۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۳۰۰۶۷
آیت الله اعرافی:

ذهن و فکر مردم جهان آماده پذیرش بنیادهای انقلاب اسلامی است

ذهن و فکر مردم جهان آماده پذیرش بنیادهای انقلاب اسلامی است
مدیر حوزه‌ با بیان اینکه تمام عالم مشتاق گفتمان انقلاب اسلامی هستند، گفت: ذهن و فکر مردم جهان، آماده پذیرش بنیادهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در مراسم رونمایی از کتاب «بنیادهای انقلاب اسلامی» که با تلاش حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهاجرنیا در اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر و به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم به چاپ رسیده است که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، از مجموعه تلاش‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه طلوع مهر تقدیر و تشکر نمود و خاطرنشان ساخت: مجموعه کارهای تحقیقی و تولیدی دانشگاه طلوع مهر، ارزشمند و حائز اهمیت است.

وی در ادامه ماه شعبان را ماه عبادت، نیایش و دعا توصیف کرد و ابراز داشت: امام خمینی(ره) نسبت به مناجات شعبانیه عشق و شیفتگی خاصی داشتند و بارها منظومه سیر و سلوک الی اللهی مناجات شعبانیه را تعریف و تمجید نموده‌اند؛ در این دعا عبد، چهل بار از اعماق وجودش و با صدای بلند و رسا «الهی» را فراخوانده، این مناجات گام‌به‌گام انسان را در پلکان عبودیت، نیایش، ستایش و راز و نیاز خداوند اوج می‌دهد که هر بار با یک الهی انسان گامی به‌پیش برمی‌دارد.

آیت‌الله اعرافی به فرازهای نخستین مناجات شعبانیه اشاره و با بیان این‌که کلمات ابتدایی مناجات انسان را به راه عبودیت الهی وصل می‌سازد، یادآور شد: امیدواریم از این فرصت‌های بزرگ و مائده‌های آسمانی بهره‌مند و از سیر و سلوک الی الله صیانت نماییم، تا ضمن کسب فیوضات ماه بی‌کران شعبان، با عبور به قله‌های بلند ماه مبارک رمضان، لیالی قدر را درک نماییم.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی از یک منظر خرق عادت و از منظری دیگر پدیده‌ای قانونی و طبیعی بود، یادآورشد:تمام تحلیل‌های عالم و تئوری‌های جامعه‌شناسی و سیاسی دنیا، آینده جهان را آینده بدون دین و معارف الهی و فارغ از اتصال به عالم خلقت ترسیم می‌کرد که از آن به پایان عصر دین و یا پایان عصر ادیان و یا حتی پایان عصر دین اجتماعی و دین سیاسی یاد می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که انقلاب اسلامی پدیده شگفتی‌ساز، خرق عادت و شنای مقابل امواج عالم بود، اظهار داشت: حرکت انقلاب اسلامی، حرکت مقابل موج دین‌ستیزی در جهان است .

وی تصریح کرد: نهضت بزرگ انقلاب اسلامی در عین منحصربه‌فرد، شگفتی‌ساز و خرق عادت بودن، مبتنی بر مبانی استوار و قوی بسیار والایی شکل گرفت، تا آن را پدیده‌ای قارچ گونه، بی‌ریشه و بدون پشتوانه تئوری‌های پایه‌ای و زیرساختی تفسیر نکنند. حکمت، فلسفه، اخلاق و فقه اسلامی با قرائت روش اجتهادی ازجمله بن‌مایه‌های اندیشه استوار انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر این‌که علی‌رغم تمام تلاش‌های علمی در تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی، همچنان بلندای عظمت انقلاب به‌خوبی تبیین نشده است، خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی در عمق معرفتی در بردارنده گفتمانی والاست و بر نگاه فلسفی و فقهی، نگاه فقهی و حقوقی و اخلاقی و ارزشی استوار است.

وی تصریح کرد: اگر ما درست عمل کنیم، حتماً این درخت تنومند با ریشه‌های استوار و عمیق و شاخ و برگ‌های بلند و سرافراز، سایه‌افکن خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این که گفتمان انقلاب اسلامی در جای‌جای جهان خریدار دارد، اظهار داشت: تمام عالم مشتاق گفتمان راقی انقلاب اسلامی هستند؛ ذهن و فکر مردم جهان آماده پذیرش بنیادهای انقلاب اسلامی است.

وی فکر قدسی، اندیشه الهی و هوش و فهم ملت بزرگ ایران را وصف‌ناپذیر دانست و ضمن تأکید بر این‌که همه وام‌دار ملت و طفلی بر سر مائده‌ای هستیم که ملت پهن نموده است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم به‌خوبی مسیر انقلاب اسلامی را ترسیم نموده‌اند که جهاد تبیین و جهاد کار و تلاش و ارتقاء کارآمدی دو بال حرکتی است که همواره مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرار دارد.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: همواره باید قدردان موهبت الهی نقش‌آفرینی در مسیر باروری بیشتر اندیشه انقلاب اسلامی و پویای و پرتحرک به‌پیش بردن آرمان‌های نظام اسلامی باشیم و در مسیر خودسازی و جامعه سازی و برداشتن پرچم پرفروغ انقلاب اسلامی، توفیق روزافزون را از خداوند متعال استعانت نماییم.

ارسال نظرات