۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۳۰۱۷۵
آیت الله حسینی بوشهری:

مسئولین قدر مردم را بدانند و برای حل مشکلات کشور تلاش مضاعف کنند

مسئولین قدر مردم را بدانند و برای حل مشکلات کشور تلاش مضاعف کنند
امام جمعه قم با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن آن را پاسخی به توطئه غربی‌ها در حوادث اخیر دانست و از مسؤولین خواست قدردان مردم باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه 5 اسفند شهر قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: اگر مؤمن واقعا با تقوا باشد در تنگناهای زندگی به بن بست نمی رسد زیرا احساس بن بست مربوط به مسائل مادی است؛ پایان راه انسان هایی که حدود الهی را حفظ می کنند، سعادتمندی است؛ انسان هایی که وفای به عهد می کنند بر پیمان های خود استوار می مانند.

وی در ادامه با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین اگفت: ماه شعبان ماه بزرگی است و مناسبت های بزرگی را در خود جای داده است؛ خطابی از امام حسین روایت شده که می تواند مخاطب آن مسؤولین و مردم ما باشد زیرا آن حضرت فرموده خواسته ها و حوائج مردم نعمتی است که از سوی خداوند به سوی شما فرستاده شده است از این رو نسبت به این نعمت ها احساس خستگی نکنید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: مسؤولین ما باید خواسته های مردم را نعمت بدانند و این جمله فقط برای مسؤولین نیست بلکه همه آحاد جامعه به خصوص افراد برخوردار، اگر با خواسته ای از جانب مردم روبرو شدند نسبت به آن بی تفاوت نباشند.

وی با اشاره به روز پاسدار و میلاد امام حسین اظهار داشت: همانگونه که حضرت سیدالشهدا با خون خود از اسلام پاسداری کرد، نیروهای سپاه از خاک اسلام دفاع و پاسداری می‌کنند؛ در همان روزهای اولیه تشکیل سپاه، جوانان ما با مجاهدت فراوان جان‌فشانی خود را نشان دادند؛ همه پاسداران مانند چهره های شاخص سپاه قهرمان همچون شهیدان سلیمانی، حججی، تهرانی مقدم پاسدار اسلام و وطن ما بوده اند و خواهند بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تلاش پارلمان اروپا، تصریح کرد: دشمنان ما تلاش کردند که سپاه را تروریستی اعلام کنند اما بعد از گذشت مدتی به «غلط کردن» افتادند؛ سپاه نیروی رسمی یک نظام بوده و اظهارات غربی ها از روی عقب نشینی و ترس است؛ سپاه پاسداران همانگونه که در مرزهای جغرافیایی برای امنیت کشور می جنگد در کنار مردم خوب ما به وقت حوادث با تواضع و فروتنی قرار می گیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شنبه تاریخی حضور مردم در 22 بهمن تأکید کرد: تحلیل بیگانگان از فضای کشور پس از حوادث پاییز این بود، کسی در این راهپیمایی شرکت نخواهد کرد اما به کوری دشمنان همه مردم احساس وظیفه کردند و حضور خودشان را به رخ دشمن کشیدند و در یک کلمه گفتند که از این انقلاب دست بر نمی دارند.

وی با اشاره به پیام راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: حضور مردم در وسط میدان پیام استقامت ملت ایران را به سمت دشمن ارسال کرد؛ مسؤولین عظمت کار ملت را می دانند اما تقاضایی از جانب ملت دارم که پاسخ مناسب از مسؤولین در خصوص مسأله اشتغال، ارزش پول ملی، تورم و... داده شود و مشکلات حل و کم شود تا دشمن نتواند سوژه ای علیه ملت به دست بیاورند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان ابراز داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب مثل همیشه راهگشا، آموزنده و دارای پیام های روشن بود؛ مجلس خبرگان هم در تعیین و تضمین رهبری نقش دارد و باید به مردم معرفی شود؛ مجلس خبرگان کاری بزرگ و ماندگار یعنی تعیین رهبری را انجام داد و این نمایندگان باید از این شأن و جایگاه مراقبت کنند.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار به کمیسیون تحقیق پرداختند و در ادامه به شأن عالمان دین اشاره کردند که نمایندگان خبرگان با نسل جوان کانون های گفتگو تشکیل دهند تا شبهه ای در جامعه ایجاد نشود؛ امیدواریم سال آینده انتخابات مجلس خبرگان باشکوه تر از همیشه برگزار شود زیرا این مجلس در دنیا بی نظیر است و رسالت آن ارتباط مستقیم با تعیین و تضمین رهبری دارد.

ارسال نظرات