۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۳۰۲۱۹

همایش ملی «عرفان اهل بیتی» برگزار می شود

همایش ملی «عرفان اهل بیتی» برگزار می شود
دبیر علمی همایش ملی عرفان اهل بیتی در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری همایش ملی «عرفان اهل بیتی» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد رودگر دبیر علمی همایش ملی عرفان اهل بیتی دره نشست خبری «همایش ملی عرفان اهل بیتی» که صبح امروز در سالن فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد اظهار داشت: گروه اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی که سال ۸۰ تشکیل شد از ابتدا فلسفه وجودی خود را پرکردن خلا های مهم در عرصه عرفان اسلامی بود.

وی در ادامه افزود: هدف این پژوهش ها پر کردن خلا هایی است که در زمینه های عرفان اسلامی وجود دارد و فلسفه تشکیل گروه اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اکتشاف و تولید عرفان اهل بیتی و یا عرفان ثقلین است.

دبیر علمی همایش ملی عرفان اهل بیتی بیان داشت: فعالیتهایی در قالب حلقات علمی و حتی در قالب تالیفات کتاب و مقالات در گروه اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دنبال شده است و این گروه در راستای اهداف تعیین شده در حال حرکت است.

تعداد بازدید : 3

 

وی در ادامه خبر داد: اولین همایش ملی عرفان اهل بیتی در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ در ساختمان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رودگر گفت: این همایش با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی آغاز شده و آیت الله رشاد و حجج اسلام والمسلمین یزدان پناه و پارسانیا سخنرانی خواهند کرد.

وی در ادمه ابراز داشت: برای همایش عرفان اهل بیتی سیاست های راهبردی تعیین شده است که مهمترین آن سیاست‌ها این است که علما مراجع تقلید محققان و اساتید متخصص عرفان را وارد عرصه کرده با طیف های مختلفی از موافقان و مخالفان به ارائه نظرها و دیدگاه‌های خود در عرصه عرفان بپردازند.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی از مراجع تقلید که با آنان جلسات مختلفی برگزار کردیم عبارتند از آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله مظاهری، آیت الله گرامی و بسیاری از علمای مختلف حوزه و آلمان موفق در عرصه اجتهادی جلسه گذاشته و الحمدالله موفقیت‌های خوبی نیز به کسب شده است.

حجت الاسلام رودگر ابراز کرد: مقصود ما از عرفان اهل بیتی عرفانی است که منبع آن کتاب و سنت است و آیات و احادیث محصول از ائمه علیهم السلام و ادعیه ها و سیره عملی و سبک زندگی معنوی اهل بیت علیه السلام نیز یکی از مرحله های اجتهاد در زمینه عرفان است.

دبیر علمی همایش ملی عرفان اهل بیتی در پایان اظهار داشت: در این همایش از آثاری همچون فصلنامه کتاب نقد در دو شماره که اختصاص به عرفان اهل بیتی دارد همراه با کتاب درآمدی بر مدل های رشد معنوی در قرآن، کتاب تجربه عرفانی در کتاب و سنت عوامل و موانع رونمایی خواهند شد.

ارسال نظرات