۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۲۹۹۰۰
معاون آموزش حوزه های علمیه خبر داد؛

آغاز پذیرش حوزه های علمیه برادران + جزئیات

آغاز پذیرش حوزه های علمیه برادران + جزئیات
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد از آغاز پذیرش حوزه های علمیه از امروز خبر داد و به تشریح جزئیات آن پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در نشستی خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به شروع ایام پذیرش حوزه های علمیه اظهار داشت: پذیرش حوزه های علمیه طبق معمول سال‌های گذشته از امروز آغاز شده است.

وی افزود: زمان ثبت نام و پذیرش حوزه های علمیه از امروز دوشنبه 1 اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد بیان داشت: متقاضیان ثبت‌نام در حوزه‌های علمیه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و جهت ثبت نام به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه مراجعه کنند.

وی ابراز کرد: پذیرش حوزه های علمیه از سه مقطع پایه ۸ متوسطه اول و پایه ۱۲ متوسطه دوم و از میان دانشگاهیان خواهد بود که این سه مقطع می توانند در حوزه های علمیه و مدارس علمیه سفیران شرکت کرده و پذیرش شوند.

معاون حوزه های علمیه ابراز کرد: افرادی که دارای شرایط عمومی هستند می توانند در این دوره ثبت نام کنند و افرادی که دارای برتری های خاص مثل حافظ قرآن کریم، نهج البلاغه و دیگر صلاحیت‌ها می باشند در پذیرش حوزه های علمیه از اولویت برخوردار خواهند بود.

وی در ادامه افزود: ثبت نام و پذیرش افراد در حوزه های علمیه نیازمند طی فرایند لازم است که بعد از ثبت نام باید گذرانده شود و افرادی که ثبت نام کننده بعد از سپری شدن این فرآیند مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی اظهار داشت: حوزه های علمیه باید در برابر هجمه‌های دشمنان و شبهات موجود پاسخگو باشند و برای پاسخگوی به شبهات و هجمه های دشمنان نیاز به سربازهای در میدان است که بهترین مکان هایی که می توانند سربازهای لازم را برای مقابله با دشمنان و هجمه های فرهنگی آنان تولید و تربیت کنند حوزه های علمیه هستند.

معاون حوزه های علمیه در پایان در سوالی مبنی بر این‌که «ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه چه مقدار است؟» ابراز کرد: ظرفیت در حوزه های علمیه به این معنا است که حوزه علمیه اساتید و منابع لازم برا پذیرش بیشتر را دارا باشد که امروزه مجموع توانایی پذیرش حوزه های علمیه به حدود ۴ هزار نفر می رسد که البته به طور معمول سه تا چهار برابر ورودی پذیرش دارند؛ اما در نهایت تعداد ۴ هزار نفر مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

ارسال نظرات