۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۷۲۹۴۴۰

نامزدی مستند یک بانوی طلبه در جشنواره فیلم فجر

نامزدی مستند یک بانوی طلبه در جشنواره فیلم فجر
مستند «۶۴۱۰ روز اسارت» به کارگردانی زهره نجف‌زاده، دانش آموخته جامعه الزهرا و دانشکده دین و رسانه در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین مستند شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا سرکار خانم زهره نجف زاده طلبه جامعه الزهرا(س) و دانش آموخته دانش دانشکده دین با یک اثر مستند در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و کاندیدای جایزه بهترین مستند شد.

مستند «۶۴۱۰ روز اسارت» به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی‌تبار و کارگردانی زهره نجف‌زاده به زندگی و اسارت سرلشگر شهید خلبان حسین لشکری می‌پردازد که ۱۸ سال در اسارت رژیم بعث بود.

نجف زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص روند تولید این مستند گفت: مستند ۶۴۱۰ روز اسارت، اولین تجربه کارگردانی من بود که پس از سال‌ها سابقه نویسندگی و پژوهش در ژانر مستند، رقم خورد.

این مستند، روایت عشق و انتظار است، زندگی عاشقانه حسین و منیژه که در جوانی آغاز می‌شود و با جنگ، به فراق می‌انجامد، فراقی ۱۸ ساله که آن‌ها را در میانه زندگی و میانسالی به هم می‌رساند و سختی‌هایی که هنوز حتی بعد از وصال، ادامه دارد.

وی در رابطه با روند ساخت این اثر گفت: پیش تولید این فیلم از اوایل سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تا اواخر سال ۱۴۰۰ ادامه داشت.

نجف زاده در ادامه با اشاره به تصاویر آرشیوی بکر و دست اول در مستند اظهار داشت: تصور می‌کردیم در آرشیو نیرو‌ی هوایی، ارتش و صداوسیما موارد فراوانی در خصوص «سیدالاسرا» وجود داشته باشد، اما متأسفانه شرایط آنطور که تصور میکردیم، پیش نرفت و انرژی قابل توجهی از اعضای تیم ما صرف جمع آوری آرشیو شد و اعم آن با همراهی دوستان و آشنایان شهید لشگری به دست آمد.

این مستند ساز افزود: این مستند پیشتر به بخش مسابقه جشنواره حقیقت راه یافت و مورد اقبال تماشاگران قرار گرفت.

گفتنی است، سرکار خانم نجف زاده دانش آموخته جامعه الزهرا (س) بوده که در دانشکده دین و رسانه دانشگاه صدا و سیما نیز تحصیل کرده است.

ارسال نظرات