۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۷۳۰۲۰۴
با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت؛

اجتماع خادمان حج و زیارت استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

اجتماع خادمان حج و زیارت استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد
اجتماع پیشکسوتان، روحانیون، مدیران، عوامل اجرایی و خادمان حج و زیارت استان قم، در مسجد جمکران برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همزمان با اعیاد شعبانیه اجتماع پیشکسوتان، روحانیون، مدیران، عوامل اجرایی و خادمان حج و زیارت استان، در شبستان کربلای مسجد جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبد الفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در این مراسم بر انتقال آموزه‌ها و دانش متولیان حج و زیارت به نسل جوان تأکید کرد و گفت: روحانیون، مدیران و عوامل اجرایی باید دانسته‌ها و تجربیات خود را در قالب کتاب، مجلس خاطره گویی و حتی آموزش‌های حضوری به نسل بعدی متولیان حج منتقل کنند.

وی افزود: با انتقال دانش و تجربه پیشکسوتان به نسل‌های بعد شاهد افزایش کیفیت این مراسم معنوی خواهیم بود.

سرپرست حجاج ایرانی خدمت در امور حج و زیارت را حرکتی در راه خدا دانست و افزود: این حرکت معنوی دارای تأثیرات گسترده‌ای در حوزه شخصی و اجتماعی است که باید همه تلاش کنیم هر سال بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه بر رسیدگی به نیازمندان جامعه تأکید کرد و گفت: ما در پیچ تاریخی مهمی قرار داریم و نباید در این دوران از رسیدگی به افراد آسیب پذیر غافل شویم.

وی افزود: رسیدگی به نیازمندان، مستمندان جامعه و بندگان خدا موجب عزت می‌شود و باید بیش از پیش در این عرصه فعال باشیم.

مداحی در رسای اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و خاطره گویی پیشکسوتان حج و زیارت از دیگر برنامه‌هایی بود که در این آیین اجرا شد.

ارسال نظرات