانه‌گیری روی آورده و مذاکرات را ترک کردند، اما همزمان به فروکش کردن و شکست اغتشاشات دوباره برای مذاکره پیام می‌دهند، چون دیدند طراحی‌هایشان شکست خورد.

وی افزود: اوج این حضور در راهپیمایی 22 بهمن هر سال به نمایش گذاشته می‌شود، انشاءالله امسال هم شاهد این حماسه و حضور پور شور مردم خواهیم بود. امسال ایام‌الله دهه فجر با برنامه‌های متنوع و متعددی همراه بود و هزاران برنامه فرهنگی تبلیغی ورزشی در قالب جشنواره‌ها و پویش ها برگزار شد و امکان اجتماعات مردم نیز در اقصی نقاط کشور فراهم شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور با بیان اینکه امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن پس از دو سال به دلیل شرایط کرونایی با حضور پرشکوه مردم برگزار خواهد شد، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن علاوه بر اینکه یک مانور قدرت و یک مانور اقتدار و توانمندی مردم ایران است، از سوی دیگر نمایش وحدت انسجام و همدلی و همراهی همه اقشار مختلف مردم و گروه‌های سیاسی و یک جشن ملی است.

وی عنوان کرد: راهپیمایی در سراسر کشور از ساعت ۹ و نیم صبح و در بیش از ۱۴۰۰ شهر و بیش از ۳۸ هزار روستای کشور برگزار خواهد شد. تمام رسانه‌های خارجی مقیم بیش از 200 خبرنگار و تصویربردار، ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از عوامل رسانه‌های داخلی، در مجموع ۶۷۰۰ خبرنگار عکاس و تصویربردار مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش می‌دهند و صدا و سیما هم با 350 گروه خبری به پوشش این حماسه عظیم خواهد پرداخت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: در مراسم 22 بهمن امسال 1600 غرفه دایر خواهد شد و ارائه خدمات عمومی می‌کنند. این غرفه‌ها همچنین جلوه‌هایی از دستاوردهای جمهوری اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت. برنامه‌های متعدد و متنوع و شادی پیش‌بینی شده است که از جمله آن می‌توان به گروه‌های سرود، عملیات چتربازی و نمایش هوایی توسط برادران ارتشی برگزار خواهد شد و ان شاءالله یک روز تاریخی و به یادماندنی داشته و شاهد خلق یک حماسه دیگر توسط مردم ایران خواهیم بود.

وی گفت: ان‌ شاءالله خداوند متعال توفیق دهد تا در این حماسه عظیم و مردمی حضور پیدا کنیم و برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار حضور‌های مردمی در ۲۲ بهمن رقم بخورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان با بیان اینکه سخنرانی مراسم حضرت آیت‌الله رئیسی خواهد بود، گفت: در ایام‌الله دهه فجر یک نهضت سخنرانی و جهاد تبیین داشتیم؛ چهره‌های دانشگاهی و حوزوی و افراد صاحب فکر و اندیشه به این جلسات اعزام شدند و در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم اعزام‌هایی را از تهران به تمام مراکز استان‌ها و برخی شهرهای بزرگ خواهیم داشت.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
مسیح علینژاد خودش را به همه می‌فروشد. همه!
یک روز به اصلاح‌طلبان، یک روز به هلیل نوئر و لابی اسرائیل، یک روز به پومپئو و دولت ترامپ، امروز به برنارد لوی و تجزیه طلبان.
مطمئنم اگر ستاد تبلیغات اسلامی هم پول خوبی بدهد حاضر است بیاید تهران چادر بپوشد و برای جهاد فرزندآوری تبلیغ کند.
0
0