۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۲۹۶۹۶
وزیر بهداشت:

در تمام شاخص های سلامت از کشور های منطقه بهتر هستیم

در تمام شاخص های سلامت از کشور های منطقه بهتر هستیم
وزیر بهداشت گفت: در حوزه فرهنگ سلامت باید کارهای زیادی انجام شود و در کنار توجه به سخت‌افزارها به نرم‌افزارها نیز توجه کنیم و در این راه نیاز به کمک علما و خیرین داریم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دهمین همایش ملی «قرآن عترت و سلامت» با رویکرد بین المللی که در مجتمع آموزشی امام خمینی جامعه المصطفی برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری همایش اظهار داشت: سال‌ها فعالیت در فرهنگستان قران و عترت علوم پزشکی داشته ام که علاوه بر افتخار انجام وظیفه در این مرکز، تکلیف ما را در این عرصه سنگین‌تر می‌کند.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی در 44 سال گذشته را مورد بررسی قرار داد و افزود: دستاوردهای کشور در حوزه سلامت قابل‌توجه بوده و زمانی که ما از همه نظر وابسته به غرب و بیگانگان بودیم وضعیت سلامت در کشور بسیار بد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: در دوران قبل از انقلاب هیچ پیشرفتی در حوزه سلامت نداشتیم اما به برکت انقلاب از سال 64 و با ادغام مرکز بهداشت و علوم پزشکی جهش علمی بزرگی در کشور اتفاق افتاد و کشور توانست نیازهای خود را تأمین کند.

وی تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور را 68 مورد اعلام و بیان کرد: ایران امروز رهبری سلامت منطقه را بر عهده دارد و در تمام شاخص‌های سلامت با فاصله زیاد از کشورهای همسایه پیش است و همچنین وضعیت نیروی انسانی مطلوب است.

عین‌اللهی دوران دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: در آن دوران جامعه پزشکی حضور درخشان پیدا کرده و در بیمارستان‌های صحرایی به طور مداوم کار کرد و همچنین در مقابله با  تهاجم شیمیایی توانست خود را نشان دهد.

وی تأثیر معنویت را در دوران کرونا مطرح و خاطرنشان کرد: معنویت کادر درمان و مدیریت قوی کشور آن‌هم در شرایط تحریم باعث شد در 5 ماه گذشته فوتی‌های کرونای کشور زیر 10 نفر باشد و در چند ماه نیز این عدد به صفر رسید و این نتیجه فداکاری و شهادت 300 عضو از کادر درمان است.

وزیر بهداشت شعار دولت سیزدهم در حوزه بهداشت را عدالت و تعالی حوزه سلامت عنوان و تصریح کرد: در حوزه فرهنگ سلامت باید کارهای زیادی انجام شود و در کنار توجه به سخت‌افزارها به نرم‌افزارها نیز توجه کنیم و در این راه نیاز به کمک علما و خیرین داریم.

وی در پایان تأکید کرد: باید به اجرای پیوست‌های فرهنگی توجه جدی شود بنابراین ما آمادگی همکاری با حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی را در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و دینی در کشور و حوزه پزشکی داریم و دولت برای اجرای پیوست‌های فرهنگی نیز تشویق‌های ویژه‌ای قرار داده است.

ارسال نظرات