۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۲۹۹۲۶
با حضور آیت الله اعرافی؛

از کتاب «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی» رونمایی شد

از کتاب «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی» رونمایی شد
آیین رونمایی از کتاب «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی» جدیدترین اثر منتشر شده «موسسه انتشارات حوزه های علمیه» با حضور مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از کتاب «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی» جدیدترین اثر منتشر شده «موسسه انتشارات حوزه های علمیه» صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

در این رونمایی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون حوزه های علمیه، حجت الاسلام مولایی مدیر انتشارات حوزه های علمیه و آقای ساعد نیکبخت نویسنده کتاب حضور داشتند.

آیت الله اعرافی در این مراسم اظهار داشت: عصر انقلاب اسلامی گرچه با مشقت ها و سختی هایی همراه بوده است؛ اما افتخار های فراوانی را آفرید که یکی از افتخارات و سرمایه آن شکل گیری روحیه شجاعت، ایثار و فداکاری در راه خدا، انقلاب اسلامی و اسلام است که در این مسیر شاهد این هستیم که به شکل گسترده شهدای گرانقدری را برای ایران و انقلاب اسلامی تقدیم کرده ایم.

وی در ادامه افزود: در طبقه روحانیت آنچه که تا الان جمع آوری شده است بالای ۴۰۰۰ شهید روحانی است که نسبت به اقشار مختلف بالاترین آمار است و نشانگر پیشگامی روحانیت در هنگام خطرها می باشد که مایه افتخار بوده و ما برای روحانیت و حوزه وظیفه می‌دانیم که در عرصه های نیاز، بیش از اقشار دیگر جانبازی و فداکاری کنند.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: از نکات جالب در تاریخ شهدای روحانیت جامعیت کاروان شهدا است که یکی از جهات جامعیت آن این است که در بین چهار هزار شهید روحانیت از طلاب سنین پایین تا علما، مجتهدین تراز و افراد مطرح با موقعیت های اجتماعی بالا وجود دارد که شامل شهدای داخل و خارج می باشد.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: در بین شهدای روحانیت از مذاهب مختلف اعم از برادران و خواهران وجود دارند که نقش های مختلفی برای آنان در جبهه و غیر جبهه برای آنان وجود داشته است و در عرصه های حاضر نیز شاهد ایثار و شهادت و جهاد هستیم و منظومه ایثار و شهادتی است که در گفتمان انقلاب اسلامی پدید آمده است و یکی از برگ های زرین این منظومه کتاب فرهنگ نامه شهدای روحانیت است.

از کتاب «فرهنگ‌نامه شهدای روحانی» رونمایی شد

حجت الاسلام مولایی مدیر انتشارات حوزه های علمیه در ابتدای آیین رونمایی ابراز کرد: کتاب فرهنگ نامه شهدای روحانیت، کتاب ویژه‌ای است و یکی از زیبایی های آن این است که تمامی شهدای روحانیت شیعیان و اهل سنت اعم از خواهران و برادران در یک جلد که در عین تصویری بودن به صورت توصیفی و استنادی توین شده است که تعداد ۴ هزار شهید را با حدود ۴۰۰۰۰ ریزداده اطلاعاتی درباره شهدا جمع کرده است.

وی در ادامه افزود: در این کتاب نمودارهای اختصاری از اطلاعات و اسامی شهدا ارائه شده و در بخش پایانی به آمار و اسناد شهدا و فرایند تدوین پرداخته شده است که نمودارهای بسیار زیبایی از شهدا مثل نمودار سنی، علمی و استانی انجام شده است.

حجت الاسلام مولایی بیان داشت: این کتاب به عنوان نماد پیشتازی و پرچمداری روحانیت در عرصه جهاد و شهادت است؛ یعنی اگر روحانیت مردم را به عرصه جهاد فراخوانده است خود از پیشگامان و پرچم داران این عرصه بوده و تعداد ۴ هزار و شهید را که بیشترین آمار شهدا در بین اقشار جامعه است تقدیم مردم و نظام اسلامی کرده است.

ارسال نظرات