۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۲۹۶۲۵
رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان قم خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه کتاب دینی با حضور آِیت الله بوشهری

افتتاح نمایشگاه کتاب دینی با حضور آِیت الله بوشهری
خرمی گفت: نمایشگاه کتاب دینی با حضور آیت الله حسینی بوشهری و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حمید خرمی مدیر نمایشگاه کتاب دینی و رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان قم در نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دینی که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تعداد ۲۱ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب دینی عرضه خواهد شد و چندین ناشر کودکان که ناظر به کتاب دینی است در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: امسال با توجه به ظرفیت نمایشگاه دائمی کتاب دینی واقع در جنب استانداری بیش از ۱۰۰ ناشر در ششمین نمایشگاه کتاب دینی شرکت می کنند که قالب این ناشران نیز از قم هستند.

خرمی با اشار به اختصاص بُن های خرید کتاب برای عموم مردم، طلاب، دانشجویان و اساتید اظهار داشت: امسال مبلغ بُنی که برای نمایشگاه کتاب دین اختصاص پیدا کرده ۳ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد آن یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مابقی نیز وقتی افراد به بانک عامل در نمایشگاه مراجعه می‌کنند اگر مبلغ ۲۰۰ هزار تومان هزینه کتاب باشد مبلغ ۱۶۰ هزار تومان پرداخت کرده و ۲۰۰ هزار تومان بن کارت خرید کتاب دریافت می کنند.

وی در ادامه افزود: مبلغ بن های کتاب در امسال افزایش پیدا کرده است و برای عموم مردم ۳۰۰ هزار تومان، طلاب و دانشجویان ۴۰۰ هزار تومان و برای اساتید حوزه و دانشگاه نیز مبلغ 400 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر نمایشگاه کتاب دینی ابراز کرد: ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب دینی میانگین ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته اند که با یارانه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموع ۴۰ درصد تخفیف به خریداران اختصاص پیدا می‌کند.

خرمی در پایان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب دینی فردا 26 بهمن ماه ساعت ۱۰ صبح با حضور آیت الله حسینی بوشهری و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شده و از ۲۶ بهمن ماه تا ۱ اسفند ماه دایر خواهد بود و از پنج کتاب ارزشمند دینی در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

ارسال نظرات