۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۷۳۰۱۰۸
آیت‌الله خاتمی:

مطالبه مجلس خبرگان نظارت بر گرانی افسارگسیخته است

مطالبه مجلس خبرگان نظارت بر گرانی افسارگسیخته است
سخنگوی مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مشکلات ما عدم نظارت بر بازار است اگر همین گرانی را نظارت کنند، افسارگسیخته نمی‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، به تشریح برنامه‌های یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری پرداخت و اظهار کرد: این دوره از اجلاسیه مجلس خبرگان انتخابات هیأت‌رئیسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان را داشتیم که طبق قانون باید دو سال یک بار انجام شود. به حمدالله این کار انجام شد و اعضای هیأت‌رئیسه و کمیسیون‌ها انتخاب شدند.

وی افزود: تنها اختلاف و تفاوتی که این انتخابات با انتخابات گذشته داشت این بود که آیت‌الله موحدی‌کرمانی نایب رئیس دوم مجلس خبرگان به دلیل کهولت سن جابه‌جا شدند و به جای ایشان آیت‌الله حسینی‌بوشهری انتخاب شد. آقای حسینی بوشهری کارپرداز فرهنگی بودند که به جای ایشان نیز آیت‌الله اراکی را به عنوان کارپرداز فرهنگی انتخاب کردیم.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما دو مهمان ویژه در این اجلاسیه داشتیم. مهمان روز اول سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس بودند که به جای شهید حاج قاسم آمده بودند. سردار قاآنی گزارش جامعی از اقتدار ایران و انفعال آمریکا در منطقه ارائه کرد که یک جلوه انفعالی آمریکا، حمایت از اغتشاشات اخیر بود. مثل روز روشن است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از صحنه‌گردانان حوادث اخیر کشور بودند. گروهک‌های منفور ملت، سلطنت‌طلبان جبار و شکنجه‌گر و روسیاه و جلاد طاغوت بعد از چهل سال باز هم ماهیت خود را نشان دادند.

آیت الله خاتمی خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی گفت: واضح است که ساقط کردن جمهوری اسلامی، خواب و خیال است که این‌ها با آن دلخوش هستند و آرزوی آن‌ها آرزوی خامی است که فکر می‌کنند مردم حکومت سیاه سلطنت‌طلبان را که با انواع جنایات همراه بود فراموش می‌کنند.

وی تصریح کرد: نسل پژوهشگر ما بدانند که غرب در مبارزه با تروریسم دروغ میگوید. اگر دروغ نمیگفت جنایتکاران آدم کش به این ها میدان نمی‌دادند و این ها حامی تروریست هستند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: در این اجلاس و بیانیه پایانی از ملت بزرگ ایران به دلیل حضور میلیونی در ۲۲ بهمن تشکر و قدردانی شد. مردم غیور و ولایتمدار حمایت جانانه خود را از جمهوری اسلامی نشان دادند و جهانیان را خیره کردند. انگیزه مردم عزیز ما در حضور در ۲۲ بهمن نفرت از اغتشاشگران بود.

وی در ادامه به حضور خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسه خبرنگان رهبری اشاره کرد و گفت: بیشترین دغدغه مجلس خبرگان معیشت مردم است و از مسئولان محترم مطالبه می‌کند تا به معیشت مردم رسیدگی کنند. یکی از مشکلات ما عدم نظارت بر بازار است. مطالبه ما این است که اگر همین گرانی را نظارت کنند، افسارگسیخته نمی‌شود.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری به دغدغه دیگر مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: دغدغه دیگر مجلس خبرگان مسائل فرهنگی و حجاب است. از رئیس‌جمهور می‌خواهیم تا برای مسئله فرهنگی علاجی کند. برخی خواستند موضوع حجاب را امنیتی کرده و جامعه را بار دیگر دچار اغتشاش کنند. حجاب حریم دین و اهل بیت است اما برخی این حریم را رعایت نمی‌کنند‌.

آیت‌الله خاتمی در پایان خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه از عفو گسترده محکومان و متهمان حوادث اخیر کشور توسط رهبر معظم انقلاب تقدیر و تشکر شد.

ارسال نظرات