۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۷۳۰۲۱۷

جدیدترین موشک کروز ایران با برد ۱۶۵۰ کیلومتر/ اخطار سردار حاجی‌زاده به اروپا

جدیدترین موشک کروز ایران با برد ۱۶۵۰ کیلومتر/ اخطار سردار حاجی‌زاده به اروپا
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موشک کروز جدید با برد ۱۶۵۰ کیلومتر با نام پاوه عملیاتی شد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه صف اول اظهار داشت: منافع آمریکایی‌ها در ناامن‌سازی غرب آسیا و حتی جهان است.

وی افزود: منطقه روی گسل حوادث است و ما اگر قوی و مراقب نباشیم حوادث به ایران کشیده می‌شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: آمریکایی‌ها برترسازهایی دارند که یا از بین بردیم یا به آن صدمه زدیم مثل پایگاه‌هایشان که هر زمان اراده کنیم آنها را می‌زنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: قادریم تا 2 هزار کیلومتر ناوهای آمریکایی را بزنیم که این 2 هزار کیلومتر هم به‌احترام اروپایی‌هاست که امیدواریم احترام خود را نگه دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: با وجود موشک جدید هایپرسونیک ما، آمریکایی‌ها دیگر هیچ برترسازی ندارند.

حاجی‌زاده تأکید کرد: موشک هایپرسونیک ما در خارج از جو قادر به مانور است و تازه در 300کیلومتری هدف روشن می‌شود، به‌نظر می‌رسد هیچ‌گاه نتوانند سامانه ضد آن را تولید کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین گفت: این موشک سرعتی بیش از 12-13 ماخ دارد.

وی با بیان اینکه همان‌طور که مکنزی گفت ایران با پهپادهایش سلطه هوایی 70ساله آمریکا را از بین برده است، خاطرنشان کرد: پهپاد پهن‌پیکر غزه همزمان 9 بمب با

حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: موشکهای دوربرد ما وزنش یک‌چهارم شده و کارایی آنها بالا رفته و کارایی سرجنگی‌ها ده برابر شده است و زمان آماده‌سازی یک‌ششم نسبت به گذشته شده است و قیمت و هزینه آن خیلی پایین آمده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: موشکهای کروز داشتیم و نشان ندادیم و موشک کروز با برد 1650 کیلومتر را عملیاتی کردیم با نام پاوه به یاد شهدای کردستان.

خود حمل می‌کند و مداومت پروازی بالایی دارد و شاید مانند mq9 آمریکایی‌ها باشد.

وی با اعلام اینکه "دیگر هیچ موشک غیرنقطه‌زنی نمی‌سازیم"، ادامه داد: الآن با کروزها و پهپادها تهدید برای دشمن را 360 درجه کردیم و از هر طرفی قابلیت زدن آن را داریم.

حاجی‌زاده گفت: چند سال پیش برای خرید سامانه‌های پدافندی به روسیه سفر کردم و دیدم دانشمندان آنها همه سالمند هستند در حالی که دانشمندان موشکی ما همه جوان هستند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه اظهار داشت: در حوزه ماهواره‌بر به توانمندی جدید دست پیدا کردیم که به وزن و ارتفاع بالا ماهواره بفرستیم، ماهواره‌بر با سکوهای تاکتیکی داریم.

وی تصریح کرد: ظرف یکی دو سال آینده جهش‌های بزرگی در حوزه ماهواره‌ و ماهواره‌بر خواهیم داشت و در آینده اخبار خوبی می‌شنوید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در حوزه فضایی ما و وزارت دفاع و سازمان فضایی وزارت ارتباطات دارند کار می‌کنند و در این دولت خوبی‌اش این است که هماهنگیم و موازی‌کاری نمی‌شود.

حاجی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بعد از فروپاشی شوروی موشکهای اسکاد را برای فروش گذاشته بودند 10 هزار دلار و همه نیروهای مسلح و ستادکل و شهید مقدم موافق بودیم که بخریم چون قبلاً از کره شمالی 2/5 میلیون دلار می‌خریدیم اما یک نفر مخالفت کرد و آن حضرت آقا بود، چندین بار هم گردش کار کردیم ولی باز هم مخالفت کردند و آخر گفتند "این موضوع را ادامه ندهید و بروید خودتان بسازید" و اگر آن روز آقا مخالفت نمی‌کردند صنعت موشکی ما امروز این‌قدر پیشرفت نکرده بود.

وی درخصوص حمله موشکی به پایگاه آمریکایی‌ها در عین الاسد گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی خواست مردم درباره انتقام بی‌تأثیر نبود، در این عملیات فقط شلیک چند موشک نبود و از بعد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بود و هنوز تأثیراتی دارد.

وی افزود: ما آن شب اگر می‌خواستیم هزار نفر از آمریکایی ها را هم بکشیم می‌توانستیم ولی فقط سرباز بودند و اثری نداشت، اما باید ترامپ و پومپئو و مکنزی کشته شوند.

حاجی‌زاده ادامه داد: ما آماده جواب دادن آمریکایی‌ها بودیم تا در مرحله اول 400 موشک به پایگاه‌هایشان از اردن تا کویت شلیک کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: فرمانده روسی که به ایران آمده بود و سامانه سوم خرداد را دید گفت "از نمونه روسی بهتر است"، و توانست گلوبال هاوک رو با یک تیر منهدم کند.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات