۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۳۰۱۶۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حفظ انقلاب اسلامی نیازمند ورود طلاب به عرصه جهاد تبیین است

حفظ انقلاب اسلامی نیازمند ورود طلاب به عرصه جهاد تبیین است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره توطئه دشمنان علیه انقلاب گفت: مقابله با توطئه دشمن به بسیج همگانی طلاب و روشنگری در جنگ شناختی و جهاد تبیین نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر پنجشنبه در اجتماع سه هزار نفری طلاب مازندرانی که در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، با بیان این که مازندران به برکت دین اسلام و مکتب تشیع همه مازندران استانی علوی و دینی است، گفت: ما در حوزه سیاست و حکومت از نسل پیغمبر(ص) و به ویژه نسل امام هفتم(ع) متنعم شده‌ایم و برکات فراوانی در مقایس ملی قسمت ما شده است.

وی اضافه کرد: حکومت صفویان سادات موسوی بودند و نسب آن‌ها به ابراهیم مجاب و میر محمد عابد فرزند امام هفتم(ع) که در جوار حضرت شاهچراغ(ع) مدفون است می‌رسد، صفویان مذهب شیعه را در ایران رسمی کردند و ما هم به آنان بر می‌گردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: این انقلاب، نظام و حکومت تحولی عظیم در حوزه سیاست و حکومت رقم زد که این تحول از نسل پیامبر و امام هفتم(ع) به ما رسیده است و اگر بخواهیم از میان ذکور فردی را به عنوان کوثر نام ببریم باید از امام هفتم(ع) نام ببریم و از میان بانوان نیز حضرت زهرا(س) که واژه کوثر هم در مورد ایشان بارها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی رزمایش کمک مؤمنانه را در شرایط کرونایی اعلام کردند بسیاری از مردم پای کار آمدند و کمک‌های مردمی برای نیازمندان و آسیب‌دیدگان جمع‌آوری شد و در میان اقشار مختلف طلاب در قالب گروه‌های جهادی اقدامات ویژه‌ای را رقم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی از برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه یاد کرد و گفت: با وجود اینکه طلاب مازندرانی حضورشان بیشتر از دیگر شهرها بود اما ما انتظار ویژه‌ای از طلاب مازندران داشتیم.

وی اضافه کرد: شرکت در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و برپایی این مجمع فرصتی برای طلاب و نمایندگان است و شکر این نعمت حضور گسترده‌تر است و ما باید در اوایل سال آینده هم که یک انتخابات مهم را در پیش داریم شاهد حضور گسترده مردم، طلاب، نخبگان و خواص جامعه در صحنه باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، یکی از بهترین حرکت‌های مردم مازندران را حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دانست و گفت: مردم شهرهای مختلف با جمعیت قابل توجه به میدان آمدند.

وی تصریح کرد: ما سرمایه‌های زیادی داشته و داریم که دین مبین اسلام بزرگ‌ترین سرمایه و مردم نیز بهترین سرمایه هستند چرا که مردم همیشه در صحنه حاضر بوده و دشمنان را متحیر کردند هر چند تلاش دشمنان برای ناامید کردن مردم همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، طلاب، مردم، اسلام و ولایت را سرمایه‌های مهم ایران دانست و گفت: این سرمایه‌ها کنار یکدیگر قرار گرفتند و معجزه بزرگ انقلاب اسلامی محقق شد که طی هزار و چهارصد سال قبل این اتفاق بی‌نظیر بوده است و نگهداشت انقلاب اسلامی که خود به یک سرمایه عظیم تبدیل شده است موضوعی بسیار مهم است.

وی با تاکید بر این که سرمایه انقلاب اسلامی را نباید به افراد صغیر و ناوارد داد، گفت: سرمایه انقلاب باید به دست افراد بالغ، عاقل و رشید باشد؛ خداوند متعال سرمایه انقلاب را به نسل‌های گذشته نداده و شاید بخاطر این است که در آن‌ها ظرفیت لازم را ندیده است و با این شرایط امروز باید بگوییم که هر چقدر از عمر انقلاب می‌گذرد این سرمایه عظیم‌تر و لیاقت مردم هم بیشتر می‌شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: این اغتشاشات نتوانست به نتیجه برسد و به تعبیر سرکردگان اصلی، این اغتشاشات شکست خورده است اما فکر اغتشاشات همچنان وجود دارد و در این شرایط باید کار فرهنگی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تاکید بر این که وظیفه طلاب، روحانیت و فضلا بسیار سنگین و جنگ اصلی جنگ فرهنگی است، گفت: بار اصلی جنگ شناختی بر دوش طلاب است و این قشر در مرحله نخست باید حوزه انقلابی را حفظ کند و ارتقا بخشد.

وی از تاکید امام خمینی(ره) بر جلوگیری از جدایی میان دین و سیاست یاد کرد و گفت: همانطور که امام تاکید داشتند، طلاب باید در میان مردم حضور یابند و مبلغ و مدرس شوند تا بتوانند اهداف اسلام را محقق سازند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز دشمن به اهمیت تبلیغ چهره به چهره واقف شده است و ما نباید این تبلیغات را فراموش کنیم، گفت: رفتن به منازل اقوام، گفت‌وگو با دوستان و به مسجد رفتن و ارتباط با مردم در کنار استفاده از رسانه‌های عمومی نباید مورد غفلت قرار گیرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات