۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۷۳۰۱۹۹

گزارشی از مراسم اختتامیه دوره «راه روشن» ویژه طلاب جدیدالورود جامعةالزهرا

گزارشی از مراسم اختتامیه دوره «راه روشن» ویژه طلاب جدیدالورود جامعةالزهرا
مراسم اختتامیه دوره کوتاه مدت «راه روشن» ویژه طلاب جدیدالورود جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه دوره کوتاه مدت آموزشی مهارتی «راه روشن» با حضور بیش از ۱۳۰ طلاب جدیدالورود مدارس علمیه مؤمنات و فائزات از سوی مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این مراسم سرکار خانم برقعی مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، سرکار خانم یوسفی معاون آموزش و تربیت، سرکار خانم نجم مشاور طرح و برنامه مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، سرکار خانم باقری مدیر تحصیلات تکمیلی، سرکار خانم غیوربابایی مدیر تحصیلات عمومی، سرکار خانم خیری مدیر مدرسه علمیه مشکات، سرکار خانم رستمی مدیر مدرسه فائزات، سرکار خانم حسینی مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها و جمعی از اساتید، مدیران و کارکنان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها حضور داشتند.

عامل سقوط انسان، غفلت است

سرکار خانم سیده زهره برقعی در این مراسم با بیان اینکه خداوند متعال، شما را برای سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برگزیده است، عنوان کرد: گاهی ما از این نعمت‌ها به عنوان نعمت یاد نمی‌کنیم و گاهی هم دچار غفلت و فراموشی می‌شویم. عامل سقوط انسان، غفلت است و آنچه انسان را بالا می‌برد و به اهداف هستی نزدیک می‌کند، توجه، بصیرت و نگاه تیزبینانه است.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به آیاتی از قرآن مجید درباره یاد و ذکر خداوند، بیان داشت: لذت مناجات و راز و نیاز با خداوند متعال را اگر کسی چشید، به دنبال دیگر لذت‌ها نمی رود ،چون لذتی عمیق و با روح ما آمیخته است؛ اگر می‌خواهید خدا یاد ما باشد، باید به یاد خدا باشید.

برقعی ادامه داد: اگر به دنبال نفس مطمئنه و آرامش هستیم و اگر می‌خواهیم ناآرامی‌ها، ما را متزلزل نکند، هم خودتان با خدا ارتباط بگیرید، هم دیگران را با خدا آشنا کنید.

وی با بیان اینکه قدر نعمت ورود به خانه حضرت زهرا علیهاالسلام را بدانید، تصریح کرد: شما که در این مسیر قرار گرفتید، قدر خود را بدانید، خود را کم نفروشید و لحظات خود را آسان از دست ندهید، برنامه ریزی دقیق و منظم و نقشه راه درست برای خود ترسیم و حرکت کنید.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر می‌خواهیم موفق شویم محال است بدون برنامه ریزی و هدف به موفقیت دست پیدا کنیم؛ اگر می‌خواهید طلبه موفق باشید، از همان روز اول باید برنامه ریزی داشته باشید.

مسیر طلبگی، مسیری سراسر نور و در عین حال، پرمسئولیت است

خانم افتخار یوسفی با بیان اینکه مسیر طلبگی، مسیر سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و شاگردی امام صادق علیه‌السلام است، عنوان کرد: مسیر طلبگی، مسیر سراسر نور و در عین حال، سراسر مسئولیت است که با توکل به خدا و توسل به اهل بیت علیهم‌السلام می‌توان به موفقیت دست یافت.

معاون آموزش و تربیت جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه ورود ما به جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها شخصی نبوده بلکه این ورود انتخاب شده است، تأکید کرد: ورود طلاب به حوزه، ورود به عرصه تعلیم و تزکیه است و مقدم شدن تزکیه و تربیت بر تعلیم نشان‌دهنده اهمیت این بعد است.

یوسفی در ادامه به طلاب جدیدالورود سه توصیه داشت و افزود: بزرگان و علمای اسلام به طلاب سه توصیه داشتند، توصیه اول تقوای الهی، تهذیب نفس و اخلاق است، تقوا و متخلق به اخلاق ناب اسلامی، شرط لازم طلبگی است، طلبه و دانشجویی اگر می‌خواهد در مسیر تحصیل دانش موفق باشد، گام اول تقوای الهی، مراقبت و خویشتن‌داری است.

وی با بیان اینکه توصیه دوم علما، تلاش کثیر در مسیر تحصیل علم است، توسل به حضرت حجت عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه را سومین توصیه علما در مسیر تحصیل علم دانست و خاطرنشان کرد: ما توفیق نداریم فرمانده را ببینیم، اما قطعا نگاه فرمانده شامل حال ما است، هر تصمیم و عملی که انجام می‌دهیم، حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه شاهد و ناظر اعمال ما هستند.

در ادامه این مراسم، اعضای گروه برگزیده حل مسئله و بوم ایده پردازی، تعدادی برندگان مسابقات ورزشی و آشپزی، طلاب مادر و طلبه های همیار با حضور مدیران جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها تجلیل شدند.

در پایان این مراسم، طلاب جدیدالورود جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها، عهدنامه «من با پای خودم، نیامده‌ام» را به صورت دسته جمعی قرائت کردند.

ارسال نظرات