۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۲۹۹۷۶
امام جمعه موقت کرمانشاه:

تدریس قرآن در مدارس جدی گرفته نمی شود

تدریس قرآن در مدارس جدی گرفته نمی شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: تدریس قرآن در مدارس جدی گرفته نمی شود و بسیاری از آموزگاران به راحتی از کنار این قضیه عبور می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از طلاب اهل تشیع و اهل سنت و فعالان قرآنی استان کرمانشاه اظهار داشت: امروز بشر با وجود پیشرفت های بسیاری که داشته، به نوعی از معنویات دوره شده است.

وی عنوان کرد: در لابه‌لای همین پیشرفت های علمی و مادی بشری نقش و جایگاه دین در زندگی مردم نیز به تدریج در حال کم رنگ شدن است و در جامعه اسلامی نیز به عینه شاهد این معضل بزرگ هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید بیش از گذشته به نقش و جایگاه قرآن کریم اهمیت دهیم، گفت: قرآن سهم مهم و حیاتی در زندگی امروز و آینده مسلمین دارد، از همین رو نباید اجازه دهیم که مشغلات زندگی ما را از این کتاب نجات بخش و هدایت کننده دور سازد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی ادامه داد: موضوع دیگری که همواره به عنوان دغدغه فعالان قرآنی محسوب می شود، این است که تدریس قرآن در مدارس جدی گرفته نمی شود و بسیاری از آموزگاران به راحتی از کنار این قضیه عبور می کنند در حالی که آشنایی و انس دانش آموزان با قرآن کریم که کلام وحی می باشد بسیار حیاتی است.

عالم برجسته کرمانشاهی عنوان کرد: تجربه نشان داده است که هر کسی یا هر جامعه که قرآن در آن نقش پررنگی دارد از بسیاری ناهنجاری ها و کجروی ها به دور است، امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند انس با کلام خداوند منان و پیاده نمودن دستورات آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه روحانیون و طلاب در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می توانند بسیار نقش آفرین باشند، افزود: قشر مذهبی به ویژه روحانیون، طلاب و فعالان قرآن در عصر کنونی وظیفه بسیار مهمی در ساخت جامعه قرآنی برعهده دارند./1400/

ارسال نظرات