۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۷۲۹۷۳۲
مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه ها در جمع نخبگان جوان:

رشد علمی از پایه های اقتدار نرم هر کشور است

رشد علمی از پایه های اقتدار نرم هر کشور است
حجت الاسلام کرمی، رشد علمی را از پایه های اقتدار نرم هر کشور برشمرد که پرچم آن در دست نخبگان جوان است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دومین گردهمایی سراسری رتبه های برتر آزمون سراسری در حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد.

در این همایش که با حضور 400نفر از دختران دارای رتبه زیر هزار در آزمون سراسری 1400 همراه بود، حجت الاسلام سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی نهادرهبری در دانشگاه ها با تاکید براینکه پرچم رشد و آبادانی کشور در دست جوانان است، به شتاب ایجاد زیرساخت های آموزشی برای دختران طی سال های ‍پس از انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: ایران اسلامی در این زمینه رتبه نخست را دارد؛ طبق اسناد بین المللی، آمار بانوان باسواد کشور پیش از انقلاب اسلامی، 23درصد بود که اکنون به بیش از 93 درصد رسیده است.

وی با اشاره به حدیث شریف «العلمُ سلطانٌ»، پیشرفت علمی را مقدمه پیشرفت همه جانبه یک کشور دانست و افزود: اقتدار نرم و قدرت نفوذ هر کشور، در رشد علمی آن ریشه دارد؛ ایران در این زمینه، گام های اولیه را بسیار محکم و استوار برداشته و از کشوری که سهمی در علم نداشت، امروز به سرآمدی در اغلب عرصه های علمی رسیده و امید می رود بتوانیم اقتصاد و تولید خود را نیز به این مرحله برسانیم.

به گفته مدیرکل فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، کشور ما پس از چهار دهه از انقلاب اسلامی به رتبه پانزدهم جهان در تولید علم رسیده و دو درصد تولید علم جهان را بر عهده دارد. همچنین در زمینه نانو، رتبه یازدهم، در عرصه سلول های بنیادی، رتبه دوم و در انرژی هسته ای و ثبت اختراع، رتبه هفتم را دارد که رسالت تداوم این مسیر پیشرفت بر عهده نخبگان جوان می باشد.

یادآور می شود دومین گردهمایی سراسری رتبه های برتر آزمون سراسری به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از 26 بهمن آغاز و تا پنج اسفندماه در مشهد مقدس ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات