۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۰۱۱۲

دعوت مدیر حوزه از طلاب برای بازخوانی منشور روحانیت و تاریخ حوزه و انقلاب

دعوت مدیر حوزه از طلاب برای بازخوانی منشور روحانیت و تاریخ حوزه و انقلاب
مدیر حوزه‌های علمیه طی پیامی از طلاب و فضلای جوان برای بازخوانی منشور روحانیت و اسناد تاریخ حوزه و انقلاب دعوت به عمل آورد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه به مناسبت سالروز صدور منشور روحانیت توسط حضرت امام خمینی(ره) پیامی صادر کرده که متن آن به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

و ایاه نستعین، انه خیر ناصر و معین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی الارضین ارواحنا فداه.

اعیاد خجسته شعبانیه را تبریک و شادباش و سوم اسفندماه سال روز صدور منشور روحانیت از سوی حضرت امام خمینی ره را گرامی می‌دارم و به روح بلند و آسمانی آن رهبر عالی قدر درود می فرستیم.

منشور روحانیت حاوی معارف اساسی انقلاب اسلامی و گشاینده رازهای مهم انقلاب و حوزه و روحانیت و شفاف کننده حقایق فراوان و ترسیم گر مسیر برای روحانیت راستین و حوزه انقلابی و نظام اسلامی و مردم شریف ایران است.

شاخص های برجسته و نشانه های سنجیده برای حوزه سرآمد و پیشرو و زمان شناس و منسجم و متحد و انقلابی و تمدنی در این منشور تاریخی ترسیم شده است ، ضمن ضرورت بازشناسی مسیر در پرتو منشور روحانیت و بیانیه گام دوم از امامین انقلاب اسلامی، باید قصور و تقصیر های خودرا بشناسیم و درصدد ترمیم و درمان و رشد و بالندگی حوزه و روحانیت برآییم.

آینده های پیش روی ما و حوزه و روحانیت پر چالش و نیازمند آمادگی و مجاهدت و تلاش پیوسته در همه عرصه های علمی و معرفتی و معنوی و اخلاقی و اجتماعی و بصیرت انقلابی است و این منشور واسناد راهنمای امین دراین راه حساس و دشوار است.

طلاب و فضلای عزیز و جوان به بازخوانی و بازاندیشی در این منشور و سایر اسناد تاریخ حوزه و انقلاب فرامی‌خوانم و دست اندرکاران حوزه های علمیه واستادان و محققان ارجمند را به گفتمان سازی و بهره گیری از آن در برنامه سفارش می نمایم.

به روان پاک امام راحل طاب ثراه و شهدای سرافراز و شهدای بزرگوار روحانیت و حوزه های علمیه درود می فرستیم و توفیق حوزه و روحانیت و مردم شریف و جوانان عزیز را در پیمودن را اسلام عزیز و انقلاب اسلامی ازخداوند متعال خواستارم.

علی رضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

۳ اسفندماه ۱۴۰۱

ارسال نظرات