۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۷۲۹۴۸۸

مسعود رجوی شب ۲۲ بهمن کجا بود؟

مسعود رجوی شب ۲۲ بهمن کجا بود؟
پس از چند لحظه مسعود رجوی گوشی را برداشت و گفت: «ما نمی‌دانیم در خیابان‌ها چه خبر است. مردم بیرون ریخته و با نظامیان رژیم درگیر هستند.» چگونگی امر را که پرسیدم گفت: «ما نمی‌دانیم چه خبر است و در آن شرکت نداریم.» این پاسخ را من در ساعت ۱۲ شب ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ دریافت کردم.

دکتر شمس‌الدین مجابی یکی از فعالان سیاسی پیش از انقلاب که در زمان پیروزی انقلاب در فرانسه به سر می‌برد و اخبار حوادث داخلی ایران را از آنجا رصد می‌کرد خاطره جالبی را از مسعود رجوی در شب قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شرح زیر بیان می‌کند.

مجابی که آن روزها برای شرکت در سمیناری با موضوع تحولات ایران در یونان به سر می‌برد در خاطرات خود می‌گوید: شبی در منزل میزبان یونانی خود بودم که سراسیمه آمد و گفت: «در ایران جنگ شده است. هم اکنون تلویزیون اعلام کرده در خیابان‌های تهران درگیری ادامه دارد.»  و از من خواست با تهران تماس بگیرم. ابتدا به منزل آقای مهندس میثمی تلفن کردم که جواب نمی‌داد. سپس به منزل حاج‌آقا خلیل رضایی تلفن کردم. فرزندشان گوشی را برداشت و گفت پدرش در منزل بستگان است. پرسیدم: «آیا کسی می‌تواند اطلاعاتی به من بدهد؟»

پس از چند لحظه مسعود رجوی گوشی را برداشت و گفت: «ما نمی‌دانیم در خیابان‌ها چه خبر است. مردم بیرون ریخته و با نظامیان رژیم درگیر هستند.» چگونگی امر را که پرسیدم گفت: «ما نمی‌دانیم چه خبر است و در آن شرکت نداریم.» این پاسخ را من در ساعت 12 شب 22 بهمن 1357 دریافت کردم. (روز 21 بهمن ماه 1357).

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات